کد خبر: ۱۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
استاندار فارس:

اعتیاد محصول عملکرد ناقص جامعه است/ حضور خیرین در زمینه مراقبت و درمان معتادان فراهم شود

استاندار فارس با بیان این که اعتیاد محصول عملکرد ناقص جامعه در ابعاد مختلف است، گفت: هم حاکمیت و هم مردم باید در قبال معتادان احساس مسئولیت داشته باشند و برای درمان و مراقبت از آنان تلاش کنند.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با بیان این که اعتیاد یک بیماری است که باید با توجه به نظر متخصصان درمان شود، اظهار داشت: اعتیاد یک بیماری چند وجهی محسوب می شود که هم خود فرد مقصر است و هم از مسیرهای مختلفی این بیماری به او منتقل شده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که جمع آوری معتادان متجاهر در کمپ های نگهداری با هدف التیام بخشی از دردهای جامعه و ایجاد آرامش برای سایر مردم صورت می گیرد، افزود: از آن جا که اعتیاد محصول عملکرد اجتماعی است و همه ما در بروز آن مقصر هستیم باید تلاش کنیم وظیفه خود را در این زمینه بر عهده گرفته و برای کاهش آلام مردم تلاش کنیم.

وی با تاکید بر زمینه سازی برای مشارکت بیشتر مردم و خیرین در زمینه نگهداری و بازپروری معتادان، ادامه داد: باید تلاش کنیم زمینه اشتغال تعدادی از معتادان را با ارائه آموزش‌های فنی و به کارگیری آنان در برخی کارگاه ها همراه با مشوق هایی برای کارفرماها فراهم کنیم.

استاندار فارس اظهارداشت: باید ضمن قطع زنجیره ناسالم تامین و مصرف موادمخدر برای معتادان برای تامین زنجیره های صحیح و مولد که معتادان را از محیط های پرخطر دور و به فعالیت های مثبت وادار می کند تلاش کنیم.

رحیمی افزود: اگر اتباع بیگانه به عنوان کودکان کار در خیابان فعالیت کنند باید با ارائه تذکرات قانونی، بر اساس مقررات با آن ها برخورد لازم صورت گیرد؛ زیرا هیچ یک از اتباع خارجی، مجاز شکستن قوانین و مقررات کشور نیستند و در این زمینه باید تدابیر لازم باید اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: تعدادی از مردم و خیرین با اندیشه خیرخواهانه و احساس مسئولیت اجتماعی، اقدام به تهیه اماکنی برای اقامت و نگهداری از کودکان کار کرده اند که باید این اقدام باید مورد حمایت و تقدیر قرار گیرد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان