کد خبر: ۱۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس

ساماندهی بیش از ۵۰ نفر زن معتاد متجاهر و کارتن‌ خواب در سال جاری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۵۶ نفر زن معتاد متجاهر و کارتن‌ خواب ساماندهی و به مراکز پیش‌ بینی شده برای نگهداری و درمان ارجاع شده‌‌اند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در بازدید از مرکز اقامتی میان مدت زنان با اولویت بندی زنان متجاهر شیراز با اشاره به اعتیاد زنان از هم پاشیدگی و گسست خانوادگی را به همراه دارد، گفت: یکی از ویژگی‌های اعتیاد این است که برای زن و یا مرد تفاوتی قائل نمی‌شود و تمامی گروه‌ها را مورد هدف قرار می ‌دهد اما نکته حائز اهمیت این است که تأثیرات اجتماعی برای زنان معتاد کاملاً متفاوت بوده و آسیب‌‌های گسترده‌تری را به همراه خواهد داشت.

وی به مشکلات اعتیاد در خانواده از سوی زن اشاره کرد و  ابراز داشت: با بروز پدیده اعتیاد در زندگی یک زن و دغدغه‌‌مندی وی به چگونگی تأمین و مصرف مواد و نیز آغاز و پایان خماری و نشئگی، به‌ گونه ‌ای بسیار جنبه ‌های فردی و جمعی خانواده تحت تأثیر قرار می‌‌گیرد و عشق مادرانه و طراوت همسرانه از بین می‌‌رود.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه مسئله شناسایی و درمان به موقع فرد معتاد از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نجات یک فرد در واقع نجات یک جامعه است، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 56 نفر زن معتاد متجاهر و کارتن‌ خواب ساماندهی و به مراکز پیش‌ بینی شده برای نگهداری و درمان ارجاع شده ‌اند.


ساماندهی بیش از 50 نفر زن معتاد متجاهر و کارتن‌ خواب در سال جاری

بانوان کارتن خواب شیراز از مکان امن برخوردار شدند

سیده مریم‌الشریعه رضازاده مسوول موسسه اموزشی صبح فاطر با اشاره به راه‌اندازی مرکز اقامتی میان مدت زنان با اولویت بندی زنان متجاهر سطح شهر شیراز اشاره کرد: بیش از پنج سال دغدغه راه اندازی مکانی جهت بانوان کارتن خواب را داشتم که امروز با همت تالار پایلاک واقع در شهرک خوشرو شیراز می توان گفت بانوان کارتن خواب از مکان امن برخوردار شدند و این امر محقق گردید.

وی با اشاره به بازدید از کمپ‌های شخصی بانوان و اجرای ماده ۱۶ قانون، گفت: مکان های جهت کارتن خواب‌ها در شیراز راه اندازی شده اما با توجه به ماده ۱۶ قانون هیچ گونه تمهیداتی جهت پذیرش بانوان معتاد و کارتن خواب نبود علارغم اینکه برای آقایان کمپ دهکده سلامی ۴۰۰ نفر را تحت پوشش دارد که بیشتر آنها از شیراز نیستند و از شهرهای دیگر آمدند.

رضا زاده به علت انتخاب شیراز به عنوان حضور بیشتر کارتن خواب ها اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی حضور کارتن خواب‌ها و متجاهرین در شیراز، مهمان‌نوازی شیرازی‌ها است که هرشب عده‌ای در کوچه و خیابان‌ها برای این افراد غذا تهیه می‌کنند که این یک کار مُسَکِن است و کافی نیست و باید این بیمار تحت درمان قرار بگیرد و شرایط مهارت یک کارجهت اشتغال زایی فراهم شود تا بعد از برگشت به آغوش جامعه دیگر دچار آسیب های قبل نشوند.

مسوول هیئت فاطمیون بانوان دیگر انتخاب شهر شیراز را داشتن هوای معتدل دانست و ابراز داشت: کارتن‌خواب ها به علت اینکه هوای شهر شیراز یک هوای معتدل است و راحت می توانند در هوای سرد زمستان و گرم تابستان بر روی زمین استراحت کنند به شهر شیراز مهاجرت می‌کنند.

وی با اشاره به تکمیل ساختمان تالار و تغییر کاربری آن ادامه داد: طی یکماه گذشته تالار پلارک با همکاری مدیر تالار که خود دارای مدرک روانشناسی است اقدامات زیرساختی آن از جمله تکمیل سرویس بهداشتی، حمام و نرده‌های حفاظتی انجام شده و تکمیل امکانات به ارزش 40 میلیون تومان توسط خیرین و نهادهای مختلف در اختیارشان قرار داده شده است.

رضازاده ظرفیت این مکان را بیش از صد نفر عنوان کرد و افزود: تعداد 40 تخت دو طبقه مجموعه 80 تخت در این مرکز وجود دارد که به احتساب اتاق‌هایی که در آن تشک تعبیه شده می توان ظرفیت این مرکز را تا 120 نفر هم رساند.

کلاس آموزشی، نمازخانه، میزنهار، کارگاه تولیدی و مکان اسکان از جمله امکانات این مرکز اقامتی میان مدت است.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان