کد خبر: ۱۴۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

اجرای طرح «سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک» در بسیج ملی مقابله با کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طرح «سفیر سلامت دانش‌آموزی- همیار پزشک» در بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اجرا می‌شود.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی گفت: دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و باید به گونه ای پرورش یابند که برای مدیریت صحیح بحران ها و شرایط سخت آتی، توانمندهای لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان ایران اسلامی به خوبی ثابت کرده اند که همواره در عرصه های مختلف تاریخی، اجتماعی و بحران، نقش موثری داشته اند، افزود: دانش آموزان در شرایط فعلی همه گیری بیماری کووید۱۹ نیز می توانند از راه نقش آفرینی به موقع در خانواده، سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با این بیماری باشند و در مهار این ویروس خطرناک، تاثیرگذار باشند.

 همتی با تاکید بر نقش تاثیرگذار همکاری سفیران سلامت دانش آموزی در اجرای طرح «سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک»، عنوان کرد: تمامی برنامه هایی که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش فارس تاکنون انجام شده، تجاربی موفق بوده که همواره به ارتقای سلامت جامعه و به ویژه سلامت دانش آموزان، منجر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اجرای برنامه هایی نظیر سفیران سلامت و همیار پلیس، گواهی بر موفقیت همکاری بین بخشی موثر این دو دستگاه و دیگر سازمان ها است و اکنون نیز طی اجرای طرح یاد شده، دانش آموزان به عنوان پُل ارتباطی خانواده و مراکز ارائه خدمات سلامت به ویژه پزشک خانواده، در نشر اطلاعات علمی و کاربردی مرتبط با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بیماری کرونا، نقش آفرینی می کند.

معاون دانشگاه اضافه کرد: این طرح در ادامه برنامه سفیران سلامت دانش آموزی و به صورت منسجم و با بهره گیری از شبکه های آموزشی مجازی اجرا می شود.

 همتی توضیح داد: در این طرح، این فرصت برای دانش آموز فراهم می شود که از راه ارتباط مجازی با پزشک خانواده خود و نیز شرکت در کلاس های آموزشی غیرحضوری، دانش مناسب را در خصوص موضوعات سلامت و با محوریت پیشگیری و کنترل انتقال ویروس کرونا کسب کرده و این آموزش ها را از طریق کانال های ارتباطی مجازی، به دیگر همسالان و همچنین به صورت حضوری، به افراد خانواده خود انتقال دهد.

وی،  اصل اجرای طرح «سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک» را مقابله همگانی با ویروس کووید-۱۹ از طریق انتشار گسترده آموزش های علمی-پزشکی و اطلاع رسانی به خانواده ها و نوجوانان و تغییر رفتارهای بهداشتی بر اساس دستورالعمل های پیشگیری و کنترل بیماری کووید۱۹ عنوان کرد و از عموم شهروندان و هم استانی های عزیز برای مشارکت در این طرح استانی دعوت کرد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان