کد خبر: ۱۴۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

طرح سوال عضو شورای شهر شیراز از شهردار/ تاکید «محمدتقی تذروی» بر پاسخگویی به ابهامات سی‌پی در زمان قانونی

محمدتقی تذروی عضو شورای شهر شیراز با طرح سوال از شهردار در ارتباط با قرارداد پارک حاشیه‌ای خودرو «سی پی» در ۱۰ بند خواستار پاسخگویی در مهلت قانونی شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمدتقی تذروی عضو شورای شهر شیراز  با طرح سوال از شهردار در رابطه با قرارداد پارک حاشیه‌ای خودرو سی پی در ۱۰ بند خواستار  پاسخگویی در مهلت قانونی شد.

این عضو شورای شهر شیراز، در نامه به سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرده است: طبق اجرای ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن، طرح سوال اینجانب به شرح ذیل به شهردار محترم شیراز ابلاغ شود تا در مهلت قانونی مندرج در قانون اخیرالذکر پاسخ لازم را ارائه کنند.

رئیس شورای شهر شیراز نیز طی نامه‌ای به حیدر اسکندرپور شهردار شیراز خواسته است تا ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ لازم در صحن شورا ارائه شود.

طرح سوال عضو شورای شهر شیراز از شهردار/ تاکید «محمدتقی تذروی» بر پاسخگویی به ابهامات سی‌پی در زمان قانونی

بنا به گزارش شیرازه، شرح سوال محمدتقی تذروی که به طور اختصاصی در اختیار شیرازه قرار گرفته است، بدین شرح است:

۱- چرا در الحاقیه شماره ۵۲۵۹/۹۷ مورخ ۹۷/۱/۱۴ و صلاح شهرداری دیده نشده است، بطور مثال حق فسخ وجود ندارد و یا طبق بند د (قسمت ۷) الحاقیه نحوه محاسبه مال الاجاره از ابتدای سال ۹۷ بصورت کاملا مبهم بر عهده کمیته مشترک قرار گرفته است؟

همچنین چه سازو کاری طراحی شده است تا در صورت عدم توافق کمیته مشترک، نحوه محاسبه مال‌الاجاره نهایی شود؟

۲-طبق بند ج قرارداد شماره ۳۱/۴۵/۳۶/۹۴ مورخ ۹۴/۸/۵ مستاجر باید مبلغ اجاره بها را هرسه ماه یکبار به حساب شهرداری واریز کند، اما مستاجر به مهمترین اصل قرارداد یعنی پرداخت اجاره بها به روال فوق (هر سه ماه یکبار) عمل نکرده است. 
 چرا شهرداری جهت پیگیری موضوع اهمال و کم کاری کرده است؟

۳-طبق قرارداد مستاجر ملزم هوشمندسازی موضوع قرارداد بوده است ولی تاکنون در این خصوص اقدامی انجام نداده است و موجب لغو همکاری پلیس راهور گردیده و بطور غیرمستقیم این امر موجب ضرر شهرداری شده است، آیا این موضوع از سوی شهرداری پیگیری شده است؟

۴-آیا مبلغ دریافتی از سهم الاجاره پارک حاشیه‌ای مستند به قسمت ۳ بند د الحاقیه شماره ۵۲۵۰/۹۷ مورخ ۹۷/۱/۱۴ به حساب خزانه واریز شده است؟

۵- مبلغ فوق آیا طبق قانون در راستای افزایش سرانه فضای پارکینگ در سطح شهر هزینه شده است؟
۶-درصورت ورود دیوان محاسبات و بررسی احتمال عدم واریز مبلغ فوق به حساب خزانه، دیوان می‌تواند شهرداری را جریمه و موجب پرداخت از بیت‌المال شهرداری شود. این ترک فعل و بی توجهی را چه کسی پاسخگو است؟

۷-آیا سرورهای اطلاعات منتقل شده به معاونت حمل‌و‌نقل توسط معاونت فناوری و ارتباطات مورد تایید و ایمن‌سازی شده است؟

۸- طبق قسمت ب بند الحاقیه مذکور آیا به تعهد مستاجر نسبت به ایجاد بسته‌های تشویقی و تخفیفی توجهی شده است؟

۹- طبق ماده ۷ الحاقیه باید کمیته مشترک در اردیبهشت سال ۹۷ تشکیل می‌شد و نحوه محاسبه مال‌الاجاره را بررسی و ارائه می‌کرد که در بند ۹ نامه آقای شهردار اشاره گردیده کارگروه توسط معاونت حمل و نقل تشکیل شده و نظر خود را طی نامه شماره ۶۷۱۵۵/۹۹ مورخ ۹۹/۲/۳۱ به دفتر شهردار ارسال نموده که این سوال مطرح می‌شود:
علت تاخیر دو ساله چه بوده است؟ (اردیبهشت ۹۷ تا اردیبهشت ۹۹)

 طبق نامه شماره ۶۷۱۵۵/ مورخ ۹۹.۲.۳۱ معاونت حمل و نقل به شهرداری،  شهردار می بایست نسبت به نظر کارگروه(البته نظر کارگروه نیز خود جای تامل دارد) اعلام موضع می‌کرده اما با گذشت بیش از شش ماه تاکنون این اتفاق نیفتاده است، علت این تاخیر و تعلل چیست؟ 

۱۰- طبق تبصره ماده ۷ الحاقیه که اشاره می‌کند تا زمان ارائه روش توسط کارگروه مال الاجاره باید طبق الحاقیه محاسبه و به حساب شهرداری واریز شود. ولی در بند ۹ نامه شهردار محترم پرداخت مال‌الاجاره سال ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ را به تصمیم کارگروه منوط کرده است که این موضوع خلاف تبصره ماده ۷ الحاقیه است و این سوال مطرح می‌شود:

چرا طبق تبصره ماده ۷ الحاقیه مال‌الاجاره ۳۲ ماه محاسبه و واریز نشده است؟ و این امر موجب تضییع حقوق بیت‌المال شده است و مضافا بر اینکه کاهش ارزش ریال نسبت به ۳۲ ماه پیش خود موضوع حایز اهمیت است و چه کسی پاسخگوی این غفلت خواهد بود؟

بطور اجمالی:
با توجه به اخطار و اعلام‌های شهرداری و همچنین عدم شفافیت مالی سازمان همیاری و عدم پرداخت بموقع سهم شهرداری "طبق بند ج ماده ۵" چرا تاکنون شهرداری اقدامی در خصوص اتمام قرارداد نکرده است؟

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان