کد خبر: ۱۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

ژست جدید عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران/ زنان رئیس‌جمهور بشوند ولی شهردار هرگز!

ژست عضو شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت قالیباف به شلاق و زندان محکوم شده بود، در حالی است که اصلاح‌طلبان شورای شهر پس از فتح این شورا در سال ۹۶ و در حالی که هیچ نظارت استصوابی یا قانون یا منعی هم نداشتند اما هرگز حاضر به انتخابات یک "شهردار زن" برای تهران نشدند.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، محمود میرلوحی، فعال چپ و عضو شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت قالیباف به شلاق و زندان محکوم شده بود، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است: واقعیت این است که قصد مرحوم شهید بهشتی از کلمه رجل، زن و مرد بود.

مشرق‌نیوز نوشت: در غیر این صورت مانند مذهب، در کلمه مذهب شیعی تصریح می‌شد و کلمه مرد استفاده می‌شد. نوشتند رجل سیاسی تا باب حضور زنان در انتخابات بسته نشود. نه تنها در ریاست جمهوری که در خبرگان نیز باب حضور زنان بسته شده است. در خبرگان قانون اساسی یک خانم داشتیم اما پس از آن دیگر میسر نشد که خانمی در این جایگاه قرار بگیرد. اگر هم بناست اصلاحاتی صورت بگیرد، باید در این بخش‌ها باشد اما دوستان در حال حرکت برخلاف جریان آب هستند.

او می‌افزاید: "امروز افکار عمومی این مطالبات را دارد، در کشوری که ۶۷ درصد از قبولی‌های کنکور آن خانم هستند و کم‌کم تعداد خانم‌ها در ادارات بیشتر می‌شود، آیا می‌توان آنها را از سمت‌هایی مانند ریاست جمهوری و وزارت منع کرد؟ ملاحظه می‌کنیم که جریان اصولگرا خانم‌ها را برای مسئولیتی بیش از خانه‌داری نمی‌بیند."

این ژست آقای میرلوحی در حالی است که اصلاح‌طلبان شورای شهر پس از فتح این شورا در سال ۹۶ و در حالی که هیچ نظارت استصوابی یا قانون یا منعی هم نداشتند اما هرگز حاضر به انتخابات یک "شهردار زن" برای تهران نشدند.

جالب است که آنها حتی با حواشی بسیار بیش از ۵ شهردار و سرپرست را در تمام طول این سال‌ها بر بلدیه تهران گماردند اما باز هم حاضر نشدند ولو در حد سرپرستی چند روزه هم به زنان اصلاح‌طلب اعتماد کنند.

و البته مردم باید بدانند که بانوان اصلاح‌طلب ستادی نیز گویا شکایتی از این مسئله ندارند و فقط مسئله اینست که بلندگوی تبلیغاتی جریان چپ باید دائما مشغول روخوانی از روی این متن باشد که "اصولگرایان خانم‌ها را برای مسئولیتی بیش از خانه‌داری نمی‌بیند".

 انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان