کد خبر: ۱۴۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
رئیس ستاد نماز جمعه شیراز اعلام کرد؛

آغاز اجرای رزمایش ۱۴۶۵بسته معیشتی ویژه ایتام در استان فارس

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز گفت: طرح رزمایش ۱۴۶۵ به مناسبت ۱۴۶۵مین سالروز ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) در سطح استان فارس برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، احمد فخارزاده مسوول ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفتطرح رزمایش ۱۴۶۵ به مناسبت یک‌هزار و چهارصد و شصت و پنجمین سالروز ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) در سطح استان فارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه‌های سطح استان فارس در تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا  تعطیل شده است، افزود: مسوولین ستاد نمازجمعه‌ها فعالیت اجتماعی خود را همواره برگزار کرده‌اند که در سال ۹۹،ستاد نماز جمعه شیراز پنج رزمایش با محوریت بسته‌های معیشتی در راستای منویات مقام معظم رهبری اجرا کرده است که توانسته جلب رضایت خیرین و دستگاه های اجرایی را داشته باشد.

مسوول ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز  به برگزاری ششمین رزمایش اجتماعی در قالب طرح 1465 ستاد نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ستاد نماز جمعه در رزمایش‌های برگزار شده سعی بر این داشته که یک سبک جدید با الهام گرفتن از ائمه اطهار داشته باشد لذا ششمین برنامه این ستاد برای اولین بار در سطح استان در روز ولادت حضرت علی (ع) برگزار می‌شود.

فخارزاده از شروع اطلاع رسانی طرح همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امسال ۱۴۶۵ سال هجری از ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) می گذرد، مبنای طرح را ۱۴۶۵ گذاشتیم، در حقیقت وجه تسمیه این طرح بر مبنای هجری قمری بوده است، در این طرح همچنین زندگی نامه حضرت را ترسیم کرده ایم، پس از زندگی حضرت سعی کرده ایم یک سری اهداف را نیز برای آن مشخص کنیم.

وی به اهداف این طرح اشاره و بیان کرد: مشارکت ائمه جمعه، ستادهای نماز جمعه و همبستگی اقشار مردم، را در این طرح دارا هستیم، طبیعتا در این وضعیت تاسف بار که در موضوع اقتصاد داریم در صدد این هستیم تا گسترش فرهنگ ایثار و اخلاص را متجلی کنیم.

مسوول ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز  مزایای طرح را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: یک ظرفیت هایی در مجموعه ستاد های نماز جمعه با محوریت امام جمعه وجود دارد که سعی بر استفاده از آنان داریم، همچنین یکی از موارد دیگر را که برای آن در نظر گرفته ایم فرهنگ انفاق در اعتکاف است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز تاکید کرد: این رزمایش صرفا برای تامین نیاز های خانواده های ایتام است، حدود ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر از ایتام شناسایی شده اند، از این رو ظرفیتی نیز باز شده که ممکن است کسانی باشند که تحت پوشش نهاد های حمایتی نباشند به همین دلیل یک ظرفیتی باز شده که افراد شناسایی شوند و کمک به آنان صورت گیرد.

وی اظهار کرد: سطح رزمایش های گذشته در سطح شهر شیراز بوده است، اما در این طرح سطح اجرای رزمایش را استانی قرار داده ایم، از این رو کمیته تبلیغات و فضای مجازی را راه اندازی کردیم تا کار به نحو مطلوب انجام شود، علاوه بر ستاد نماز جمعه در سطح شهرستان ها که با محوریت امام جمعه انجام می شود، سعی کرده ایم، یک سری از نهاد های دیگر مانند کمته امداد، بهزیستی و غیره به عنوان همیاران اصلی طرح را فعال کنیم.

فخارزاده بیان کرد: یک شورای تصمیم گیری در سطح استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان راه اندازی شده است، همچنین ۱۵ مجموعه ادارات کل ساماندهی شده اند، که اولین جلسه آن با حضور امام جمعه شیراز برگزار خواهد شد، تا بتوانند ساماندهی و برنامه ریزی کنند، مشابه آن نیز در شهرستان ها صورت می گیرد.

کمیته امداد، بهزیستی و گروه‌های جهادی مسوول شناسایی ایتام

وی مطرح کرد: در موضوع نحوه شناسایی ایتام دو منبع کمیته امداد و بهزیستی وجود داشته اند، که البته بخش ناشناخته آن را گروه های جهادی پیگیر خواهند بود، به همین دلیل یک ظرفیتی نیز برای آن باز شده است، نحوه جمع آوری کمک ها یک شماره حسابی را به نام ستاد نماز جمعه بازخواهیم کرد که با محوریت امام جمعه خواهد بود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز افزود: همزمان با ولادت حضرت زینب استارت خدمت گذاری را در سطح استان اعلام می کنیم، همچنین در عرصه فضای مجازی نیز فعالیت خواهیم کرد، همچنین این رزمایش همزمان در سراسر استان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان یک روز قبل از ولادت حضرت علی(ع) انجام خواهد شد.

وی گفت: زمان توزیع، روز ولادت امیرالمومنین(ع) پنج شنبه ۱۲ اسفند ماه خواهد بود، با توجه به اینکه ایتام در جامعه قشر مظلومی هستند می توانیم فضای عمومی جامعه را به سمتی سوق دهیم که مردم نیز یاری رسان ما شوند.

فخارزاده در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر ارزش ریالی این بسته‌ها ابراز داشت: با توجه به قیمت بازار اکنون پیش بینی هر بسته ۲۲۰ هزار تومان است که جمع کل این طرح بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

انتهای پیام /
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان