کد خبر: ۱۴۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
رئیس اتاق اصناف مرکز فارس:

مالیات اصناف بخشیده شود/ عدم مطالبه‌گری اصناف نباید به بی‌توجهی مسوولان به این قشر شود

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: کسانی دیگر که سرچشمه هستند، گران می‌کنند اما اصناف به علت حضور در جامعه و برخورد مستقیم با مردم برچسب گران فروشی می‌خورند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سید محمود هاشمی رییس اتاق اصناف مرکز فارس در جلسه هم اندیشی هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز فارس و روسای اتحادیه‌های صنفی منتخب شیراز که با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در اتاق اصناف فارس  برگزار شد، گفت: بسیج اصناف مدافع اصناف است و بر اساس شرع اسلام کم فروشی، گران فروشی حرام است.

وی به نقش درخشان اصناف در صحنه‌های حساس جامعه اشاره کرد و ابرازداشت: بازار همیشه به واسطه حضور در همه زمینه‌ها و بحران های جامعه سابقه درخشان داشته که امروزه نیاز به سرمایه گذاری بالا از سوی دولت نسبت به اصناف است.

رییس اتاق اصناف مرکز فارس با اشاره به اینکه بازاریان بیش از نهادهای دیگر رنج می‌برند، تحمل می‌کنند و کار را پیش می‌برند، افزود: این تشکل مردمی هیچ توقعی از دستگاه‌ها ندارند لذا عدم مطالبه‌گری اصناف نباید به بی توجهی مسولان به این قشر شود زیرا اصناف صورت خود را با سیلی نگه داشته اند و همانگونه که حمایت می‌کنند نیاز به حمایت دارند و درمواقعی ضروری که بحران است یک خونی در بازار است که جوش می‌آید و آن غیرت مردانگی اصناف می باشد که در کمک به دیگران همیشه پیشگام بوده اند.

کسانی دیگر گران می‌کنند، اصناف برچسب گران فروشی می‌خورند

هاشمی با گلایه از اینکه چرا هرجا گرانی بوجود می‌آید بازاریان را گران فروش می‌دانند ابرازداشت: کسانی دیگر که سرچشمه هستند، گران می‌کنند اما اصناف به علت حضور در جامعه و برخورد مستقیم با مردم برچسب گران فروشی می‌خورند.

وی ضمن انتقاد از سازمان مالیات به علت گرفتن مالیات از اصناف در بحران کرونا اظهار کرد: اصناف، مالیات خود را پرداخت می‌کنند اما نه اینطور ناعادلانه که در زمان کرونا که هنوز برخی صنف‌ها تعطیل هستند یا بعضا فعالیتی در حد کسب درآمد جاری شاگرد و هزینه مغازه است لذا باید در این برهه از زمان مالیات اصناف بخشیده شود.

اننتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان