کد خبر: ۱۴۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تحلیلگر سیاسی مطرح کرد؛

اتحاد بی‌سابقه در دفاع از تمامیت ارضی ملی/ حرکت اردوغان در ادامه خط سیر تجزیه‌طلبانه محور غربی_عبری

سیدمحسن هاشمی، تحلیلگر سیاسی نوشت: اردوغان با قرائت شعری در مورد حد مرزی ایران در رژه نظامی کشور آذربایجان باعث یک اتحاد بی‌سابقه در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان توسط همه گروه‌ها بود، شوری که لازم است با نگاهی بصیرانه تبدیل به یک شعور در مورد علل رخداد این واقعه توسط رئیس‌جمهور ترکیه تبدیل شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سیدمحسن هاشمی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی نوشت: اردوغان با قرائت شعری در مورد حد مرزی ایران در رژه نظامی کشور آذربایجان باعث یک اتحاد بی سابقه در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان توسط همه گروه‌ها بود و شوری عجیب در فضای مجازی را سبب شد.

شوری که لازم است با نگاهی بصیرانه تبدیل به یک شعور در مورد علل رخداد این واقعه توسط رئیس جمهور ترکیه تبدیل شود، شعوری که شور مبارک وطن‌خواهی ایرانیرا به یک حس دفاع همه جانبه و مقابله با عوامل اصلی و ناپیدای بدخواهی می‌کند که یکپارچگی ایران آنان را چنان آزار می‌دهد که بعد از هر توطئه‌ به دسیسه ای دیگر روی می‌آورند.

بررسی تاریخ نیم قرن اخیر ایران خصوصا بعد از وقوع انقلاب اسلامی و اقداماتی چون تحرکات قومی تجزیه طلبانه، جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، حمایت از گروه‌های ضد انقلاب، تجهیز گروه‌های تکفیری چون داعش برای حمله به ایران و جنگ رسانه‌ای تجزیه طلبانه نشان از یک انسجام گسترده خارجی دارد تا بتواند به ایرانی که در برابر توطئه‌های مختلف غرب و شرق در تغییر معادلات منطقه غرب آسیا ایستاده است، ضربه ای اساسی بزنند.

از این‌رو نمی‌توان به سادگی از کنار سخنان سخیف اردوغان گذشت و آنرا یک اشتباه گفتاری یا بدون پشتوانه دانست، بلکه بر اساس آنچه این فرد در سال اخیر، خصوصا در تجهیز گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق و یا انتقال تروریست ها به آذربایجان شاهد بودیم، باید اردوغان را در ادامه خط سیر تجزیه‌طلبانه محور غربی-عبری دانست که همچنان این مسیر را ادامه خواهد داد.

غربی که با طرح‌های گوناگونی همچون خاورمیانه بزرگ از توطئه خود دست بر نخواهد داشت و پناهگاهی برای کسانی شده است که حاضر نیستند اربابان خود را بابت گفتارشان به چالش بکشند و فقط بر اساس منافع خود با اردوغان به مخالف برخواسته اند.

نتیجه آنکه اردوغان نیز چون صدام و ابوبکر بغدادی آروزی خود را به گور خواهد بود اما همچنان آمریکا و رژیم صهیونسیتی دست از توطئه های خود بر نخواهند داشت که می طلبد همه جریانات سیاسی کشور خصوصا اصلاح طلبان با استفاده از شور ایجاد شده، شعور واقعی را در مردم ایجاد کنند تا موضوع از سرمنشاء آن رفع شود.

انتهای پیام/ م
برچسب ها: شیرازه ، اردوغان ، ترکیه
نظرات بینندگان