کد خبر: ۱۴۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج:

مردم با تمام وجود پای سختی‌های انقلاب ایستادند/ وزارت ارتباطات اراده بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات را ندارد

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: در سال‌هایی که فتنه خارجی و فتنه اقتصادی داخلی وجود دارد مردم با تمام وجود پای سختی‌های انقلاب ایستادند، اما در وزارت ارتباطات اراده بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد و ما باید در این فضا خط نگهدار باشیم و مطالبه‌گری کنیم.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج عصر امروز، در نشست فعالان فضای مجازی استان خراسان رضوی که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در محاصره زیرساختی قرار داریم و عدم انگیزه در حوزه حرکت به سمت زیرساخت فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و علاوه بر آن در محاصره تبلیغاتی دشمن نیز قرار داریم و دشمن تلاش می‌کند در نقشه برنامه‌ریزی خود بازی کند.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند در مرحله اول نقاط قوت و ضعف ما را جابجا کند و دقیقاً این کار را برای دشمنان ما نیز انجام می‌دهد.

صبح توس نوشت؛ رئیس سازمان فضای مجازی بسیج عنوان داشت: اگر منظومه عملیاتی آن‌ها را هرم در نظر بگیریم، رأس هرم و هدف غایی آن‌ها استحاله و سقوط نظام جمهوری اسلامی است و برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی‌ها بر اساس رأس این هرم صورت می‌گیرد.

معین با اشاره لایه‌های زیرین این هرم و نحوه برنامه‌ریزی دشمن به سمت سقوط نظام تأکید کرد: نخبگان و رسانه‌های آن‌ها که توانایی عدم استفاده از الفاظ هدف اصلی را ندارند از کلمه نرمال کردن ایران در برابر نظام سلطه سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد: کنشگران رسانه‌ای و روزنامه‌های زنجیره‌ای درباره صلح امام حسن (ع) و نفرین فرستادن به آمریکا را تئوریزه می‌کنند و در نهایت این اقدام در بدنه شبکه‌های اجتماعی تبدیل به کنش‌های روزمره مانند اعدام نکنید و انسولین نیست می‌شود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج اظهار داشت: دشمن در حوزه تبلیغاتی منسجم عمل می‌کند و به دلایلی که مطرح شد ضروری است ما نیز منسجم عمل کنیم، ما محکوم و موظف به شبکه‌سازی هستیم و اهمیت کنشگری بیش‌ازپیش خودش را نشان می‌دهد.

معین گفت: اولین نکته این است که ما باید شبکه‌ای عمل کنیم، همدیگر را پیدا و هم‌زمان عمل کنیم و این در سایه شبکه منسجم شکل می‌گیرد. دشمن و برخی‌ها در داخل برای سست کردن نیروها بر روی این موضوع دست می‌گذارند و سعی می‌کنند شبکه را قبیح جلوه دهند و آن از بین ببرند.

وی ادامه داد: دشمنان داخلی سعی می‌کنند با استفاده از بیان تقلیل مفهوم شما [فعالان فضای مجازی] را سرد کنند، با افتخار نسبت به اینکه هم‌افزا و هماهنگ هستید صحبت کنید و با افتخار درباره وابستگی به بسیج و انقلاب اسلامی صحبت کنید تا بقیه که به این شبکه وابسته نیستند بگویند به کدام شبکه وابسته هستند؟ دقیقاً دست بر روی این نقطه ضعف دشمن بگذارید.

معین با اشاره به اینکه اصلاح در این شبکه بسیار مهم است، افزود: باید نسبت به کار شبکه‌ای خود دلسوزی داشته باشید و دلسوزانه و طبیبانه درباره این موضوع به بقیه نظرات خود را انتقال دهید.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج خاطر نشان کرد: باید عقبه تئوریک و پشتوانه اخلاقی و معنوی خودمان را افزایش دهیم و این اتفاق در فضای مجازی نمی‌افتد و باید در فضای حقیقی و با پیوند خوردن به چشمه‌های ناب اسلام و انقلاب مجاهدانه رفتار کنید.

معین ادامه داد: باید مواظب بود مغلوب ذهنی جنگ روایت‌ها نشویم، بسیاری از مسئولین مغلوب جنگ روایت‌ها شده‌اند و باور کرده‌اند که بسیاری از مردم دیگر اعتقادشان را از دست داده‌اند، در حالی که فضا و میدان حقیقی چیز دیگری را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال‌هایی که فتنه خارجی و فتنه اقتصادی داخلی وجود دارد مردم با تمام وجود پای سختی‌های انقلاب ایستادند و بدانید برآورد و نتیجه اقدامات و اثربخشی پیام‌های شما در فضای مجازی نیست بلکه در کف میدان است و تصویر ایران واقعی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج ادامه داد: باید بستر شکوفایی خود را در فضای مجازی پیدا کنیم و بدانید در چه موضوعی استعداد دارید و در بستری که استعداد دارید خلاقیت داشته باشید.

معین افزود: گفتمان سازی و گفتمان پردازی اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی را فراموش نکنید و قدرت تحلیل و تجویز خودتان و مردم را با اهتمام افزایش دهید که این کار باعث همگرایی بین شبکه نیز خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های جنگ رسانه‌ای گفت: باید به شرایط جنگ رسانه‌ای مسلط باشید، اصلی‌ترین بخش تقوای انسان است. وقتی این دو با هم ترکیب می‌شود ما باید تسلط داشته باشیم و دانستن این حوزه بسیار ضروری است.

معین ادامه داد: مرزبندی شفاف با دشمن داشته باشید و محافظه‌کاری سیاسی مسئولین را نداشته باشید و وابسته نباشید؛ موضع‌گیری صریح و شفاف اجازه می‌دهد خط نفوذ دشمن روشن شود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج تأکید کرد: روشنگری به معنی توهین نیست، حرف خود را به نحوی بزنید که محکوم نشوید.

وی افزود: در مدل کنشگری‌ها، خلاقیت نشان دهید و شاید این کار با ترویج رسانه‌های محلی اتفاق بیافتد. افزایش قدرت رسانه‌های محلی باعث می‌شود که مطالب مؤثرتر و گیراتر بیان شود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در پایان خاطر نشان کرد: در وزارت ارتباطات اراده بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد و ما باید در این فضا خط نگهدار و مطالبه گری کنیم.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان