کد خبر: ۱۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از انتقام‌جویی در واتساپ تا کشف برنج قاچاق در مرودشت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

263 رأس گوسفند قاچاق در آباده كشف شد

فرمانده انتظامي استان از کشف 263 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 8 ميليارد ريال در شهرستان آباده خبر داد. 

رهام بخش حبیبی، گفت: در راستاي اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامي شهرستان آباده در ایست و بازرسی مقطعی در یکی از محورهاي مواصلاتي این شهرستان، به 2 دستگاه كاميون حامل احشام مشکوک و آن ها را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي تصريح كرد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 263 رأس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتي را كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش احشام مكشوفه 8 ميليارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص 2 متهم دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

کشف محموله 7 ميلياردی کالای قاچاق در فیروزآباد

جانشین فرماندهی انتظامي استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد، یک محموله قاچاق به ارزش 7 ميليارد و 920 میلیون ريال کشف شد. 

سردار یوسف ملک زاده، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور فیروزآباد - عسلویه به یک كامیون مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی از این خودرو، 3 هزار و 960 عدد بیل کشاورزی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه 7 میلیارد و 920 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف برنج قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف 5 تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 50 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "تخت جمشید" هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک کامیون که حامل بار برنج بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

 فرشید زینلی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در بررسی های لازم مشخص شد این خودرو حامل 5 تن برنج قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانوني حمل می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی برنج های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف 3 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 600 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

مراد صارمی، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی درگاوداری خود اقدام به استفاده غیرمجاز از دستگاه استخراج ارزدیجیتال می کند، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرارگرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و هماهنگی با مقام قضایی ، به محل مورد نظر اعزام و در بازدید از آن مکان 3 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه ها طبق نظر کارشناسان مربوطه 600 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

انتقام‌جویی در واتساپ 

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل نشر اکاذیب و مزاحمت در شبکه اجتماعی واتساپ خبر داد. 

حشمت سلیمانی، اظهار کرد: در پى شکایت مردی 45 ساله مبنى‌ بر مزاحمت و نشراکاذیب از سوى شخصی ناشناس در فضای مجازی، رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، ‌کارشناسان پلیس‌فتا اقدامات خود را آغاز و پس از بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ایجاد یک گروه واتساپی و عضو کردن اقوام و دوستان شاکی در آن اقدام به نشر اکاذیب بر علیه او کرده است.

سلیمانی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان کازرون با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با بکارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و ضمن دستگیری، وی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی گفت: طی بازجویی های به عمل آمده، متهم هدف از این عمل مجرمانه اش را انتقام جویی به خاطر خصومت چندین ساله که نسبت به شاکی داشت، عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی 

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد. 

محمد نیکبخت، بیان کرد: ماموران انتظامي شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسی از این کامیون مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل 100 عدد میکرو سنیک، 20 عدد کنتاکتور، 170عدد فن کیس کامپیوتر، 7 عدد صندلی خودروی خارجی و سایر اقلام کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه یک میلیارد و 200 میلیون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا یک متهم دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان