کد خبر: ۱۴۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
آیت‌الله دژکام در مراسم بزرگداشت آیت‌الله یزدی:

آیت‌الله یزدی مصداق بارز عمل به احادیث اهل‌ بیت(ع) بود/ دنیادوستی عده‌ای دلیل بغض نسبت به این عالم گرانقدر بود

نماینده ولی فقیه در فارس در مراسم بزرگداشت آیت‌الله یزدی گفت: در روزگار ما و مخصوصا در این سال‌های اخیر، مصداق بارز عمل به احادیث اهل بیت(ع) را در شخصیت آیت‌الله یزدی می‌توان مشاهده کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله یزدی با بیان اینکه در روزگار ما و مخصوصا در این سال‌های اخیر مصداق بارز عمل به احادیث اهل البیت (ع) را در شخصیت آیت‌الله یزدی مشاهده کرد، اظهار داشت: از این جهت همه ما به نوعی بدهکار این بزرگ مرد هستیم و انشاالله ثواب خواندن این روایات را به ایشان تقدیم می‌کنیم.

آیت‌الله یزدی مصداق بارز عمل به احادیث اهل‌ بیت(ع) بود/ دنیادوستی عده‌ای دلیل بغض نسبت به این عالم گرانقدر بود

وی در خصوص رفتار دنیا دوستان با آیت‌الله یزدی افزود: بغضی که عده‌ای به آیت‌الله یزدی داشتند به خاطر دنیا بود و دنیادوستی آنها نمی‌‌گذاشت که ایشان را قبول کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایت اول آمده است که خداوند متعال از حضرت موسی(ع) سوال پرسید تا به حال برای من کاری انجام داده ای؟و حضرت موسی(ع) در پاسخ عرضه داشت که خداوندگارا نماز خواندم، روزه گرفتم، صدقه دادم و ذکر تو را گفتم.

آیت‌الله دژکام در ادامه این روایت بیان کرد: خدای متعال فرمود نمازی که خواندی که نورانیتش برای خودت است و روزه ای که گرفتی سپر آتش جهنم خودت هست و صدقه ای که دادی سایه بالای سر خودت در روز قیامت است و ذکری که گفتی نوری است در چهره خودت و برای من چه کردی؟ حضرت موسی (ع) عرضه داشت خدایا من را راهنمایی کن تا کاری که برای خودت هست را انجام دهم و خدای متعال فرمود "يا موسى، هَل والَيْتَ لِي وَلِيّا ؟ و هَل عَادَيْتَ لِي عَدُوّا قَطُّ ؟ فَعلِمَ موسى أنّ أفْضَلَ الأعْمالِ الحُبُّ في اللّه ِ و البُغْضُ في اللّه "، ای موسی آیا تا حالا به خاطر من ولی من را دوست داشته ای و حمایت کرده ای یا خیر؟

نماینده ولی فقیه در فارس سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه" اگر اسلام سیلی بخورد چنان زمین خواهد خورد که دیگر بلند نمی شود" تاکید کرد:  اینجا باید ثابت کنیم که ولی امر خود را می پاییم وگرنه نماز و روزه که همه می خوانند و فقط ظاهر مقدسی است که درست کرده ایم و این به درد نمی خورد.

وی، آیت‌الله یزدی را مصداق وظیفه شناسی و پیروی از رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: باید وظیفه خود را بشناسیم و آنجایی که سخن رهبر می خواهد زمین بماند ما باید سر خود را فدا کنیم اما نگذاریم حرف رهبری زمین بماند. اینگونه باید حرکت را ادامه دهیم.  اینکه شنیدید عده‌ای از فوت ایشان خوشحال شدند مانند زمانی که در زمان حضرت علی(ع) از شهادت مالک اشتر هم خوشحال شدند و مالک وقتی رفتی غصه به دل ولی خدا بود.

امام جمعه شیراز خطاب به روحانیت گفت: روحانیت باید به گونه‌ای باشد که دوستان خدا آنها را تایید کنند و اگر دشمن ما را تایید کند که ارزش ندارد و ضد ارزش است. دشمن از رفتن آیت الله یزدی خوشحال شد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه همان طور که جاذبه لازم است دافعه نیز لازم است، بیان کرد: روحانیت به جای خود باید به میدان بیاید و حرف خود را بزند و موضع محکم خود را بگیرد و حمایت از ولایت را اعلام کند.

به گفته آیت‌الله دژکام، امروز خدای متعال از همه ما به واسطه اینکه لباس اهل علم بر تن داریم این سوال را می پرسد که شما آیا ولایت ولی من را محکم چسبیدید تا ضایع نشود؟ امام راحل فرمود اسلام اگر سیلی بخورد تا قرن ها بلند نمی شود و در وسط این میدان عده ای کار را رها کردند و کار را برای خود توجیه می کنند.

وی تصریح کرد: نماز کار برای خدا نیست. نماز را همه می خوانیم کار این است که جایی برای خدا بایستید و اگر دشمن خدا ناراحت شود و بد بگوید و شما را بکوبد اما شما برای خدا این کار را کرده اید.

آیت‌الله دژکام با توجه به روایت‌های اهل بیت (ع) بیان داشت: برخی می‌‌گویند اسلام رحمانی است و دشمن ندارد، خیر؛ این نمی‌شود. خدا دشمن دارد. اسلام و ولایت دشمن دارد و ما باید مراقب این موضوع باشیم. این افضل اعمال است و کار برای خدا است یعنی اگر عشق به خدا نباشد عشق به دنیا طرف را می برد و باعث می شود موضع نگیرد. محبت دنیا یک جلوه اش به مسائل مادی و خانه و ماشین آنچنانی است، جلوه دیگرش این است که در کمال ظاهر زاهدانه اما به دنبال این است که همه او را تایید کنند ولو دشمنان خدا قبولش داشته باشند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: تا برای خدا ولایت نداشته باشید و تا برای خدا با دشمن خدا دشمنی نکنید ولایت الهی نصیب شما نخواهد شد. کسی مزه ایمان را در کام خود نخواهد چشید ولو اینکه زیاد نماز بخواند و زیاد روزه بگیرد و عبادات ظاهری را زیاد انجام دهد الا اینکه برای خدا دوست بدارد و برای خدا با دشمنان خدا دشمن باشد.
امام رضا(ع) فرموده اکثر رفاقت های دنیا امروز بر سر مسائل مادی است و باید برای خدا برنامه ریزی کنید.

امام جمعه شیراز با اشاره به انتقاد سازنده افراد عنوان کرد: ممکن است کسی به ما انتقاد کند ولی انتقادش به خاطر پیشرفت دین است نه اینکه با ما غرضی داشته باشد،  و فرموده چنین کسی را دوست داشته باشید.وقتی در نقد غرض نیست و به خاطر پیشرفت دین انتقاد می کند باید از او استقبال کنید. اگر این کار را کنید شما به مقام یقین خواهید رسید. مقام یقین متعلق به کسی است که در این موارد تسلیم کلمه حق و دلیل است نه اینکه از حرف خود ولو باطل کوتاه نمی آید.

بنا به اظهار آیت‌الله دژکام؛ در انتقادها لج نکنیم و اگر حرف ما حق است با دلیل بگوییم و اگر حق نیست تسلیم حق می شویم و این مباحثه علمی است.

وی با اشاره به همراهی با حرف حق، گفت: اگر کسی با دلسوزی دینی نقد می کند او را همراهی کنید تا حرف حق جا بیفتد. اگر ما در جامعه خود این بساط اخلاقی را جا بیاندازیم و سعی کنیم حامی حق باشیم و علم حق بر دوش ولی امر است و اگر از این پرچم جدا شویم حق نیست و اصطلاحات ما را فریب ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با عنوان اینکه با بررسی مواضع آیت الله یزدی می بینیم که ایشان از کسانی بود که پای حق می ایستاد و دنبال کار حق بود، اظهار داشت: همین افتخار برای ایشان بس که در مواضع خود خیرخواه اسلام و مسلمین بوده است و امروز تایید ولی امر را در نامه عمل خود دارد و به روح مطهر ایشان درود می فرستیم و از خدای متعال می خواهیم که همه ما را در مسیر ولایت پیرو محض حضرت ولی عصر(عج) و نایب بزرگوار ایشان مقام معظم رهبری قرار دهد و این انقلاب و نظام را انشاالله با صلابت و قدرت به دست مبارک امام زمان (عج) برساند.

انتهای پیام/ ح / م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان