کد خبر: ۱۴۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
در راستای گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا؛

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در لارستان اجرا شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در لارستان آغاز شد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: طرح محله محور مقابله با کرونا با همکاری مراکز سلامت، پایگاه‌های بسیج، هلال احمر، شهرداری‌ها و مشارکت خانواده‌ها به صورت محله محور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امید است با اجرای موفق این طرح میزان موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا کاهش محسوسی پیدا کند، افزود: با اجرای این برنامه تلاش می‌شود که خانواده‌ها را در خصوص بیماری کرونا هوشیار کنیم و به کمک مراکز بهداشتی، درمانی و بسیج باعث قطع زنجیره انتقال ویروس شویم.

حسنی، گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا با هدف کاهش میزان شیوع بیماری با قطع زنجیره انتقال، کاهش میزان بستری، مرگ و میر بیماران مبتلا به کروناست دانست و تصریح کرد: در این طرح، خانواده‌های درگیر بیماری کرونا در سه محور مراقبت، نظارت و حمایت خدمات دریافت خواهند کرد.

هر خانه، یک پایگاه سلامت

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز بیان کرد: در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به دنبال مدیریت و کنترل بیماری با شیوه محله محور هستیم و در این مرحله از ظرفیت برنامه «هر خانه، یک پایگاه سلامت» استفاده می‌شود.

رضایی افزود: از امروز طرح محله محور مقابله با کرونا آغاز می‌شود و با تکیه بر سفیر سلامت در خانواده‌ها و استفاده از ظرفیت بسیج و خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر، گام‌های جدیدی را در چند محور بر می‌داریم و این محورها شامل افزایش آگاهی عمومی در راستای پیشگیری از بیماری، کنترل و تشدید نظارت در همه سطوح، بیماریابی گسترده و درمان سرپایی با گسترش مراکز سرپایی و با افزایش تست‌ها خواهد بود.

جواد مکاری مسئول عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان در خصوص آمادگی کامل نیروهای بسیجی در این طرح مطالبی را مطرح کرد.

بنابراین گزارش، در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت دانشکده علوم پزشکی، معاونت بهداشتی، بسیجیان، نیرو‌های هلال احمر و مأموران داوطلب بهداشتی در همه محلات انجام می شود که این طرح تا پایان ریشه کنی ویروس منحوس کرونا ادامه دارد.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان