کد خبر: ۱۴۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دبیر جامعه روحانیت شیراز:

آیت‌الله یزدی نماد روحانیت انقلابی بود/ رحلت رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ثلمه‌ای سنگین برای جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری طی پیام تسلیت درگذشت آیت‌الله یزدی گفت: این شخصیت گرانمایه و عضو سابق فقهای شورای نگهبان نماد روحانیت انقلابی بود که دارای مراتب بالای بینش سیاسی و توانمندی علمی بودند و از پشتوانه‌های محکم نظام اسلامی و مدافع حق مردم و از مبارزین با ظلم و استبداد و طاغوت بود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری طی پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت و اظهار داشت: این شخصیت گرانمایه و عضو سابق فقهای شورای نگهبان نماد روحانیت انقلابی بود که دارای مراتب بالای بینش سیاسی و توانمندی علمی بودند و حیات بابرکت خویش را وقف دفاع، خدمت به اسلام و مسلمین و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و از پشتوانه‌های محکم نظام اسلامی و مدافع حق مردم و از مبارزین با ظلم و استبداد و طاغوت بود.

متن پیام دبیر جامعه روحانیت شیراز و تولیت آستان قدس حسینی(ع) بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

خبر ارتحال ملکوتی فقیه مجاهد یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و حامی بزرگ ولایت و یاور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری حضـرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی طاب ثراه موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

این شخصیت گرانمایه و عضو سابق فقهای شورای نگهبان نماد روحانیت انقلابی بود که دارای مراتب بالای بینش سیاسی و توانمندی علمی بودند و حیات با برکت خویش را وقف دفاع، خدمت به اسلام و مسلمین و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و از پشتوانه‌های محکم نظام اسلامی و مدافع حق مردم و از مبارزین با ظلم و استبداد و طاغوت بود .

این فقیه پارسا سالیان سال در بخش های حساس نظام اسلامی الحق و الانصاف عمر گرانمایه خویش را در حمایت از ولایت و مقام معظم رهبری این بیرق الهی صرف کرد و ثابت قدم بود و در تمامی زوایای مسائل کشوری موضع گیری های خدا پسندانه داشتند .

از این رو رحلت ایشان، بی‌شک ثلمه‌ای سنگین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود «الْفُقَهَاءَ حُصُونُ الْإِسْلَامِ».

اینجانب این ضایعه اندوه‌بار و مولمه را به محضر حضـرت بقیه الله الاعظـم(عج) مراجـع عظام تقلیـد خاصه مـقام معظـم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، خاندان معزز ایشان و مردم ولایتمدار کشور تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان رحمت و غفران الهی و حشر با اولیاء الهی جهت آن فقیه مجاهد و صبر و اجر جهت بازماندگان درخواست دارد. 

والسلام

العبد سید محی‌الدین طاهری

انتهای پیام/ ح / م

نظرات بینندگان