کد خبر: ۱۴۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری شایعه‌سازان ربوده شدن ۲دختر نوجوان مرودشتی تا توقیف مازراتي قاچاق در ني‌ريز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

165كيلو حشيش در ني‌ريز كشف شد

فرمانده انتظامی استان از كشف 165 كيلو مواد مخدر از نوع حشيش در شهرستان ني‌ريز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حين گشت زني در محورهاي خاكي منتهي به شهرستان، به يك سواري 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي عنوان کرد: راننده قاچاقچي بدون توجه به دستور پليس و علائم هشدار دهنده، با افزايش سرعت اقدام به فرار كرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه با توجه به تاريكي هوا و كوهستاني بودن منطقه، قاچاقچي خودرو را رها و متواري شد، گفت: در بازرسي از آن سواري، 165 كيلو حشيش كشف شد.

سردار حبيبي خاطر نشان كرد:  تلاش براي دستگيري قاچاقچي متواري ادامه دارد.

مازراتي 60 ميلياردي قاچاق در ني‌ريز توقيف شد

جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف يك دستگاه سواري مازراتي قاچاق به ارزش 60 ميليارد ريال در شهرستان ني‌ريز خبر داد و گفت: ماموران در استعلام اوليه از اصالت خودرو متوجه شدند كه پلاك نصب شده بر روي آن متعلق به يك سواري زانتيا است.

سردار ملک زاده افزود: راننده در بازجويي اوليه اقرار كرد كه خودرو را از شهرستان ميناب خريداري كرده‌ است

وی با بيان اينكه كارشناسان ارزش خودرو قاچاق را 60 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، خاطر نشان كرد: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.  

ايست پليس كوه چنار به سواري حامل كالاي قاچاق 

فرمانده انتظامي كوه‌چنار از توقيف يك دستگاه سواري سمند حامل كالاي  قاچاق  در این شهرستان خبر داد. 

لطف‌الله محمدی، بيان كرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي  كوه‌چنار در ايست و بازرسي مقطعی در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه سواري سمند مظنون و آن را متوقف كردند. 

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو،  15 طاقه پارچه خارجي قاچاق کشف و راننده نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامي كوه‌چنار با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را يك ميليارد و 500 ميليون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: متهم  پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به مراجع قضايي معرفي شد.

دستگیری اعضاي باند سارقان قطعات خودرو و اماکن خصوصي در لارستان 

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری باند 5 نفره سارقان قطعات خودرو و اماكن خصوصي با 23 فقره سرقت خبر داد.

داود امجدی، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو و اماكن خصوصي در لارستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و بررسي‌هاي ميداني، موفق شدند اعضای باند 5 نفره سارقان را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بيان اينكه سارقان در بازجويي اوليه به 23 فقره سرقت قطعات خودرو و اماكن خصوصي اقرار كردند، عنوان داشت: در بازرسي از مخفيگان آنان، 6 دستگاه کولر گازي، 3 دستگاه موتورسيکلت، 20 عدد باطري خودرو و 2 دستگاه موبابل آیفون مسروقه کشف شد.

امجدی با بیان اینکه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طريق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند. 

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق 

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 232 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

مهدی جوکار، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان فیروزآباد حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه سواری سمند حامل بار مشكوك و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، يك هزار و 564 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

جوکار با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهاي قاچاق مکشوفه را 2 میلیارد و 232 میلیون ریال برآورد کرده‌ا‌ند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

ترخيص 30 دستگاه موتورسيکلت رسوبي در پاسارگاد

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد از ترخيص 30 دستگاه موتورسيکلت رسوبي خبر داد. 

مصطفی توکلی، اظهار داشت: از ابتداي طرح تسهيل ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي تا کنون، 30 دستگاه موتورسيکلت از پارکينگ‌هاي اين شهرستان رفع توقيف و ترخيص شده است.

وي افزود: طرح تسهيل در ترخيص موتورسيکلت‌هاي رسوبي در راستاي جلب رضايت عمومي و برگشت اموال مردم به آنها توسط پليس راهور در سطح شهرستان و همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

فرمانده انتظامي پاسارگاد با اشاره به وجود تعداد زيادي موتورسيکلت رسوبي در پارکينگ‌هاي اين شهرستان، تصريح کرد: مهلت 2 ماهه اجراي طرح تسهيل، فرصت بسيار مناسبي براي ترخيص موتورسيکلت‌ها است.

توكلي با بيان اينكه اين طرح همچنان ادامه دارد، گفت: مالکان و متصرفان قانوني موتورسيکلت‌هاي رسوبي مي‌توانند براي ترخيص وسيله نقليه خود و استفاده از مزاياي اين طرح به مراکز پليس +10 مراجعه کنند.

كشف کالاي قاچاق در مهر

فرمانده انتظامي شهرستان مهر از كشف كالاي قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 900 ميليون ريال خبر داد.

عظیم اله کرمی، عنوان داشت: ماموران انتظامي شهرستان "مهر" در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين كنترل خودروهاي عبوري به يك سواري پرايد مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو، 2 دستگاه تصفيه هوا، 35 دستگاه ترازوی دیجیتال، 50 دستگاه موس بلوتوث‌دار، 32 دستگاه هندزفری، 10 دستگاه مودم، 12 دستگاه متر دیجیتالی، 3 دستگاه ساعت دیجیتالی، 2 دستگاه ماساژور برقی، 12 دستگاه پاکسازی گوش و صورت، 11 عدد سنسور، 5 عدد جعبه ابزار،  4 دستگاه بخور و 12 دستگاه سشوار خارجي قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مهر با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 میلیارد و 900 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگيري کلاهبردار در پوشش فعاليت همسر يابي فرمانده انتظامي داراب از دستگيري فردي كه مبلغ 640 ميليون ريال  از حساب شاكي در كانال همسر يابي برداشت كرده بود خبر داد.

علیرضا نوشاد، بيان كرد : فردي با ارائه مرجوعه قضائي به پليس فتا داراب مراجعه و اظهار داشت كه از حساب بانكي وي مبلغ 640 ميليون ريال به صورت اينترنتي برداشت شده است كه بررسي موضوع در دستور كارشناسان قرار گرفت.

 وي افزود: كارشناسان پليس فتا در بررسي‌هاي فني مطلع شدند كه متهم با ايجاد كانال‌هاي همسر يابي، شاكي را به صفحه جعلي هدايت و پس از اخذ مشخصات كارت بانكي وي، اقدام به خالي كردن حسابش در فرصت مناسب كرده است.

فرمانده انتظامي داراب با بيان اينكه كارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را در استان آذربايجان غربي شناسايي كنند، گفت: ماموران پس از اخذ نيابت قضائي به آنجا مراجعه و در يك اقدام ضربتي وي را دستگير و به داراب انتقال دادند.

نوشاد با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه به بردارشت 640 ميليون ريال از حساب شاكي اقرار كرد، گفت: اين كلاهبردار براي سير مراحل قانوني تحويل مراحل قضائي شد. 

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  پل ارتباطی بين شهروندان و پليس بوده و هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را به پلیس اطلاع دهند.

باطری‌هاي مسروقه 5 میلیاردی در کازرون كشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری مالخر 217 باطری مسروقه به ارزش 5 ميليارد ريال خبر داد. 

اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت باطری خودروهای سنگین و سبک در شهرستان كازرون، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با بررسی‌های فني و تخصصی، موفق شدند در اين خصوص يك نفر مالخر اموال مسروقه را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "کازرون" خاطر نشان کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه متهم، 217 عدد باطری خودروهای سنگین، سبک و همچنين باطری تاسیسات فرستنده صدا و سیما کشف کنند.

زراعتيان با بیان اینکه كارشناسان ارزش اموال مسروقه مكشوفه را 5 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحويل مراجع قضائی شد.

دستگیری شایعه‌سازان ربوده شدن 2 دختر نوجوان مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: عاملان انتشار شایعه در فضای مجازی مبنی بر ربوده شدن 2 دختر نوجوان در اين شهرستان دستگير شدند.

فرشید زینلی، اظهار كرد: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر ربوده شدن 2 دختر نوجوان مرودشتی در شهرک مهدیه و روستای کوشک در فضای مجازی انتشار یافته و موجب تشویش اذهان عمومی شده بود که موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا، 2 نفر که در شبکه‌های اجتماعی خبر کذب را انتشار داده بودند شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامي منتقل شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: متهمان در بازجویی اوليه به بزه خود اعتراف و از اقدام خود اظهار ندامت و پشیمانی کردند.

زينلي با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند، به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر و رسمی مراجعه كنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند و از بازنشر آنها جدا خودداری كنند.

کشف گوشت غير بهداشتي و فاقد مجوز در آباده

فرمانده انتظامي آباده از توقيف يك دستگاه اتوبوس حامل 80 كيلوگرم گوشت بوقلمون غير بهداشتي و 622 كيت آزمايشگاهي تشخيص كرونا فاقد مجوز حمل خبر داد.

سيدابوالفضل مسعودي، بيان كرد: ماموران پليس شهرستان آباده در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حين ايست و بازرسي مقطعي در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، 80 كيلوگرم گوشت بوقلمون غير بهداشتي و  622 كيت آزمايشگاهي تشخيص كرونا فاقد مجوز كشف شد

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان