کد خبر: ۱۴۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
عضو کمیسیون تلفیق مجلس عنوان کرد؛

فرصت‌هایی که در فارس سوخت/ ۷ماه دویدیم تا راه آهن شیراز-گلگهر را احیا کنیم

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: بخش بسیاری از وقت ما در مجلس یازدهم، صرف جبران اشتباهات گذشته در پروژه‌های استان شده است.
به گزارش سرویس دریافت خبر سیاسی شیرازه، ابراهیم عزیزی در حاشیه بازدید از پایگاه اورژانس لپویی در جمع فرماندار زرقان، اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از خیران لپویی با اشاره به مشکلات زیرساختی در شهرستان زرقان، اظهار کرد: منشا بسیاری از مشکلات استان فارس، بی توجهی به اولویت ها در انجام پروژه ها بوده و جبران این اشتباهات، چندین ماه وقت ما در مجلس یازدهم گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید بر خدمت بی منت به مردم گفت:  نمی توانیم به مردم بگوییم ما خادم شماییم اما شما فعلا آب، بهداشت، مسکن و... نیاز ندارید.

وی افزود: یک سری از خواسته های مردم زمان ندارد لذا باید با همه توان در سریع ترین زمان ممکن، برای پاسخ به آنها اقدام کرد و رفع این نیازها را به آینده موکول نکنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، انجام اشتباهات محرز در برخی پروژه ها را عامل عقب ماندگی امروز فارس در زیرساخت ها عنوان کرد و افزود: به عنوان نمونه یک اقدام بسیار اشتباه در گذشته، برعکس انجام دادن پروژه راه آهن شیراز -گلگهر بوده است به طوری که قطعه یک و دو آن را که اصل کار بوده، رها کرده و قطعه 3و 4 را شروع کرده و آن را نیز نیمه کاره رها کردند!

عزیزی ادامه داد: با این اشتباه قطعه یک و دو به دلیل تاخیر و رکود پروژه به ماده 48 تبدیل شده و چون پیگیری نشده، از اولویت خارج شده در حالی که منابع سنگینی در قطعه 3 و 4هزینه شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: راه آهن شیراز -گلگهر 7ماه وقت ما را در مجلس گرفت تا توانستیم آن به نقطه آغاز خود برگردانیم و از ماده 48خارج کنیم؛ یعنی باید دوباره 2قطعه آن را به مناقصه ببریم تا ماده 48منتفی شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه جبران این اشتباهات واقعا زمان می برد و انرژی می گیرد به اشتباه فاحش پروژه آب خرامه-شیراز اشاره کرد و گفت: در این پروژه به جای آنکه از سر خط شروع کرده و مشکل آب روستاها و مناطق را یکی یکی حل کرده و جلو بروند، آمده اند از ته خط که خرامه است شروع کردند در حالی که آب را باید از سد درودزن ببریم!

وی افزود: حالا سوال این است که اگر قرار است آب را از درودزن ببریم، تکلیف زرقان و روستاهای مابین آن چه می شود؟ خب چرا پروژه را طوری جلو نبریم که اگر 5کیلومتر خط لوله را جلو بریدم در این 5کیلومتر چند روستا و منطقه نیز بهره مند شوند؟!

عزیزی ادامه داد: این مسائل را نمی توان گفت تنها یک اشتباه بوده و بس بلکه کسانی که مرتکب این اقدامات نسنجیده و غیر علمی شده اند به نوعی ظلم کرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس همچنین با اشاره به زمان بَر بودن و سوختن فرصت ها در چنین اشتباهاتی نیز گفت: اصلاح یک پروژه با توجه به بروکراسی دستگاه بودجه ریزی یعنی یک عملیات پیچیده و چندین ماه وقت ما صرف آن شده که ابتدا عنوان پروژه را اصلاح، بعد مشخص کنیم که از کجا شروع کنند!

عزیزی تصریح کرد: متاسفانه بخش زیادی از وقت ما معطوف به اصلاح چنین اشتباهاتی شده ضمن اینکه از منابع خود بدترین استفاده را می کنیم؛ یعنی کارهای اولویت دار پیگیری نمی شود بعد می بینیم یک کار فانتزی با شدت و حدت دنبال شده است!

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه کار اولویت دار یعنی حل مشکل مسکن مهر لپویی با 15هزار واحد ساخته شده؛ یعنی بیاییم مشکل آب، راه، درمان، آموزش و... این پروژه را حل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در پایان با اشاره به مشکلات شهرستان زرقان و لپویی با بیان اینکه برخی از این مشکلات نیاز به اصلاح جدول بودجه، تبصره و حتی قانون دارد، افزود: در آینده نزدیک نشستی با حضور مدیران راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی و...خواهیم داشت تا از نزدیک مشکلات منطقه را پیگیری کنیم. 

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان