کد خبر: ۱۴۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
رئیس صمت فارس:

بسیج با راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل به صنعت فارس کمک کرد/ راه‌اندازی ۱۴ کارخانه تولید محلول ضدعفونی به همت بسیج

مدیرکل سازمان صمت فارس گفت: برای حل مشکل کرونا روز و شب نداشتیم که بسیج و سپاه در راه‌اندازی کارخانه‌های که سالیان سال تعطیل بود به ما و صنعت استان خیلی کمک کردند که نهایتا منجر به اشتغال افراد جامعه شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمیدرضا ایزدی مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس، همیشه شعار بسیج خدمت به مردم دانست و گفت: مشکلاتی در همه حوزه‌ها بوجود می‌آید که اولین ارگان پای کار بسیج است و اعتقاد دارم، بسیج در همه زمینه‌ها بسیجی وار، با اخلاص و بدون هیچ چشم داشتی حرکت کرده است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با این نهاد مردمی هماهنگ است و در سال گذشته با افزایش قیمت بنزین که مسائلی را برای جامعه و شهر شیراز بوجود آورد به جرات می توان گفت که اگر بسیج در کنار ما نبود، به مشکل می‌خوردیم و یکی از این تعاملات را می توان در رساندن آرد به نانوایی‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه خارج از مسائل اداری و تشکیلاتی به صورت بسیجی وار و دلی، خارج از پست و مقام به بسیج کمک می‌کنیم، ابراز داشت: برای حل مشکل کرونا روز و شب نداشتیم که بسیج و سپاه در راه‌اندازی کارخانه‌های که سالیان سال تعطیل بود به ما و صنعت استان خیلی کمک کردند که نهایتا منجر به اشتغال افراد جامعه شد.

راه‌اندازی ۱۴ کارخانه تولید محلول ضدعفونی به همت بسیج 

مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: استان فارس روزانه ۵هزار عدد ماسک تولید می‌کرد که با حضور نیروهای بسیج توانستیم توان تولید به بیش از ۲میلیون عدد ماسک در روز برسانیم و اکنون فقط معضل پارچه داریم که با همت سپاه این مشکل هم در حال برطرف شدن است و در موردی دیگر، کارخانه تولید محلول زدعفونی در استان نداشتیم که با همت بسیج امروز بیش از ۱۴ کارخانه تولید محلول راه اندازی شده است که اکنون معضل فروش آن را داریم.

ایزدی ابراز داشت: اگر همدلی و همراهی بسیج، سپاه و اصناف با سازمان صمت نبود حتما به مشکل بر می‌خوریم و با ارتباط خوبی که با اصناف داریم، دوهزار و پانصد تن روغن خارج از سهمیه به استان وارد شد و بین مردم توزیع گردید که مدیریت کمبود روغن تا حل این معضل در دستور کار است.

وی به گسترده‌تر کردن همکاری با بسیج به دلیل اعتقاد به این سازمان، ابرازداشت: سازمان صمت در کمک‌های مومنانه بسیار زیادی برای تامین اقلام کمک کرده است که اکنون در سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی توانستیم در بحث روغن کمک کنیم که همه اینها به دلیل اعتقاد به سازمان بسیج است و به همین دلیل ارتباط را گسترده تر می‌کنیم.

راه اندازی بسیج تجار در سازمان صمت

غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در دیدار با مدیرکل سازمان صمت فارس گفت: در سازمان صنعت معدن و تجارت بسیج تجار راه اندازی شده است و استان فارس پیشتاز درهمیاران بازرسی و تفاهم نامه مشترک است که حتی قبل از ابلاغ از سازمان این کار هماهنگی صورت گرفته بود.

وی ابرازداشت: وقتی بسیج در بازرسی موفق می‌شود که از صفر تا صد به عهده بگیرد و همکاری شود زیرا در بازار تنها 5 درصد گرانی است و 95 درصد دیگر خارج از بازار است.

انحصار نهاده‌های دامی باید شکسنه شود

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار کرد: متاسفانه در گمرک نهادهای دامی را انحصار درست کرده اند که باید این انحصار شکسته شود و چند تجار کشور از بسیج درخواست همکاری کرده‌اند که این انحصار شکسته شود که با وزارت نفت جهت جایگزین نفت یا فراورده‌های نفتی به جای نهاده در حال رایزنی هستیم.

حسن پور با اشاره به اینکه بعضی از تولیدکنندگان از کلمه تولید ملی در افزایش قیمت گذاری‌ها سوء استفاده کرده‌اند،  یادآور شد: در جهت رفع این معضل باید کنترل بیشتر شود و بسیج در همه عرصه‌ها به خصوص زنجیره وزارت می تواند قبل از ورود به بازار در جهت کمک به کنترل همیاری کند که استان فارس با توجه به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر قله بودن می تواند الگوی برای سایر استان‌ها در کشور باشد زیرا در این استان همه اجناس رو به افزایش است اما قیمت ماسک رو به کاهش است.

فعالیت کارخانه پارچه چادر در آینده نزدیک

وی افزود: در آینده نزدیک کارخانه پارچه چادر که هشت سال پلمپ بوده با همکاری بسیج به زودی در جهت تامین چادر مشکی دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه اقدامات فروشگاه‌های زنجیره ای باید زیر نظر اتاق اصناف هر استان باشد یادآرور شد: فروشگاه‌های زنجیزه‌ای باید در مکان‌هایی باشند که مغازه نیست زیرا در بحران همین شبکه‌های مویرگی و مغازه‌های کوچک به رفع آن کمک می‌کنند.

وی در پایان شعار بسیج اصناف را هدایت، حمایت و نظارت دانست و گفت: هدایت برای امور، حمایت جهت رفع مشکلات، نظارت برای ادامه فعالیت از جمله اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان