کد خبر: ۱۴۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
فریدون عباسی:

محسن فخری‌زاده نقشه راه تحول در صنعت هسته‌ای ایران را ترسیم کرد/ این دانشمند شهید سازماندهی خوبی داشت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توانمندی دانشمند شهید فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده توانست در مدت سه سال نقشه راه تحول در صنعت هسته‌ای ایران را ترسیم کند که این نقشه راه الگویی شد که براساس آن سازمان انرژی اتمی‌ و سایر وزارتخانه‌های کشور، در جهت دستیابی سریع‌تر به دانش و فناوری هسته‌ای با هم کار کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ششمین نشست مجازی طرح هادی (تبیین تخصصی نقش اساتید دانشگاه در تحقق گام دوم انقلاب) با موضوع پیام خون شهید فخری‌زاده، برخورد فعال در برابر غرب برای شکستن تحریم‌ها و پیشرفت همه جانبه کشور با حضور فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محسن فخری‌زاده نقشه راه تحول در صنعت هسته‌ای ایران را ترسیم کرد/ این دانشمند شهید سازماندهی خوبی داشت

فریدون عباسی‌دوانی با اشاره به توانمندی دانشمند شهید فخری‌زاده اظهار داشتهسته‌یگفت: شهید فخری‌زاده بسیار انسان دقیق و باحوصله‌ای بود و حدود شش سال در آزمایشگاه کار نظری و تجربی کرد و روش‌های جدیدی برای کشف عناصر پرتوزا پیدا کرد و به همین دلیل خیلی نیاز نبود که ما به خارج مراجعه کنیم و یا از خارجی‌ها استفاده کنیم.

وی به سازماندهی صورت گرفته توسط شهید فخری زاده افزود: این دانشمند شهید سازماندهی خوبی داشت و مسائل علمی ‌را می‌فهمید و متخصص‌های زیادی را تحت مدیریت داشت، پس با اینکه خودش هنوز دکتری نگرفته بود؛ قدرت مدیریت پروژه و برخوردهایی که داشت باعث شد بتواند متخصص‌های مختلفی را که حدود 200 نفر بودند و در مراکز علمی ‌و دانشگاهی فعالیت داشتند و حتی کسانی که با هم نمی‌ساختند؛ گرد هم بیاورد و توانست در مدت سه سال نقشه راه تحول در صنعت هسته‌ای ایران را ترسیم کند که این نقشه راه الگویی شد که براساس آن سازمان انرژی اتمی‌ و سایر وزارتخانه‌های کشور، در جهت دستیابی سریع‌تر به دانش و فناوری هسته‌ای با هم کار کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اینکه دوران شکوفایی هسته‌ای آغاز شد، به عنوان یک پشتیبان تمام وقت برای صنعت هسته‌ای در تامین اقلام، نرم‌افزارها، مواد مورد نیاز ساخت و مونتاژ قطعات، در زمینه‌های غنی‌سازی و تولید سوخت و ساخت راکتور انرژی اتمی ‌فعالیت می‌کرد.

عباسی به شروع هجمه‌های دشمن در فتنه‌های 88 اشاره کرد و گفت: دشمن از شلوغی و حضور نیروهای بسیجی در فتنه 88 استفاده کرد و با رفتن ذهن به سمت کنترل عملیات ایزایی، عملا نیروها از حوزه علم غافل شدیم و درآنجا دکتر علی محمدی را جهت ترور انتخاب کردند تا به گردن جنبش سبز بیندازند که با استفاده از فضای مجازی تا حدودی هم موفق بودند لذا با برنامه‌ریزی‌های دشمن و بازی کردن جناح‌های اصلاح طلب و افراد خاکستری این  اتفاق رقم خورد که شهادت علی محمدی کار نیروهای نظام بوده است که تا شهادت شهریاری این موضوع قالب بود و بعد از شهادت شهریاری باعث شد نظام مدیریتی کشور برنامه ای در این خصوص طراحی کند.

نماینده مردم کازرون در مجلس یادآورشد: شهید شهریاری به علت مهارت خود می‌توانست رئیس یک دانشگاه باشد؛ چراکه در بیشتر علوم مهارت داشت و می‌توانست با اعضای هیئت علمی یک روابط خوبی را برقرار کند و در حوزه انسانی هم تمام واجبات، ادعیه، تفسیر قران و حتی اشعار بزرگان را دنبال می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام شهدای هسته‌ای با هم کار می‌کردند و به هم علاقه داشتند، بیان داشت: شهید فخری‌زاده چون بخیل نبود کار خود را به درستی انجام داده و تشکیلات خوبی را به نام سپند به جا گذشته است که الحق نیروهای خوبی را تربیت کرده است.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی به خلأ وجود شهید فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: با شهادت فخری‌زاده کار علمی ما ناتوان نشده است و نیاز داریم از فناوری روز استفاده کنیم و انتظار راندمان بازدهی بالاتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان