کد خبر: ۱۴۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

تخریب دو فقره تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از اجرای تخریب دو فقره تغییر کاربری غیر مجاز خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر شهرستان‌های شیرازه، شاهرخ سامانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان با اشاره به استناد مواد 3 و 10 اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی گفت: پس از اخطار توقف عملیات ساخت و ساز غیر مجاز، این پرونده ها به محکمه قضایی معرفی گردید.

وی افزود: در تاریخ 30 آذرماه 1399، قلع و قمع با حضور نماینده نیروی انتظامی، شخص خاطی و کارشناس اداره امور اراضی شهرستان که در منطقه ی شوریجه بخش کوهنجان و منطقه برزویه بخش مرکزی شهرستان سروستان واقع شده بود، انجام و صورتجلسه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان خاطر نشان کرد: برخورد قاطع با تغییر کاربری های غیر مجاز شهرستان و پیشگیری از انجام این کار در دستور کار این مدیریت می باشد و از آنجا که هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در واقع حفظ حقوق مردم و دولت است، بنابراین مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از این اراضی آگاه بوده، با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

سامانی افزود: به استناد قانون حفظ کاربری، هر گونه ساخت و ساز در قالب فنس کشی، دیوار کشی، احداث ساختمان، احداث استخر، اتاق کارگری، پی کنی و .... بدون اخذ مجوز قاننی از سازمان جهاد کشاورزی فارس ممنوع بوده، تخلف محسوب می گردد و مردم می توانند در صورت مشاهده، مراتب را به سامانه 131 سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اطلاع رسانی کنند.

وی تأکید کرد: تمامی مالکان زمین های کشاورزی قبل از هر گونه تغییر کاربری برای مشاهده و اخذ مجوزهای قانونی به اداره امور اراضی این مدیریت مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان