کد خبر: ۱۴۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مدیرکل امور عشایر فارس:

اختصاص یارانه حمل آرد و سوخت به عشایر فارس

مدیرکل امور عشایر فارس از اختصاص یارانه حمل آرد و سوخت برای اولین بار به جامعه عشایر فارس خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرکل امور عشایر فارس از اختصاص یارانه حمل آرد و سوخت برای اولین بار به جامعه عشایر فارس خبر داد.

روح‌الله بهرامی افزود: جمعیت عشایری استان فارس در ۱۳۰۰ منطقه عشایری و ۶۷درصد عرصه‌های مرتعی استان در اختیار عشایر است و عموماً در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور به امر تولید مشغولند.

وی گفت: به دلیل دسترسی به نانوایی و همچنین مراکز سیلندر گاز و سوخت، ۲۳ شرکت‌های تعاونی عشایری در اقصی نقاط استان فارس امر تامین و توزیع آرد و سوخت را انجام می‌دهند. 

بهرامی بیان داشت: به منظور کاهش هزینه‌ها و سهولت در دسترس قرار گرفتن آرد و سوخت با مصوبه دولت سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس موافقت‌نامه مبادله شده این سازمان و اتحادیه دامداران متحرک مبلغ دو میلیارد و ۴۳۰میلیون تومان یارانه آرد و سوخت و سیلندر گاز در اختیار عشایر فارس قرارداده است که بر اساس مصوبه مجامع عمومی شرکت‌های عشایری این مبلغ افزایش سرمایه اعضای شرکت‌های عشایری به حساب شرکت‌های مذکور واریز شده است.

مدیر کل امور عشایر فارس بیان داشت: استان فارس با دارا بودن بیست و هفت هزار و ۲۷۰ خانوار عشایری معادل ۱۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از استان‌های پرجمعییت عشایری است که اجرای این طرح قطعاً اثر بخشی بسیار زیادی در بحث تامین به موقع اقلام، آرد و سوخت در بین جامعه عشایری خواهد داشت.

وی گفت: بهره‌مندی جامعه عشایری از یارانه آرد و سوخت می‌تواند جبران هزینه‌های زیادی که برای حمل‌ونقل وجود دارد، کند تا این قشر ازجامعه بدون دغدغه به امر تولید مشغول باشند. 

انتهای پیام/ ح / م
نظرات بینندگان