کد خبر: ۱۴۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

سیل ویرانگر شیراز؛ حواشی بر متن یک حادثه

چندروزی است که با توجه به باران اخیر و سیلاب پیش‌آمده؛ خبری بر روی خروجی رسانه‌ها، افکار عمومی را مشغول کرده است که پیشتر نیز دو مقطع زمانی، یعنی در نوروز۹۸و اسفندماه۹۸حساسیت افکار عمومی را نیز به خود متوجه کرده بود.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، چندروزی است که با توجه به باران اخیر و سیلاب پیش‌آمده؛ خبری بر روی خروجی رسانه‌ها، افکار عمومی را مشغول کرده است که پیشتر نیز دو مقطع زمانی، یعنی در نوروز۹۸و اسفندماه۹۸حساسیت افکار عمومی را نیز به خود متوجه کرده بود.

سیل شیراز

این حادثه بسیارغم‌انگیز که خاطر بسیاری از هموطنان را مکدر کرد، حواشی بسیاری داشت، به نحوی که بعضا این حواشی بر متن حادثه مسلط شده و اصل موضوع کم‌کم به فراموشی سپرده شد.

اما اکنون و پس از گذشت بیش از۲۰ماه از آن واقعه همچنان حواشی بر متن چیره شده، به نحوی که سایت‌های خبری و بعضا برخی بیانیه‌ها منتشره در فضای مجازی همه مطالبه و یک خواسته را دنبال می‌کنند:

صدور حکم عادلانه در اسرع وقت

خرداد ماه امسال و پس از سفر آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم قوه قضاییه شیراز، ایشان آنگونه که در خبرها بدان پرداخته شد خواستار پیگیری و صدور رای پرونده مقصران حادثه در اسرع وقت شدند و این در حالی بود که رای دادگاه بدوی در اسفندماه۹۸ بر حاشیه‌های این پرونده افزود.

اکنون و با گذشت حدود۹ماه از ارجاع پرونده حادثه سیل به دادگاه تجدیدنظر استان فارس، به عنوان آخرین مرحله رسیدگی پرونده‌های قضایی، هنوز خبری از صدور رای نهایی دادگاه به گوش نرسیده و همین مهم بر ابهامات و حواشی این پرونده می‌افزاید. همین تاخیر نسبتا طولانی که تحت عنوان اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی شناخته می‌شود در پرونده‌ایی که افکار عمومی حساسیت ویژه‌ای نسبت به آن دارند می‌تواند بر جایگاه دستگاه قضا نزد همان افکار عمومی خدشه وارد کند.

حال و با توجه به شرح موصوف مجموعه دادگستری استان فارس می‌تواند این مسیر پر پیچ و خم قضایی را در اسرع وقت به پایان رساند و با صدور رای دادگاه تجدید نظر فارغ از حواشی و فشارهای موجود زمینه‌ساز روند روزافزون مقبولیت دستگاه قضا شود، آنچنان‌که از زمان صدارت آیت‌الله رئیسی بر کرسی قاضی‌القضات این مهم هر روز بیش از پیش نمود داشته و یا با ادامه روند کنونی بر طبل حاشیه بکوبد و افکارعمومی را در مسیر دیگری جز رضایتمندی قرار دهد.

انتهای پیام/ ر/ م

برچسب ها: سیل ، شیراز ، شیرازه
نظرات بینندگان