کد خبر: ۱۴۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

استکبار ستیزی رویکرد اصیل جنبش دانشجویی است

مسئول خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس گفت: می توان گفت که استکبار ستیزی رویکرد اصیل جنبش دانشجویی است که الحمدلله فعالیت های تشکل های دانشجویی در این زمینه بسیار پررنگ است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عاطفه محمدی مسئول خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با این رسانه با اشاره بر فلسفه وجودی نام گذاری روز دانشجو گفت: روز ۱۶ آذرماه سال۱۳۳۲ تعدادی از دانشجویان در اعتراض به ورود نیکسون، معاون رئیس جمهور امریکا پس از وقوع کودتای ۲۸ مرداد به شهادت می رسند. روز ۱۶ آذرماه به نام روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب، استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ ثبت شده است. این روز یکی از رسالت های جنبش دانشجویی انقلابی دربرابر این ظلم ستیزی ها و استبکارها، تلاش برای فهمیدن است یعنی تفکر و همچنین افزایش بصیرت و آگاهی و بویژه دشمن شناسی در عصر معاصر است.

وی افزود: وقتی صحیفه امام(ره) را که مطالعه می کنیم می بینیم که ایشان انتطارات خودشان را از دانشجویان مطرح کردند. یکی از این انتظارات این هست که در رخداد ها و مراحل حساس و تعیین کننده ای همچون انتخابات، همراه با دیگر بازوان فکری جامعه، با ارائه ملاک ها و معیارها مردم را برای مشارکت و حضور موثر در سرنوشت خویش مدد رسانند.

محمدی در خصوص صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و نقش ویژه جوانان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که برای تبیین مسیر ملت ایران در راستای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، به جایگاه دانشجو و تشکل های دانشجویی و انقلابی توجه ویژه ای دارد. یکی از عبارات کلیدی در این بیانیه که حتی میتوان ادعا کرد روح و موتور محرکه این بیانیه است. عبارات ما میتوانیم است‌. عبارتی که متاسفانه به دلیل کم توجهی برخی از دولتمردان به آن و برخورد کلیشه ای با آنها ظلم به ملت ایران است. حذف این حقیقت از ادبیات گفتاری و رفتار جامعه و باور داشتن به آینده روشن برای ایران.

مسئول خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: متاسفانه این روز ها شاهد القای مفاهیمی به ذهن جمعی ملت ایران هستیم که در تقابل با مفهموم ما می توانیم است. بنابراین دانشجویان به عنوان جوان ترین نیروی آگاه، فعال موظف هستند این مفهوم را چه در عمل و چه در کلام زنده نگه دارند.

به گفته عاطفه محمدی، رکود جنبش دانشجویی علل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از مهمترین علت ها، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه دانشجویان و بی تفاوت کردن آنان در برابر مشکلات و مسائل جامعه می باشد.

وی با عنوان اینکه فعالیت ها در بیانیه دادن خلاصه نمی شود، اظهار داشت: شهید بهشتی در تعریفی از دانشجو ها فرمودند: «دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند، نماز امت قضا می شود». از این رو وظیفه موذن بودن برای دانشجو درنظر گرفته شده و دانشجو بیدار کننده و هشدار دهنده است‌. یعنی دانشجو بازوی اجرایی نیستند بلکه بازوی پیگیر کننده و مطالبه گری کشور و نظام اسلامی هستند. البته این مطالبه گری باید همراه با راه حل و ارائه نظرات و پیشنهاد خوب باشد.

محمدی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره استکبار بیان کرد: امام خامنه ای (حفظه الله) میفرمایند «...استكبار یعني چه؟ استكبار یك تعبیر قرآني است؛ در قرآن كلمه‌ي استكبار به كار رفته است؛ آدم مستكبر، دولت مستكبر، گروه مستكبر، یعني آن كساني و آن دولتي كه قصد دخالت در امور انسان ها و ملّت هاي دیگر را دارد، در همه‌ي كارهاي آنها مداخله می كند براي حفظ منافع خود؛ خود را آزاد می داند، حقّ تحمیل بر ملّت ها را براي خود قائل است، حقّ دخالت در امور كشورها را براي خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ‌كس نیست؛ این معناي مستكبر است.

مسئول خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس در ادامه تصریح کرد: نقطه‌ي مقابل این جبهه‌ي ظالم و ستمگر، گروهي هستند كه با استكبار مبارزه می كنند؛ مبارزه‌ي با استكبار یعني چه؟ یعني در درجه‌ي اوّل زیر بار این زورگویي نرفتن؛ معناي استكبارستیزي یك چیز پیچ‌وخم‌دارِ پیچیده‌اي نیست؛ استكبارستیزي یعني یك ملّتي زیر بار مداخله‌جویي و تحمیل قدرت استكبارگر یا انسان مستكبر یا دولت مستكبر نرود؛ این معناي استكبارستیزي است.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: می توان گفت که استکبار ستیزی رویکرد اصیل جنبش دانشجویی است که الحمدلله فعالیت های تشکل های دانشجویی در این زمینه بسیار پررنگ است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان