کد خبر: ۱۴۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
دادستان شیراز:

زنان معتاد آسیب‌زایی بیشتر و جلوه بدتر در جامعه دارند/ وجود ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در شیراز

دادستان شیراز گفت: شان زن در اسلام بالاتر از مرد بوده زیرا زن مربی خانواده است و اگر زن معتاد باشد آسیب‌زایی بیشتر و جلوه بدتر در جامعه دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حیدر آسیابی دادستان شیراز در بازدید از مرکز اقامتی میان مدت زنان با اولویت‌بندی زنان متجاهر شیراز در شهرک خوشرو شیراز با اشاره به اهمیت درمان معتادین گفت: نگاهی به معتاد در سطح کشور وجود دارد نگاه مجرم است که باید مجازات شود که این برنامه هیچ مشکلی از جامعه حل نمی‌کند لذا معتاد بیشتر از اینکه یک مجرم باشد، یک آسیب دیده اجتماعی است که نیازمند درمان است.

وی با اشاره به وجود ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در شهر شیراز اظهار داشت: سرمایه گذاری اصلی باید بر روی درمان معتادین باشد که امری مستمر است اما می‌بینیم طرح های مقطعی و کوتاه مدت با بودجه محدود اجرا می‌شود و خروجی چندانی نیز ندارد.

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به اینکه معتاد یک شهروند بوده و از نظر اجتماعی ما نسبت به آنها مسئولیت داریم و همانند سایرین انسان است که نباید دغدغه مکان، خوراک و پوشاک داشته باشد اظهار داشت: شأن سومین حرم اهل بیت نیست که در چندین متری شاهچراغ معتادین متجاهر حضور داشته باشند و شان زن در اسلام بالاتر از مرد بوده زیرا زن مربی خانواده می باشد و اگر زن معتاد باشد آسیب‌زایی بیشتر و جلوه بدتر در جامعه دارد.

آسیابی با ذکر اینکه معتاد در کنار درمان جسمی نیازمند درمان روحی و روانی نیز می‌باشد، خاطرنشان کرد: صرف درمان مشکلی را حل نخواهد کرد و باید با توانمندسازی آنان سبب اشتغال‌شان شده تا بتوان نتیجه لازم را بگیریم.

وی با دعوت از خیرین جهت هدف‌گذاری لازم ابزار داشت: خیرین باید به صورت تصویری این آسیب‌ها اجتماعی را مشاهده کنند تا خیرین این عرصه بهتر در زدودن این چهره زشت شهری همت ورزند و در درمان آن کمک کنند.


انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان