کد خبر: ۱۴۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

دهه بصیرت و میثاق با شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» برگزار می‌شود/ حماسه ۹دی از بزرگترین اتفاقات تاریخ ایران است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: با توجه به مناسبت‌های ۹ تا ۱۹دی‌ماه، این ایام «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» نامگذاری و شعار محوری «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» برای آن انتخاب شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،  جلسه ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت با حضور مسئولان جمعی از مدیران ادارات، سازمانها و نهادهای فرهنگی برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در این جلسه با یادآوری حماسه ۹دی، آن را یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ ایران دانست و تصریح کرد: خیلی از کسانی که سال 88 در ابتدای کار به عنوان معترض به انتخابات در خیابان ها بودند، روز 9 دی حمایت خود را از نظام اسلامی با حضور در راهپیمایی نشان دادند چرا که در ابتدا فکر می کردند تنها یک اعتراض مشروع است اما بعد دیدند که اصل نظام در خطر است پس در راهپیمایی شرکت و فتنه را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رضایی حضور همراه با بصیرت آحاد مردم در مواقع حساس را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: وقتی توطئه دشمنان نمایان می شود، همه اختلافات و جناح‌بندی‌ها را نادیده گرفته و مردم یکپارچه پای کار نظام و انقلاب می ایستند.

وی گفت: در دهه بصیرت امسال به علت اتفاقات تازه‌ای که در سال اخیر افتاده ظرفیت برگزاری باشکوه تر این ایام وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس جدایی نسل جدید و شکاف میان جوانان و نظام اسلامی را مسأله مورد تمرکز دشمنان و کشورهای غربی خواند و خاطرنشان کرد: باید بدانیم که جوانان ما مستعدرین و پای کار ترین جوانان جهت اقدامات دینی و مذهبی هستند امّا ما باید مشکلات فرهنگی بین جوانان و مردم را بشناسیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رضایی دهه بصیرت امسال را، ایامی تاریخی و ماندگار دانست و عنوان کرد: ایام الله دهه بصیرت شامل مناسبت‌ها و اتفاقاتی عظیم و بزرگ نظیر اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حمله شجاعانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد، اربعین ترور دانشمند هسته ای کشور شهید محسن فخری زاده، سالگرد قیام مردم قم در 19 دی ماه سال 1356 و مهمتر از همه تقارن این دهه با ایام فاطمیه است.

وی گفت: با توجه به مناسبت های 9 تا 19 دی ماه، این ایام «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» نامگذاری شده و شعار محوری «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» برای آن انتخاب شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: سه شنبه 9 دی که مطلع پر افتخار این دهه است با عنوان «بصیرت، ولایتمداری، حماسه عاشورایی» نامگذاری گردیده و در ادامه، چهارشنبه 10 دی روز «بصیرت، اتحاد ملی، عبور از فتنه ها»، پنجشنبه 11 دی روز «بصیرت، خواص، پیروی از ولایت» و جمعه 12 دی متقارن با سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) روز «بصیرت، ادیان الهی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)» نامگذاری شده اند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رضایی  با برشمردن جایگاه رفیع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی همه مردم آزاده و آزادیخواهان جهان و محور مقاومت، افزود: شنبه 13 دی ماه مقارن با سالگرد شهادت این شهید والامقام و شهید ابو مهدی المهندس با عنوان «بصیرت، ملت حسینی، مکتب شهید سلیمانی»، یکشنبه 14 دی روز «بصیرت، تولی و تبری، بیداری اسلامی»، دوشنبه 15 دی روز «بصیرت، استکبارستیزی، مقابله با نفوذ»، سه شنبه 16 دی روز «بصیرت، تکریم سردار دلها، بزرگترین بدرقه جهانی»، چهارشنبه 17 دی روز «بصیرت، محکومیت تروریسم دولتی و جهاد هسته‌ای»، پنجشنبه 18 دی روز «بصیرت، اقتدار ملی، سیلی به شیطان بزرگ» و جمعه 19 دی روز «بصیرت، غیرت دینی، لحظه شناسی» شناخته خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در پایان با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوه تر این ایام، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی را لازم دانست و افزود: برنامه های برجسته و متمرکزی در این دهه برگزار خواهند شد و تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی، برنامه در نهادهای حوزوی و دانشگاهی، تحلیل گام دوم انقلاب که نقشه راه و سند اصلی و محوریت در همه مسائل است، توجه به طراحی سناریوی سال 88 توسط آمریکا و کشورهای غربی، توجه به جوانان و هنرمندان و توانایی های آنها، بصیرت افزایی و تحلیل فرمایشان مقام معظم رهبری در حین و بعد از جریانات فتنه 88 و حماسه عظیم 9 دی از جمله آنها خواهند بود.
 
قابل ذکر است، دهه بصیرت و میثاق با ولایت از ۹ الی ۱۹ دی‌ماه با شعار محوری «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» با اجرای ویژه برنامه های مختلف در سطح استان فارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان