کد خبر: ۱۴۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹

حضور گروه جهادی مشاوران حقوقی بسیجی فارس در زندان و بازداشتگاه مرکزی شیراز

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: جمعی از حقوقدانان بسیجی این استان در راستای اجرای اولویت‌های ۱۲گانه سازمان زندان‌ها مبنی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی و طی تفاهم‌نامه همکاری با بسیج حقوقدانان در زندان مرکزی شیراز، بازداشتگاه مرکزی و اندرزگاه نسوان حضور یافتند.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، به منظور ارائه مشاوره حقوقی به زندانیان زندان مرکزی شیراز، اندرزگاه نسوان و باز داشتگاه مرکزی شیراز، گروه جهادی بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان های شیراز حضور یافتند و به زندانیان مشاوره‌های حقوقی ارائه کردند.

در این مراسم اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس و روح‌اله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز همراه با حقوقدانان به صورت چهره به چهره پاسخگوی مسائل و پرسش های زندانیان بودند.

مدیرکل زندان‌های استان فارس با قدردانی از حضور گروه‌های جهادی به ویژه بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان‌های شیراز گفت: در راستای اجرای اولویت های 12گانه سازمان زندان‌ها مبنی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی و طی تفاهم‌نامه همکاری با بسیج حقوقدانان، تعداد 15 نفر از حقوقدانان به منظور  ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی در زندان مرکزی شیراز، بازداشتگاه مرکزی و اندرزگاه نسوان حضور یافتند و به 500نفر از زندانیان مشاوره حقوقی ارائه کردند.

اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه مشترک، ارائه خدمات مشاوره، وکیل معاضدتی و تسخیری و همچنین کارشناس معاضدتی به صورت رایگان انجام می گیرد.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بسیج حقوق‌دانان استان، حضور و همکاری  مشاوران حقوقی و کانون وکلای استان در سراسر زندان های استان فارس تداوم خواهد یافت و یک روز در هفته وکلا در زندان های استان فارس به منظور انجام مشاوره حقوقی حضور می یابند.

مدیر کل زندان‌های استان فارس یادآور شد: تحقق این امر مهم، با هدف حمایت مادی و معنوی از زندانیان و خانواده های نیازمند آنان با همکاری خیرین و سایر نهاد های مرتبط باهدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

بنابراین گزارش، در اجرای اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل دستگاه‌ها و سازمان‌ها درحمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تسریع در ارایه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی و استفاده از خدمات حقوقی رایگان به زندانیان نیازمند و بی‌بضاعت زندان‌های استان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل زندان‌های فارس و سازمان بسیج حقوقدانان منعقد شده است.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان