کد خبر: ۱۴۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف کالای قاچاق میلیاردی در فارس تا دستگيری سارق ساختمان‌های نيمه‌كاره در خنج

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

کشف 248 ميليارد کالای قاچاق در فارس 

فرمانده انتظامي استان از کشف بالغ بر 248 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی  عنوان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تلاش شبانه روزي و اجراي طرح هاي پاک سازي نقاط آلوده با همکاری سایر عوامل انتظامی، طی 72 ساعت گذشته موفق شدند 69خودرو سبک و سنگين حامل کالاي قاچاق را شناسايي و توقيف کنند.

وي افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی شامل پوشاک، پارچه، تجهیزات الکترونیکی، لوازم یدکی و سایر اقلام کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينکه ارزش کالاهاي قاچاق بنا به نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 248 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در اين رابطه 33 فقره پرونده تشکیل و 84 متهم نیز دستگير شدند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این راستا 11 فقره پرونده قاچاق کالا با ارزش بالای 500 میلیون تومان تشکیل شده است، تأکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" نامگذاری شده است، مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس است.

کشف 134 کیلو  ترياك  در "داراب"

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 134 كيلو ترياك در شهرستان داراب خبر داد و گفت:ماموران پلیس، مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه سواری تیبا و کامیون مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

سردار یوسف ملک زاده افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودروها، 134 کیلو  مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه 3 نفر قاچاقچی را دستگیر كنند.

وی با بيان اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، بر عزم جدي پليس در برخورد با سوداگران مرگ تاکید کرد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسني

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 600 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامي "ممسني" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حين ایست و بازرسی مقطعی در محور "کوه چنار-"نورآباد" به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از آن خودرو، موفق شدند 17 هزار و 950 بسته تنباکو میوه ای که به طرز ماهرانه ای در نقاط مختلف اتوبوس جاسازی شده بود را كشف كنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 3 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: یک نفر در اين رابطه دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.
 
كشف سیگار قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از كشف 240 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش یک ميليارد و 200 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

مهدی جوکار اظهار داشت: مأموران انتظامي اين شهرستان هنگام گشت زني در محور عسلویه- فیروزآباد، به یک دستگاه پژو پارس مشكوك و دستور ایست دادند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو را توقیف و در بازرسي از آن، 240 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد با بيان اينكه طبق نظر کارشناسان ارزش كالاي قاچاق كشف‌ شده، یک ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شد، افزود: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

دستگیری اعضاي باند سارقان درون خودرو و کشف 33 فقره سرقت 

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شناسایی و دستگیری اعضای باند 3 نفره سارقان حرفه‌ای و کشف 33 فقره سرقت محتويات خودرو خبر داد.

مهراب زارع پور، بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتويات خودرو در برخي از مناطق شهر لامرد، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این راستا مخفیگاه اعضای یک باند 3 نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، آنها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس، به 33 فقره سرقت محتويات خودرو اعتراف کردند.

زارع‌پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد : شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را به مركز 110 یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

دستگيري سارق ساختمان‌هاي نيمه كاره با 20 فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از شناسایی و دستگیری يك سارق و کشف 20 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نيمه كاره خبر داد.

کرامت کریمی  عنوان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌هاي نيمه كاره در سطح شهرستان خنج، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی يك نفر سارق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اينكه در بازجویی‌ به عمل آمده از متهم، 20 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نيمه كاره کشف شد، تصريح كرد: سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان