کد خبر: ۱۴۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مطرح شد؛

تشییع و خاکسپاری ۱۳ شهید گمنام در نقاط مختلف استان فارس/ ۴۰ یادمان نیمه کار در فارس

در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بر اولویت‌بندی و تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌ها و مسابقه طراحی المان یادمان مقاومت شیراز تاکید شد.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، استاندار فارس امروز در شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در خصوص ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام اولویت‌بندی کنید و بیشتر هم بر مراکز شهرستان‌ها به جز شیراز تأکید شود.

عنایت‌اله رحیمی با بیان اینکه دفن شهدای گمنام در استان فارس کار بسیار خوبی است، تصریح کرد: همه فرمانداران شهرستان‌ها در این راستا باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که درخواست حضور شهید گمنام دارند باید مقدمات و بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند، افزود: رها کردن شهید نوعی بی توجهی است و قابل قبول نیست.

در خصوص یادمان شهدای گمنام اولویت‌بندی کنید

استاندار فارس در ادامه به تکمیل موزه دفاع مقدس در استان اشاره کرد و با یادآوری اینکه از سال 84 تا کنون حدود 17.5 میلیارد تومان اعتبارات دولتی به این پروژه اختصاص یافته عنوان کرد: پ بیش از 10.5 میلیارد تومان از این اعتبار در سال 99 تخصیص یافته که در مقایسه با سال های گذشته چندین برابر شده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در فارس با بیان اینکه این پروژه افتخاری برای استان فارس است و تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تصریح کرد: باید دسترسی به محل این یادمان بررسی و کنترل شود تا مسیر قابل قبولی داشته باشیم در این زمینه راهداری با دستگاه‌های خود باید پای کار بیاید، برای دکوپاژ سایت نیز شهرداری باید کارهای آن را انجام دهد.

استاندار فارس به مسابقه طراحی المان هم اشاره کرد و افزود: مسابقه طراحی باید به آگهی گذاشته شود با هدف اینکه این طرح هم بیان کننده مقاومت و شهید باشد و هم از جنوب به شمال شرق و از اکثر جاهای شهر قابل رویت باشد چرا که این المان علاوه بر نماد معنوی برای شهر شیراز، باید یک نماد شهری مثل برج میلاد و میدان ازادی تهران باشد.

رحیمی در پایان با بیان اینکه برای این کار باید یک کمیته پیگیری تشکیل شود،اظهار کرد: برای طراحی این نماد می توان به الگوها و نمادهایی که در شهرها و یا کشورهای دیگر وجود دارد رجوع کرد.

۴۰ یادمان نیمه کار در فارس 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام در استان فارس وجود دارد، گفت: حدود ۴۰ مورد آن هنوز تکمیل نشده و برای اتمام آنها نیاز به تامین اعتبار است.

سعید کوشکی جهرمی، در ادامه از تشییع و خاکسپاری ۱۳ شهید گمنام در نقاط مختلف استان فارس در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی ماه خبر داد.

وی افزود: یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی آباده، چهار شهید در شهر شیراز( دانشگاه علوم پزشکی مجتمع ولایت یک شهید، دانشگاه صنعتی بلوار مدرس یک شهید، لشکر 19فجر یک شهید،مرکز پشتیبانی ارتش یک شهید)، یک شهید دانشگاه جهرم، ۲ شهید در شهرستان خفر همچنین در فسا بخش ششده و قره لاغ ۲ شهید و دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد یک شهید،دانشگاه علوم پزشکی گراش یک شهید و یک شهید هم آرامستان احمدی پیش بینی شده است.

کوشکی جهرمی در پایان گفت: از سال گذشته که بحث ساخت یادمان مقاومتی فارس مطرح شد در ارتفاعات بابا کوهی موقعیت را شناسایی کردیم و جهت مشکل تامین زمین و طرح یادمان با دستگاه های اجرایی و هنرمندان جلسه گذاشتیم.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان