کد خبر: ۱۴۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
لنکرانی:

سومین مرحله سمینار بین‌المللی «مطالعات اجتماعی سلامت» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سومین دوره سمینار بین‌المللی مطالعات اجتماعی سلامت با محوریت کووید ١٩ به میزبانی شیراز در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر به صورت وبینار برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، کامران باقری لنکرانی امروز در یک نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه کرونا بیماری نیست که فقط بر روی سلامت افراد اثر گذاشته باشد، گفت: آثار اجتماعی و اقتصادی آن اگر بیشتر از آثار سلامت آن نیست کمتر از ان هم نخواهد بو د.

وی افزود: از طرفی نیز در بحث سلامت و کرونا، و ضرورت همراهی مردم با مُداخلاتی که جلوی گسترش این بیماری را می‌گیرد و بدون همراهی آنها این مداخلات امکان پذیر نیست، جنبه‌های احتماعی ویروس کرونا را بسیار برجسته می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه مطالعات مختلفی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون چه در دنیا و چه در کشور ما انجام شده که به جنبه‌های اجتماعی این بیماری خصوصا جنبه هایی که با سلامت مردم سر و کار دارد، پرداخته است، اظهار کرد: مطالعاتی نظیر اینکه چرا عده‌ای توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و عده‌ای نه، چرا عده‌ای با طرح فاصله‌گذاری .اجتماعی و استفاده از ماسک  همراهی می کنند اما عده دیگر نه

لنکرانی اضافه کرد: چگونه می‌شود مشارکت عامه را فراهم کرد و بیماران را به خوبی درمان کرد و پس از بهبود شرایط جسمانی و دوران نقاهت به مشکلات اجتماعی و روانی آنها هم پرداخت؟

وی اینگونه مباحث را از مسائل مهمی برشمرد که می بایست با دقت و نگاه عمیق تری به آن پرداخت.

باقری لنکرانی به برگزاری دو دوره سمینار مطالعات اجتماعی سلامت به همت مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال‌های ٩٥ و ٩٧، اشاره کرد و افزود: در  این دو سیمنار به مطالعات اجتماعی سلامت و جنبه‌های اجتماعی برای حفظ و ارتقای سلامت پرداخته شد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از برگزاری سومین دوره این سمینار با محوریت کووید ١٩ به میزبانی شیراز در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر به صورت وبینار، خبر داد و گفت: امسال این سمینار با موضوعاتی نظیر سلامت روان، سلامت اجتماعی، موضوعات اقتصادی، اثر کووید ١٩ بر پایداری خانواده‌ها، سلامت معنوی، نگاه اجتماعی به مطالعات دارویی برای درمان و رفتار مردم در برابر این بیماری برگزار خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: به جز موضوعات سخنرانی، بیش از ١٢٠ مقاله پژوهشی از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی توسط دبیرخانه این سمینار دریافت شده که به صورت پوستر آنلاین ارائه می‌شود و با ارائه آنها گنجینه‌ای از تحقیقات در خصوص آثار کووید ١٩ در اختیار تصمیم گیران قرار داده خواهد شد تا بتوانند تصمیمات مستندتر و عالمانه تری بگیرند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان