کد خبر: ۱۴۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
در قالب طرح بزرگ شهید سلیمانی در شیراز؛

اجرای دهمین مرحله کمک‌های مومنانه با بسته معیشتی در حرم علی بن حمزه(ع)

مرحله دهم کمک‌های مومنانه حرم علی ابن حمزه علیه‌السلام همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و در قالب طرح بزرگ شهید سلیمانی در شیراز اجرا شد.
به گزارش سرویس دریافتی خبر اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا و با توجه به شرایط پیش آمده در سطح جامعه نیاز به همدلی بیش از گذشته احساس می شود و در همین راستا طی ۱۰ مرحله کمک‌های حمایتی شامل بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی به همت هیات امناء و گروه جهادی حرم مطهر علی بن حمزه(ع) تهیه و به افراد نیازمند و خانواده های آسیب دیده از بیماری کووید ۱۹ اهداء شده است.

وی افزود: مرحله دهم کمک های مومنانه به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار در قالب اجرای طرح بزرگ شهید سلیمانی با کمک های بنیاد مستضعفان و مردم خیر شهر شیراز صورت پذیرفت به نحوی که تعداد 800 بسته معیشتی تهیه و در میان خانواده های نیازمند توزیع شد.   
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس ارزش هر بسته معیشتی در  این طرح را 400 هزار تومان عنوان و ابراز کرد: هر بسته معیشتی بصورت یک سبد ارزاق خانوار شامل 10 کیلوگرم برنج، ماکارونی، حبوبات، پروتئین سویا، رب گوجه فرنگی و بسته های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده تهیه شده است و به خانواده های نیازمندی که از طریق معتمدین و شورای محل شناسایی شده اند تعلق گرفته است.

صفری افزود: تمام تلاش ما بر این بوده است تا قطره‌ای از دریای محبت مردم را جبران کنیم و در کنار سایر نهادها و دستگاه های خدمت رسان بتوانیم با راه اندازی کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده و ماسک و اختصاص بخشی از فضای بقعه متبرکه علی بن حمزه(ع) به این کار انسان دوستانه به کادر درمان و مدافعان سلامت کمک و یاری رسانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با اشاره به اقدامات موثر گروه جهادی حرم مطهر علی بن حمزه(ع) شیراز گفت: فعالیت گروه جهادی حرم مطهر در این مدت شامل ضدعفونی معابر و خیابان های پیرامون حرم، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و اجرای کمک های عمرانی در خصوص تعمیر و بهسازی منازل حاشیه شهر و روستاهای اطراف شیراز بوده است.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه برای انجام امور خیر و نوع دوستی در شرایط کنونی جامعه حتما نیاز به تمکن مالی نیست گفت: در بسیاری از کارهای خیرخواهانه که به همت هیئت امناء آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) و در مناطق محروم شیراز صورت پذیرفته است؛ صاحبان حرفه و فن متعدد حضور داشته و خدمت کرده اند به نحوی که جوشکار، بنّا یا درودگر بخشی از وقت خودشان را بصورت رایگان برای کمک به نیازمندان وقف می کردند و از این طریق خالصانه به مردم خدمت و کمک می کنند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس به تداوم کمک های نیک اندیشانه خیران و واقفان در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: این طرح تا 13 دی ماه سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت و البته تا هر زمان دیگری که نیاز به خدمت رسانی و کمک باشد همچنان همراه با مدافعان سلامت در کنار مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان