کد خبر: ۱۴۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
فرماندار بوانات در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد؛ 

قطب گردشگری فارس از نبود صنعت رنج می‌برد/ تعریض باند فعلی و احداث باند دوم بوانات-صفاشهر مطالبه مردمی بوانات است

فرماندار شهرستان بوانات گفت: مهاجرت بی رویه ساکنین روستاها و شهر به مرکز استان فارس، نبود صنعت در شهرستان به دلیل دور بودن و راه فرعی از مرکز استان، فقدان صنایع تبدیلی در شهرستان با وجود محصولات متعدد زراعی و کشاورزی از جمله مشکلات مهم این شهرستان است.
 به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، علی محمودی در گفتگو با این رسانه به وضعیت شهرستان در خصوص بیماری کرونا و تعداد مبتلایان و بستری ‌ها اشاره کرد و گفت: درحال حاضر شهرستان بوانات در وضعیت نارنجی به سر می‌برد و تعداد کل مبتلایان از ابتدای همه‌گیری تاکنون 537 نفر است، تعداد کل بهبود یافتگان 469 نفر، تعداد موارد فوت شده 17 نفر، تعداد نفرات بستری در بیمارستان سه و تعداد بیماران قرنطینه 48 نفر هستند.

قطب گردشگری فارس از نبود صنعت رنج می‌برد/ تعریض باند فعلی و احداث باند دوم بوانات-صفاشهر مطالبه مردمی بوانات است

وی در خصوص وضعیت و شرایط درمانی بیمارستان این شهرستان با توجه به کمبود امکانات، افزود: گرچه بخش کووید19 در بیمارستان ولیعصر(عج) بوانات راه‌اندازی شده اما فاقد برخی تجهیزات پزشکی از جمله سی تی اسکن، اندوسکپی است. 

فرماندار شهرستان بوانات در ادامه به عمده مشکلات این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های پی‌در‌پی سابق و مهاجرت بی‌رویه ساکنین روستاها و شهر به مرکز استان، نبود صنعت در شهرستان به دلیل دور بودن و راه فرعی از مرکز استان، فقدان صنایع تبدیلی در شهرستان با وجود محصولات متعدد زراعی و کشاورزی و تنوع آن‌ها مانند گردو، انگور، انواع کشمش، سیب و انواع آلو بدلیل دور بودن از شاهراه‌های اصلی از جمله مشکلات مهم این شهرستان به شمار می‌رود. 
قطب گردشگری فارس از نبود صنعت رنج می‌برد/ تعریض باند فعلی و احداث باند دوم بوانات-صفاشهر مطالبه مردمی بوانات است

محمودی در پاسخ به این سوال که با توجه به پیش رو بودن زمستان و احتمال بارندگی‌های شدید و ایجاد روان آب‌های بسیار آیا به لحاظ زیرساختی شهرستان دچار مشکل است یا خیر؟، اظهار کرد: برخی مشکلات زیرساخت شهری و روستایی وجود دارد که مربوط به عدم هدایت مناسب روان آب‌های سطحی به علت مکان‌یابی نامناسب برخی از ساخت‌وساز های قدیمی در شهر و تعدادی از روستاها است. 

نماینده عالی دولت در شهرستان بوانات در پاسخ به سوال دیگر شیرازه مبنی بر برخورداری تمام روستاهای شهرستان از نعمت‌هایی نظیر  گاز، آب و برق عنوان کرد: تمام شهرها و روستاهای این شهرستان دارای آب، برق و گازهستند و روستای فاقد این امکانات وجود ندارد.

وی در ادامه به بخش گردشگری و بوم‌گردی شهرستان هم اشاره کرد و افزود: این شهرستان با دارا بودن بیش از 40 اثر تاریخی ثبت شده، بیش از 100 اثر شناسایی شده، حدود 70 مکان گردشگری، شش مجموعه بومگردی فعال، یک اردو گاه گردشگری، یک مجتمع گردشگری تفریحی، دو روستای هدف گردشگری و یک مورد شهر هدف گردشگری ظرفیت ‌مناسبی در این راستا دارد.

فرماندار بوانات ادامه داد: دو منطقه نمونه گردشگری، یک دهکده گردشگری، دو منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیاط وحش، یک مرکز پرورش قوچ و میش وحشی و یک مرکز پرورش گور خر ایرانی به عنوان هفتمین جاذبه گردشگری ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که هر ساله پذیرای تعداد کثیری گردشگر و توریست است.

محمودی کشاورزی، باغداری، معادن مختلف سنگ و انرژی‌های پاک (باد و خورشید) و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری را از دیگر ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در شهرستان دانست.

وی در پایان اصلی ترین مطالبه مردمی از مسوولان استان و شهرستان را تعریض باند فعلی بوانات-صفاشهر و احداث هرچه سریعتر باند دوم همین محور (البته هر دو پروژه در حال احداث هستند) عنوان کرد. 

شایان ذکر است که بوانات با مرکزیت سوریان، در شمال شرق استان فارس واقع شده و از سمتی با یزد همسایه است؛ فاصله مرکز این شهرستان با شیراز۲۲۰ کیلومتر بوده و می‌توان از این منطقه به‌عنوان بهشت زمینی فارس نام برد.

انتهای پیام/ س/ م
برچسب ها: بوانات ، فرماندار ، محمودی
نظرات بینندگان