کد خبر: ۱۴۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
نشست خبری اولین جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها؛ ۲-

جشنواره «عصر سلیمانی‌ها» با محوریت سپاه فجر برگزار می‌شود/ تصویر جلوه‌ای از تفکر شهید سلیمانی با زبان هنر و رسانه

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اجرای جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها با محوریت سپاه فجر استان فارس گفت: امیدواریم با زبان هنر و رسانه جلوه‌ای از تفکر شهید سلیمانی با دست هنرمندان به تصویر کشیده شود.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، صابر سهرابی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز در نشست خبری جشنواره «عصر سلیمانی‌ها» گفت: به‌ منظور بزرگداشت یاد سردار دل‌ها یكسری اقدامات فرهنگی در دستور كار داریم كه اجرای این جشنواره و همچنین شب شعر «خاتم سلیمانی» از جمله این برنامه‌‌ها است.

وی افزود: جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها با محوریت سپاه فجر استان فارس اجرا می‌شود که امیدواریم با زبان هنر و رسانه جلوه‌ای از تفکر شهید سلیمانی با دست هنرمندان استان و سراسر کشور به تصویر کشیده شود.

 جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها با محوریت سپاه فجر برگزار می‌شود/ تصویر جلوه‌ای از تفکر شهید سلیمانی با زبان هنر و رسانه

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه زمان برپایی شب شعر «خاتم سلیمانی» را ۱۳ دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت سردار سلیمانی دانست و تاکید کرد: این برنامه با حضور هنرمندان كشوری در صحن حرم حضرت شاهچراغ(ع) با مشاركت دستگاه‌هایی نظیر جهاد دانشگاهی فارس، سازمان فضای مجازی سپاه فجر، كمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

به گفته سهرابی، در این شب شعر كه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اجرا می‌شود؛ از كتاب شاعرانی كه به این شب شعر نیز شعر ارسال كرده‌اند رونمایی خواهد شد.

برای انتقال ارزش‌ها به جوانان نیازمند ابتکارات هستیم

مجید میکائیلی رئیس بسیج هنرمندان استان فارس نیز در این نشست خبری اظهار داشت: یك سالی كه از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، فرصتی برای اجرای اقدامات هنری و رسانه‌ای فاخر فراهم شده است. 

وی افزود: استان فارس همیشه در تولیدات فرهنگی پیشقدم بوده و اجرای جشنواره "عصر سلیمانی‌ها" فصل جدیدی برای آغاز اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت بزرگداشت سردار شهید سلیمانی است.

رئیس بسیج هنرمندان استان فارس تصریح کرد: امروز ذائقه جوانان ما تغییر كرده است و برای انتقال پیام و ارزش‌ها نیاز داریم تا از خلاقیت و ابتكار استفاده كنیم و نباید در این راستا از بستر فضای مجازی غافل بمانیم و امروز افراد زیادی از جمعیت كشورمان در فضای مجازی فعالیت می‌كنند لذا برنامه‌های فرهنگی فاخر ما هم باید به این سمت سوق پیدا كند.

در دهه پنجم انقلاب نیاز به شناخت مکتب و تربیت سلیمانی داریم

دکتر مظاهر بابایی رئیس جهاد دانشگاهی فارس، عصر شنبه ۶ دی‌ماه در نشست خبری جشنواره عصر سلیمانی‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، شهید سلیمانی و فرا رسیدن ایام سالگرد شهادت ایشان اظهار داشت: امثال سردار سلیمانی برای نظام جمهوری اسلامی افتخار هستند. اگر بخواهیم سردار سلیمانی را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم که ایشان عصاره تربیت اسلامی و انقلابی بوده است. امروز در دهه پنجم انقلاب نیاز به شناخت مکتب و تربیت سلیمانی داریم.

بابایی در ادامه تاکید کرد: در کنار اجرای همه بزرگداشت‌ها، همایش‌ها و برنامه‌هایی که برای بزرگداشت شهید سلیمانی برگزار می‌شود، باید به بحث تربیت و آموزش مکتب سلیمانی نیز برای نسل جوان توجه ویژه داشت، این مکتب چراغ هدایتی برای نسل آینده این کشور خواهد بود.

توزیع 3 هزار تبلت در میان دانش آموزان نیازمند

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس نیز در این نشست برگزاری جشنواره "عصر سلیمانی‌ها" را تلاشی در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند گرامیداشت یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست، دانست و گفت: باید تمام اقدامات لازم را برای گرامیداشت یاد شهدای مقاومت انجام دهیم.

او، امنیت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی را در داخل و خارج از مرزها را مرهون جانفشانی‌های امثال سردار سلیمانی دانست و گفت: هرچه در این زمینه قلم ‌فرسایی کنیم و بنویسیم هنوز هم بسیار ناچیز است.

بذرافشان تصریح کرد: به‌ منظور بزرگداشت ایشان برنامه‌های مختلفی اجرا کرده‌ایم. برخی از ادارات و سالن‌های ورزشی و اجتماعات خود به نام شهید سلیمانی نامگذاری کردیم و برخی از برنامه‌های فرهنگی ما هم به نام شهید سلیمانی رقم خورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس به توزیع ۳ هزار تبلت میان دانش‌آموزان نیازمند اشاره کرد و ابراز داشت: به‌یاری خدا در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی باز هم توزیع چنین اقلامی را میان خانواده‌های تحت پوشش خود خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان