کد خبر: ۱۴۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس:

تقابل با معضل اجتماعی باید فراگیر و خانه به خانه باشد

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: آسیب‌های اجتماعی دارای فراگیری بوده که غالب خانه‌های شهر درگیر موضوع آسیب‌های اجتماعی و به همین منظور تقابل با این معضل اجتماعی نیز باید فراگیر و خانه به خانه باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد جعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس در گفتگو با این رسانه به آسیب‌های اجتماعی در برهه کنونی اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی دارای فراگیری بوده که غالب خانه‌های شهر درگیر موضوع آسیب های اجتماعی و در صدر آن اعتیاد شده‌اند و به همعاون اجتماعی سپاه فجر فارس:مین منظور تقابل با این معضل اجتماعی نیز باید فراگیر و خانه به خانه باشد.

وی درخصوص رویکرد جدید معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس در برخورد و مواجهه با آسیب های اجتماعی عنوان کرد: درنظر داریم در این راه نگاه تسهیلگری و یاری رسانی را داشته باشیم و با مسئله محوری و کمک گرفتن از مردم موضوع را منزل محور حل نماییم.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس ادامه داد: سپاه وظیفه خود می‌داند تا با قرار گرفتن در کنار معتادین و خانواده های آنان، حداکثر کمک و یاری را به آنان رسانیده تا بتوانند از این منجلاب رهایی یابند لذا این معاونت کار خود را با رویکرد جدید آغاز کرده و از هرکسی که دغدغه این حوزه را داشته و توانایی انجام کار دارد را به کمک دعوت می‌کنیم.

آموزش مهارت و تخصص در زمینه ایجاد اشتغال به بیماران در کمپ‌های ترک اعتیاد

سیده معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در حاشیه بازدید از مرکز اقامتی میان مدت زنان با اولویت بندی زنان متجاهر شیراز در گفتگو با شیرازه با اشاره به اینکه در حاشیه بازدید از مرکز اقامتی میان مدت زنان با اولویت بندی زنان متجاهر شیراز در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی و بطور ویژه موضوع اعتیاد تعداد زیادی از سازمان‌های دولت دست اندرکار بوده و هرکدام شرح وظایف مشخصی دارند، گفت: کارهای مثبت و بسیارخوبی در زمینه پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی در فارس صورت گرفته اما همچنان به اندازه کافی نبوده و حجم آسیب ها به دلایل متعدد، بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه علاوه بر سازمان های دولتی که درحال انجام وظایف خود هستند، باید سازمان های غیردولتی و افراد خیر را به شرکت در این مسیر تشویق نماییم، خاطرنشان کرد: تصور بسیاری چنین بوده که ساخت مسجد، مدرسه و بیمارستان تنها کار خیر محسوب شده اما با حضور تعدادی از خیرین در کنار پنجمین مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان این تابو درحال شکستن می باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس یکی از فعالیت هایی که باید بصورت جدی پیگیری شود، آموزش مددجویانی دانست و ابراز داشت: این بیماران در کمپ‌های ترک اعتیاد حاضر می‌شوند تا علاوه بر ترک اعتیاد مهارت‌ها و تخصص‌هایی در زمینه ایجاد اشتغال به آنان آموزش داده شود.

دستغیب ادامه داد: پس از گذراندن آموزش های لازم تلاش داریم وام هایی را برای راه اندازی کسب و کاری در اختیار این بانوان قرا دهیم و صاحبان مشاغلی که از بانوان ترک اعتیاد کرده بکارگیری نمایند، مورد حمایت های ویژه و بیشتری در زمینه های مختلف قرار بگیرند.

اشتغال اولویت اول پس از درمان

زهرا خوشرو، مدیر مرکز اقامتی میان ‌مدت اعتیاد غیردولتی ویژه زنان خوشروی نیز اظهار داشت: هدف اصلی ما در این مرکز ایجاد اشتغال برای بانوانی ست که در مدت 6 ماه درجمع ما حضور خواهند داشت.

خوشرو با ذکر اینکه درحال حاضر این مرکز ظرفیت 120 نفر بانو را دارد، اضافه کرد: امید داریم کسانی که از کمپ خارج می شوند با داشتن مهارت و تخصص بتوانند با انگیزه در بیرون برای خود کسب و کاری راه انداخته و یا در جایی شاغل شوند که در این راه نیاز مبرمی به کمک خیرین داریم تا بتوانیم امکانات و شرایط لازم را هرچه بهتر برای بانوان فراهم نماییم.

مدیر مرکز اقامتی میان ‌مدت اعتیاد غیردولتی ویژه زنان خوشروی افزود: ایده داریم که برای هرکدام از مددجویان حسابی بانکی باز کرده و طی فعالیتی که در این مرکز دارند، ماهیانه مبلغی به حسابشان واریز شود تا در روز پایانی یک حداقل سرمایه ای را داشته باشند.

وی هزینه نگهداری را سنگین دانست و از خیرین و مردم درخواست کرد تا در این امر خداپسندانه به هر میزان و هرنوعی که توانایی آن را دارند، سهیم شوند.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان