کد خبر: ۱۴۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری عامل شرارت شبانه در فسا تا كشف ۱۰ميليارد ليفتراک قاچاق در كازرون

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

کشف ۳۰۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در شیراز

جانشين فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و 12 هزار و 864 ليتر روغن خودرو تقلبی در شیراز خبر داد.
 
يوسف ملك‌زاده، اظهار داشت: ماموران کلانتری 26 رحمت شيراز با همكاري كاركنان پليس امنيت اقتصادي استان، با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند در محدوده شهرک صنعتی فردي در کارگاه خود اقدام به دپو گازوئیل قاچاق و تهیه و توزیع روغن تقلبی مي‌كند كه رسيدگي به موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وی با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت:  در بازرسي از آن کارگاه، ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در مخزن‌هاي بزرگ و 12 هزار و 864 ليتر روغن خودرو تقلبي كشف شد.

ملك‌زاده با اشاره به اینکه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 4 میلیارد و 200 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

وی خاطر نشان كرد: عزم پليس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌هاي نفتي جدی است و از شهروندان انتظار می‌رود در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي قاچاقچيان سوخت، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش کنند.

دستور ويژه فرمانده انتظامي استان براي دستگيري ضاربان

رئيس مركز اطلاع رساني پليس فارس، گفت: فرمانده انتظامي استان دستور ويژه خود را جهت دستگيري ضارباني كه فردي جانباز را مجروح كرده بودند صادر كرد.

حميد افرامن ، اظهار داشت: در پي انتشار يك فايل صوتي در فضاي مجازي مبني بر ضرب و شتم يك جانباز در شهرستان ممسني، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلييس ممسني در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه چند نفر براي شكار پرندگان كمياب به مناطق كوهستاني آن شهرستان رفته‌اند كه يك جانباز دوران دفاع مقدس به آنان تذكر داده ولي متاسفانه آن افراد اقدام به ضرب و شتم وي كرده و متواري شده‌اند.

رئيس مركز اطلاع رساني پليس فارس، تصريح كرد: شناسايي و دستگيري ضاربان به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار دارد و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

ايست پليس كوه‌چنار به سواري پژو حامل سيگار قاچاق 

فرمانده انتظامي كوه چنار از توقيف يك دستگاه پژو حامل سيگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.
 
لطف الله محمدي، بيان كرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي  كوه‌چنار در ايست و بازرسي مقطعی در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه سواري پژو 405 مظنون و آن را متوقف كردند. 

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، 194 هزار و  400 نخ سيگار خارجي قاچاق کشف و راننده نيز دستگير شد. 

محمدي با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 800 ميليون ریال  برآورد کرده‌اند، گفت: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به مراجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار، خاطر نشان کرد: قاچاق يكي از مهمترين عوامل ايجاد مشكلات اقتصادي و افزايش مشاغل كاذب در جامعه محسوب مي‌شود كه بايستي با آگاهي بخشي به مردم و مبارزه هدفمند با اين پديده، قدم‌هاي مفيد و موثر در جهت كاهش اثرات منفي آن در جامعه و حمايت از توليد كنندگان برداريم .

دستگیری سارق خودرو در کمتر از نیم‌ ساعت توسط پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری سارق خودرو پراید در کمتر از نیم ساعت توسط ماموران پاسگاه انتظامی "تخت ‌جمشید" خبر داد.

رشید زینلی ، بيان كرد: شخصی به ماموران گشت انتظامی پاسگاه تخت جمشید مراجعه و اعلام كرد که جهت خريد از سواري پراید متعلق به خودم پياده و به داخل مغازه رفتم كه پس از چند دقيقه متوجه شدم خودرو كه به صورت روشن بود توسط سارقين به سرقت رفته است كه موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. 

وي تصریح کرد: ماموران سريعا اقدام به گشت زني و اجراي طرح مهار كردند و پس از نيم ساعت موفق شدند سواري پرايد را شناسايي و آن را توقيف كنند. 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بيان اينكه راننده در يازجويي اوليه يه سرقت خودرو پرايد اقرار كرد، عنوان داشت: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

زینلی رعایت نکردن نکات ایمنی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و از مردم خواست: ضمن تجهیز خودرو خود به سیستم‌های ایمنی، در توقف‌های کوتاه مدت ضمن  بالا بردن شیشه‌های خودرو، درب آن را قفل کرده و از قرار دادن اشیاء قیمتی در داخل آن خودداری کنند.

توقيف كاميون و كشف 94 راس گوسفند  قاچاق 

فرمانده انتظامي داراب از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 94 راس گوسفند قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال خبر داد. 

عليرضا نوشاد، بيان كرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامي داراب حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، یک دستگاه کامیون حامل احشام را شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از آن خودرو، 94 راس گوسفند قاچاق که راننده قصد انتقال آنها را به استان‌ هرمزگان و كشورهاي حاشيه خليج فارس را داشت كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مكشوفه را 4 ميليارد ريال برآورد کرده‌اند، تصريح كرد: در اين خصوص راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

كشف داروی دامپزشکی قاچاق درفیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از كشف يك هزار و 736 عدد داروی دامپزشکی قاچاق به ارزش يك میلیارد و 696 ميليون ريال خبر داد.
مهدی جوکار، اظهار داشت: در راستاي مقابله با قاچاق كالاهاي سلامت محور، ماموران انتظامي شهرستان "فيروزآباد" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه پژو 405 مشکوک و دستور ايست دادند كه رانندگان بدون توجه اقدام به فرار كردند.

وی عنوان کرد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند هر 2 خودرو را توقيف و در بازرسي از آنها، يك هزار و 736 عدد داروی دامپزشکی قاچاق را كشف كنند.

جوكار با اشاره به اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، عنوان داشت: ارزش داروهاي قاچاق كشف شده برابر نظر كارشناسان، يك میلیارد و 696 ميليون ريال برآورد شده است.

دستگیری عامل شرارت شبانه در فسا 

فرمانده انتظامی فسا، گفت: جوانی که شب گذشته 25 آذرماه در یکی از محلات اين شهرستان با سلاح سرد قدرت نمایی و عربده کشی می‌کرد، با سرعت عمل پلیس در کمتر از 10 دقیقه دستگیر شد.

محمدهاشم قسام، بيان كرد: در پی گزارش‌هاي مردمی و همچنين انتشار كليپي در فضاي مجازي مبنی بر عربده کشي و مزاحمت توسط فردی جوان در حوالی یکی از نقاط پرتردد و تجاری شهر فسا، بلافاصله تیمی از افسران یگان امداد به محل اعزام شدند.

وي افزود: با اقدامات گسترده فني و پليسي، فرد عربده‌كش در محل دستگیر و 2 نفر از همدستان وی از تاريكي شب و پوشش منطقه متواري شده‌اند كه تلاش براي دستگيري آنان با جديت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان كرد: امنیت عمومی خط قرمز پلیس است و با قاطعيت و جديت با مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان برخورد خواهیم کرد.

كشف 234 راس گوسفند قاچاق درآباده

فرمانده انتظامي آباده از کشف 234 راس گوسفند قاچاق به ارزش 10 ميليارد و 450 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

سيدابوالفضل مسعودي، بيان كرد: در راستاي مبارزه با قاچاق دام، مأموران انتظامي شهرستان "آباده" با اقدامات فني و تخصصي از دپو احشام قاچاق در يك واحد دامداري مطلع شدند و موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي قضائي به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان‌، موفق شدند 234 راس گوسفند قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي آباده با بيان اينكه در اين خصوص 3 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: ارزش احشام قاچاق مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 10 ميليارد و 450 ميليون ريال برآورد شده است.

مسعودي از شهروندان خواست هرگونه موارد مشكوك را در رابطه با اقدامات مجرمانه قاچاقچيان و سودجويان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند تا نسبت به دستگيري آنان اقدام شود.

كشف 600 کیلوگرم عسل قاچاق در بوانات
 
فرمانده انتظامي بوانات از كشف 600 کیلوگرم عسل قاچاق به ارزش 240 ميليون ريال در بازرسي از يك وانت مزدا خبر داد.

ابوالحسن مزارعی، بيان كرد: ماموران انتظامي بوانات با اجراي ايست و بازرسي در محورهای مواصلاتی، به يک دستگاه وانت مزدا که به سمت یکی از استان های مرکزی  در حال تردد بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از این خودرو، 600 کیلوگرم عسل قاچاق كشف شد، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 240 ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي بوانات با اشاره به اينكه در اين خصوص یک متهم دستگير و با تشکیل پرونده تحويل مرجع قضائي شد، عنوان داشت: پليس با اقتدار كامل در حوزه قاچاق، با قانون شكنان قاطعانه برخورد خواهد كرد.

كشف روغن خودرو قاچاق در جهرم

سرپرست فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از توقیف یک دستگاه وانت نيسان و کشف يك هزار و 200 لیتر روغن موتور قاچاق خبر داد. 

علي‌اصغر محمدپور ، بيان كرد: در استمرار طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ماموران پلیس آگاهی جهرم هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه وانت نيسان مشكوك و آن را برای بررسی متوقف کردند

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسي از آن خودرو، يك هزار و 200 لیتر روغن موتور قاچاق را کشف و راننده را نيز دستگیر کردند، عنوان داشت: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، يك ميليارد ريال مي باشد.

كشف 10 ميليارد ليفتراك قاچاق در كازرون

فرمانده انتظامی كازرون از كشف 2 دستگاه ليفتراك قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد.

اسماعيل زراعتيان، اظهار داشت: در راستاي مبارزه همه جانبه با کالاي قاچاق، مأموران انتظامي این شهرستان در محور كازرون- فراشبند، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه كاميون مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها، 2 دستگاه ليفتراك خارجی قاچاق كه از بنادر جنوبي بارگيري و رانندگان قصد انتقال آنها را به تهران داشتند کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی كازرون با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 10 ميليارد ريال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص رانندگان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان