کد خبر: ۱۴۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
پیگیری «شیرازه» از ماجرای تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از استانداری فارس؛

تحقیق و تفحص جزو ابزار نظارتی نمایندگان است/ تعامل نمایندگان و استانداری فارس نیازمند اراده دوطرفه است

ابراهیم عزیزی رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس طی گفتگوی اختصاصی با «شیرازه» پیرامون طرح تحقیق و تفحص که توسط برخی نمایندگان فارس از استانداری فارس کلید خورده و دنبال می‌شود، گفت: موضوع تحقیق و تفحص جزو ابزار نظارتی نمایندگان است و نمایندگان می‌توانند بر روی موضوعاتی که بر اساس وظایف نمایندگی‌شان اقتضا می‌کند، تذکر دهند تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ابراهیم عزیزی در گفتگو با این رسانه پیرامون طرح تحقیق و تفحص که توسط برخی نمایندگان فارس از استانداری فارس کلید خورده و دنبال می‌شود، موضوع تحقیق و تفحص را جزو ابزار نظارتی نمایندگان عنوان و اظهار کرد: نمایندگان می‌توانند بر روی موضوعاتی که بر اساس وظایف نمایندگی‌شان اقتضا می‌کند، تذکر دهند تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح کنند و از ظرفیت دیوان محاسبات در راستای جلوگیری از انحرافات بودجه‌ای و مصادیق دیگر استفاده کنند و این مورد جزو حقوق نمایندگی است.

تحقیق و تفحص جزو ابزار نظارتی نمایندگان است/ تعامل نمایندگان و استانداری فارس نیازمند اراده دوطرفه است

وی با بیان اینکه هر نماینده به تنهایی هم می‌تواند تقاضای تحقیق و تفحص داشته باشد، افزود: الزاما نیاز به موافقت جمعی و گروهی نیست و آنچنان که من در حال حاضر بررسی کرده‌ام به این صورت است که تعدادی از نمایندگان استان خواستار تحقیق و تفحص از استانداری شده‌اند و این را نیز حق نمایندگی خود می‌دانند تا در یک فضای تعاملی دوطرفه، این مسیر را ادامه دهند.

تحقیق و تفحص جزو ابزار نظارتی نمایندگان است/ تعامل نمایندگان و استانداری فارس نیازمند اراده دوطرفه است
رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه این گفتگو با شیرازه با تاکید بر این موضوع که گرچه ما علاقه داریم ارتباط و تعاملات بین نمایندگان و مجموعه مدیران استان یک تعامل کاملا سازنده و اثرگذار و تامین‌کننده نیازهای مردم باشد، تصریح کرد: اما این تعامل باید دو سویه باشد، به‌گونه‌ای که هم مجموعه مدیران استان این تعامل و همراهی لازم را داشته و پاسخگو باشند و هم نمایندگان باید در راستای منافع مردم به مدیران کمک کنند و جاهایی که نیاز است پیگیر در خواست مدیران استان در سطح وزارتخانه‌ها باشند تا مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی را  در حوزه استان و ملی دنبال و حل کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه این تعامل ها به نفع مردم است، بیان کرد:  اما این امر نیازمند اراده هر دو طرف است و یک طرفه نمی‌توان این تعامل را تعریف کرد.

وی گفت: طرح اولیه این درخواست توسط دو تن از نمایندگان مطرح شده اما این کار یک روال دارد و باید در مسیر قانونی خود دنبال شود تا پس از طی مراحل قانونی، مراحل اجرایی انجام گیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح باید به موافقت همه نمایندگان استان برسد تا قابل اجرا باشد؟ اظهار کرد: تنها یک نفر هم می‌تواند تقاضای تحقیق و تفحص دهد  و آنان که این درخواست را داده‌اند کاملا مشخص است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در خصوص محورهای این تحقیق و تفحص عنوان کرد: قوم و قبیله گرایی، عدم توجه به شایسته‌سالاری، برخی سوءمدیریت‌ها و حیف و میل اموال دولتی و مصائیق دیگر را از دلایل این درخواست است.

بنابراین گزارش؛ پیش از این شیرازه طی خبری با عنوان آیا طرح تحقیق و تفحص از استانداری فارس کلید خواهد خورد؟ به موضوع تحقیق و تفحص برخی نمایندگان فارس از استانداری فارس اشاره کرده بود

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان