کد خبر: ۱۴۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

دومین کانون بسیج مهندسین صنعتی شیراز راه‌اندازی شد

دومین کانون بسیج مهندسین صنعتی در شیراز با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز راه‌اندازی شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، جلسه افتتاحیه دومین کانون بسیج مهندسین صنعتی در دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز با حضور مدیران ارشد دانشگاه و مسئولین رده‌های بسیج برگزار شد.

فعالیت‌های بسیج برای موازی کاری برای سایر دستگا‌ه‌های اجرایی نیست/ تمامی پتانسیل بسیج در اختیار مردم است

حبیب زارع مسوول بسیج اقشار سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه امید داریم با راه‌اندازی کانون‌های بسیج مهندسین صنعتی، یک کار خوب در مجموعه صنعت رخ دهد، گفت: در پتانسیل بسیج هرآنچه وجود دارد در خدمت مردم است، در دهه‌های مختلف و امسال کرونا اگر ما کمک نکنیم به مجموعه علوم پزشکی و بهداشت شاید وضعیت بدتر شود.

وی افزود: بسیج احساس مسئولیت می‌کند و با کمک به علوم پزشکی و امید داریم تا پایان سال این شیوع این ویروس خاتمه یابد. 

مسوول بسیج اقشار سپاه فجر استان فارس گفت: فعالیت های بسیج برای موازی کاری برای سایر دستگاه‌های اجرایی نیست و  باعث خدشه دار شدن رسالت نهادها نخواهد شد. در حوزه تولید و صنعت استان به نظر عقب‌ماندگی داریم و به ظرفیت استان نگاهمان بیشتر است، به صنایع کوچک باید توجه ویژه ای کنیم تا بهبود یابد.

زارع با اشاره به خلأهای موجود در صنعت و معدن اظهار داشت: قرار است یک نیروی مضاعفی در این زمینه و از این سرمایه عظیم بسیج استفاده شود، در سال جاری با هم‌افزایی و تعامل خوب اعضای کارگروه رفع موانع تولید، اقدامات بسزایی صورت گرفته که با حضور بسیج مهندسین صنعت، روند کار های مربوط به این حوزه بهتر خواهد شد.

وی مجموعه‌های دانش بیان را مورد توجه قرار داد و  فعال شدن این بخش در استان فارس را خواستار شد.  

به گفته این مقام مسئول، نداشتن بانک اطلاعات کافی در زمینه صنعت یکی از معظلات است و بسیج مهندسین صنعت در موضوع شناسایی، تکمیل بانک اطلاعاتی و صاحب ایده کمک خواهد کرد.

اولین کانون بسیج مهندسی صنعتی شیراز راه‌اندازی شد

ارتقا صنعت و جهش تولید در ماموریت‌های دانشگاه فنی و حرفه استان فارس قرار دارد 

محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در این جلسه با عنوان اینکه  جهش تولید و ارتقا صنعت در سر لیست ماموریت این دانشگاه قرار گرفته است، گفت: دانشگاه فنی وحرفه ای در جهش تولید ورود کرده است و با محوریت وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری قرار شد از طرح های که دانشجو ها با صنعت دارند حمایت شود.

وی افزود: در سطح کشور ۵ طرح معاونت علمی ریاست جمهوری پذیرفتند و ۲ طرح از دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس بود. طرح کنتور هوشمند آب یکی از این طرح ها بوده است.

جامعی با اشاره نزدیکی شهرستان فیروز آباد به عسلویه، اظهار داشت: دانشکده فنی شهرستان فیروزآباد با 3 رشته  ابزار دقیق, مکانیک و ساخت و تولید افتتاح شد. این دانشکده می تواند در آموزش نیروهای بومی برای استفاده در صنایع پتروشیمی همجوار موثر واقع شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس تصریح کرد: با دانشگاه فنی و حرفه ای به دلیل ماهیت ذاتی خود  می تواند نقش محوری در زمینه تولید و صنعت داشته باشد. ۳ طرح وزارت علوم پذیرفته است. مرکز نوآوری با ظرفیت ۲۰ شرکت را در بهمن ماه افتتاح خواهیم کرد. این مرکز یه صورت ویژه در حوزه صنعت ساختمان فعالیت خواهد کرد. هیچ استان دیگری در موضوع ساختمان ورود نکرده است.

جامعی افتتاح کانون بسیج مهندسین صنعت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با محوریت سپاه انشالله گروه های جهادی در این زمینه تشکیل خواهد شد و گام های مهمی در عرصه صنعت و تولید برداشته می شود.

به گفته وی؛ امسال اعتبارات تجهیزات دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به ۱۰ میلیارد تومان به صورت نقدی رسیده است و تا کنون بیشتر  تجهیزات خریداری شده است. در ایام کرونا 5 مرکز برای تولید ماسک و گان پزشکی راه اندازی شد که ساخت دستگاه هوشمند ضد عفونی کننده در دستور کار دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه قرار گرفته است.  مسابقه فرصت سازی در کرونا را برگزار کردیم  که این طرح مورد استقبال کشور قرار گرفت و کلیپ های بسیار خوبی تهیه و تولید شده است.

راه‌اندازی 14 کانون بسیج مهندسین در سطح فارس/ رفع موانع تولید در دستور کار بسیج 

مهندس حسین پناهی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه فجر فارس در ادامه این جلسه با عنوان اینکه جامعه هدف بسیج مهندسین صنعت،  دانش آموختگان رشته های فنی و مهندسی، انرژی و فن آوری اطلاعات هستند، اظهار داشت: پنجم وزرات خانه صنعت‌، نفت، نیرو، فناوری و وزارت علوم و پارک های علم و فن آوری نیز با ما در این راستا همکاری دارند. 

وی افزود: مجموعه ای از جامعه هدف ما هستند و نسبت به اهداف خودشان را دنبال می کنند. کانون بسیج مهندسین صنعتی گامی در جهش تولید، کمک به کادر سازی و رفع موانع تواید و اشتغال است. ۷۰  استاد در قالب ۷ کارگروه سازماندهی شده‌اند که پایش و ارزیابی کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط مشاوره عمیق با استفاده از ظرفیت اساتید در دستور کار قرار گرفته است.

پناهی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی کانون های بسیج مهندسین صنعت در شهرستان‌های استان فارس گفت: 14 کانون در سطح شهرستان های استان فارس تاکنون راه‌اندازی شده است که بنا داریم از ظرفیت تمامی استان در این راستا استفاده کنیم. 

گفتنی است، سجاد شریفی به عنوان اولین مسوول کانون بسیج مهندسین صنعتی ناحیه ثارالله (ع) شیراز معرفی شد. دفتر این کانون در دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز است.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان