کد خبر: ۱۴۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس:

جنگ با آسیب‌های اجتماعی دفاع خانه به خانه و موزائیکی را طلب می‌کند

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس با بیان اینکه کار مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید مردم‌محور، مساله‌محور و مسجد و منزل محور انجام شود، گفت: جنگ فراگیر، دفاع فراگیر و خانه به خانه و اصطلاحا موزائیکی را طلب می‌کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدجعفر دوستدار در جلسه مجازی مسوولین اجتماعی نواحی سپاه استان فارس و فعالان محلی با اشاره گستره وسیع آسیب‌های اجتماعی، فراگیری و تنوع آن گفت: برای مقابله با این حجم از آسیب راهی جز استفاده از نسخه دوران دفاع مقدس نداریم. سرنوشت جنگ بعد از ورود مردم به صحنه تغییر کرد و امروز هم راه برون رفت از این معضلات اجتماعی ورود واقعی مردم به این عرصه است.

وی افزود: کار مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید مردم محور، مساله محور و مسجد و منزل محور انجام شود. جنگ فراگیر، دفاع فراگیر و خانه به خانه و اصطلاحا موزائیکی را طلب می کند.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس نسخه مردمی و آزمایش شده دوران دفاع مقدس را نسخه اصلی و بی بدیل مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: همانطور که در دفاع مقدس هر کس به وسع خود سهمی را ایفا نمود، امروز هم در جنگ پیچیده جدید می تواند خانه‌ها، مساجد و محله ها به کانون‌های دفاع از حریم خانواده تبدیل شود. وضعیت آسیب های اجتماعی و در راس آنها  طلاق و اعتیاد زیبنده نیست و هر کس باید سهم خود را در بهبود وضعیت ایفا کند.

دوستدار، غفلت از موضوع پیشگیری را عامل اصلی چنین وضعیتی دانست و بیان داشت: وقتی فرزندی در خانواده بیش از پنج سال است مواد مصرف می کند و خانواده هنوز متوجه نشده، نشانه بارز عدم آگاهی خانواده از این موضوعات است و لازم است نهضت فراگیر مهارت افزایی برای پیشگیری از اعتیاد و طلاق آغاز شود.

انتهای پیام/  ح/ م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان