کد خبر: ۱۴۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹
فرماندار خرمبید در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد؛

اشتغال، معیشت و مسکن جوانان مهم‌ترین مطالبه مردم خرمبید/ کمبود بندها و سدهای خاکی مانع ذخیره آب است

فرماندار شهرستان خرم‌بید گفت: اصلی‌ترین مطالبه مردم از مسوولان استان و شهرستان، رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن جوانان، تاسیس و راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰تخته و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان است.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، صادق کریمی در گفتگوی تفصیلی با این رسانه وضعیت شهرستان خرم‌بید را به لحاظ شیوع بیماری کرونا نارنجی اعلام و به آمار مبتلایان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ابتدای شیوع بیماری تاکنون یک‌هزار و ۲۲۰نفر که از این تعداد یک‌هزار و ۱۶۰نفر بهبود یافته، ۵۸نفر فوت شده و ۳۵نفر هم در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

اشتغال، معیشت و مسکن جوانان مهم‌ترین مطالبات مردم خرمبید/ کمبود بندها و سدهای خاکی؛ مانع ذخیره آب

وی به برخی کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان از جمله کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان ولی‌عصر(عج) خرم‌بید و کمبود متخصص در شهرستان همچنین عدم ارائه خدمات درمانی با توجه به کمبود پزشک متخصص و بیمارستان و نبود آزمایشگاه مدرن و به روز نیز اشاره کرد.

تخصیص تسهیلات بهسازی کم‌بهره برای صنعتگران 

فرماندار شهرستان خرمبید در ادامه به مشکلات و چالش‌های مهم بخش صنعت شهرستان هم اشاره کرد و از مسئولان استانی خواستار تخصیص تسهیلات بهسازی کم‌بهره‌برای صنعتگران شد و افزود: از عمده‌ترین مشکلات در حوزه صنعتی می‌توان، تأمین زمین مورد نیاز جهت احداث کارگاه و کارخانه‌ها با توجه به کمبود زمین در شهرک صنعتی را نام برد.

کریمی عدم حمایت از کالاهای تولیدی و تسهیل در صدور مجوزهای لازم و پروسه‌های وقت گیر را از دیگر چالش‌ها برشمرد.

کمبود بندها و سدهای خاکی در خرم‌بید مانع ذخیره آب

وی در پاسخ به این سوال شیرازه مبنی بر ارزیابی زیرساخت‌های شهری با توجه به بارندگی اخیر، گفت: به لحاظ زیرساخت شهری و روستایی (کانال دفع آب‌های سطحی) در برخی نواحی شهری و روستایی، همچنین جاده محور قدیم قادرآباد (کارخانه آنوشا) مشکلاتی وجود دارد که در مواقع بارندگی‌های شدید دچار آبگرفتگی می‌شوند.

فرماندار شهرستان خرمبید اظهار کرد: با توجه به اینکه بندها و سدهای خاکی در شهرستان کم است نمی‌توانیم در زمستان ذخیره آب داشته باشیم که این نیز یکی دیگر از مشکلات شهرستان به شمار می‌رود.

فقط یک روستا در شهرستان خرم‌بید از گاز محروم است

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم‌بید در ادامه به روستاهای دارای گاز، آب و برق این شهرستان اشاره و بیان کرد: تمامی روستاهای این شهرستان از امکانات ضروری همچون آب، برق و گاز برخوردارند و تنها روستای یاس چمن از نعمت گاز محروم است که در حال اجرای مراحل گازکشی هستیم و به‌زودی اهالی این روستا نیز از این نعمت بهره مند خواهند شد.

مکان‌های گردشگری این شهرستان در حال حاضر فعالیتی ندارند

وی همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان را برشمرد و گفت: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ظرفیت بسیار خوبی برای هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و دامداری دارد.

وجود معادن غنی در شهرستان و قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی شمال به جنوب  و شرق به غرب کشور، قرارگیری در مسیر راه آهن، آب و خاک مستعد کشاورزی و دامپروری، از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است که کریمی به آنها اشاره کرد.

فرماندار خرم‌بید در زمینه گردشگری و بوم‌گردی شهرستان هم توضیحاتی داد و اظهار کرد: گرچه وجود بقاع متبرکه، جاذبه‌های گردشگری و خانه‌های بوم‌گردی جذاب در شهرستان از ویژگی‌های بارز شهرستان و از جمله پتانسیل‌های خرم‌بید به شمار می‌روند، اما با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا تمامی مکان‌های گردشگری شهرستان در حال حاضر فعالیتی ندارند که این امر موجب خسارت به اینگونه فعالیت‌ها می‌شود.

رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن جوانان، تأسیس و راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰تخته و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان از مطالبات مردمی خرمبید

کریمی در پایان اصلی‌ترین مطالبه مردم از مسوولان استان و شهرستان را رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن جوانان، تاسیس و راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰تخته و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان، همچنین  مطالبه ۳۰درصد سهم معدن و شفافیت در میزان استخراج و فروش عنوان کرد و گفت: بحث کوه سفید و دغدغه حامیان محیط زیست از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان