کد خبر: ۱۴۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف زمین‌خواری در خرامه تا اموال مسروقه ميلياردی در مخفيگاه سارقان لامرد

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث  شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف 255 کیلو تریاک و حشیش در نی ریز

فرمانده انتظامی استان، گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی ریز، 255  کیلو تریاک و حشیش کشف و 2 قاچاقچی مواد مخدر نيز دستگیر شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی، در این خصوص اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "نی ریز"  با همکاری مأموران یگان تکاوری استان، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهي به این شهرستان، به 2 دستگاه تریلر و پژو 405 مظنون و آنها را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي ادامه داد: در بازرسی مأموران انتظامی، از تریلر 100 کیلو تریاک و از پژو 405 نیز 155 کیلو حشیش کشف شد.

حبیبی با بیان اینکه در این راستا 2 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

 دستگیری 34 اراذل و اوباش در فارس 

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به دستگیری 34 اراذل و اوباش در طرح ضربتی پلیس، گفت: امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و به عنوان خادمان مردم اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه را نمی دهیم. 

حبیبی افزود: مرحله ای دیگر از طرح های ضربتی پلیس با محوریت شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه و اراذل و اوباش به مدت 48 ساعت در سطح استان فارس اجرایی شد.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، مأموران انتظامی 34 نفر از اراذل و اوباش را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، آن ها را طی عملیات های جداگانه و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین با بیان اینکه این افراد با تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: در این راستا، 21 قبضه سلاح سرد از متهمان کشف شد.

خودرو جنسيس  مسروقه كشف شد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از كشف خودرو مسروقه جنسيس كوپه به ارزش 10 ميليارد ريال در محور اشكنان-لامرد خبر داد. 

كاووس محمدي، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر سرقت يك سواري جنسيس كوپه در كمربندي شيراز توسط 3 نفر سارق مامور نما، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي با بيان اينكه ماموران انتظامي استان سريعا طرح مهار را اجرا كردند، افزود: سارقان با تنگ شدن عرصه بر خود، خودرو را در محور اشكنان-لامرد رها و متواري شده‌اند.

معاون اجتماعي پليس فارس با اشاره به اينكه تلاش براي دستگيري سارقان مامورنما به صورت جدي در دستور كار قرار دارد، خاطر نشان كرد: كارشناسان ارزش خودرو مسروقه را 10 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

توقیف سواری حامل قاچاق در فسا

فرمانده انتظامي فسا از توقیف یک دستگاه پژو 405 و کشف سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی فسا در یکی از محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان به یک دستگاه پژو 405 مشکوک و آن را متوقف کردند.

محمدهاشم قسام در ادامه، با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 216 هزار و 600 نخ سیگار قاچاق و فاقد مجوز گمرکی كشف شد، افزود: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک میلیارد ریال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

گنج‌یابان در دام پلیس پاسارگاد

فرمانده انتظامي پاسارگاد از کشف دستگاه گنج ياب و يك سكه قديمي مربوط به دوره ساسانيان و دستگيري 2 نفر در اين شهرستان خبر داد. 

مصطفی توکلی، بيان كرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد حين گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به يك دستگاه سواری پراید مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي تصريح كرد: در بازرسي از اين خودرو، يك دستگاه گنج‌ياب، يك عدد سکه و 3 عدد خرده سکه قديمي كشف و 2 نفر نيز دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد"پ عنوان کرد: با انتقال اشياء‌ کشف ‌شده به يگان انتظامي و در بازديد کارشناسان اداره کل ميراث فرهنگي، اشياء مکشوفه مورد کارشناسي اوليه قرار گرفت و مشخص شد داراي قدمت تاريخي و مربوط به دوره ساسانيان است.

توكلي با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهي است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعاليت هاي این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تماس با شماره تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

سارقان درون خودرو با 20 فقره سرقت به آخر خط رسيدند

فرمانده انتظامي کازرون از دستگيري 2 سارق درون خودرو و كشف 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

اسماعیل زراعتیان، بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: افسران تجسس کلانتری 11 محمدیه با انجام كارهاي اطلاعاتي و پلیسی، موفق به شناسایی 2 نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی آنان را در مخفيگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي کازرون با بيان اينكه متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به 20 فقره سرقت درون خودرو اعتراف كردند، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول ایمنی، فرصت را از سارقان سلب كنيد و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام كنيد.

اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعي در ممسنی

فرمانده انتظامي ممسنی از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طی 72 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

محمد نیکبخت بيان كرد: مأموران انتظامی ممسني در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، موفق شدند يك کیلو و 980 گرم تریاك كشف و 10 نفر خرده فروش و معتاد را دستگير كنند.

وي افزود: كشف 3 تن هیزم، توقیف 12دستگاه وسايط نقليه متخلف، پلمب 5 واحد صنفی،  دستگیری 2 سارق و کشف 13 فقره سرقت درون خودرو و دستگیری 6 متهم و محکوم متواری از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامي ممسنی خاطر نشان كرد: موفقيت نيروي انتظامي در اجراي طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي حاصل همكاري صميمانه مردم با پلیس است و با اين تعامل سازنده در آينده شاهد پاك شدن همه محله‌های جرم خيز از وجود افراد هنجارشكن خواهيم 

كشف 6 ميليارد اموال مسروقه از مخفيگاه سارقان

فرمانده انتظامی لامرد از دستگيري 2 سارق حرفه‌اي مغازه و كشف 6 ميليارد اموال مسروقه در اين شهرستان خبر داد و گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي110 مبني بر يك فقره سرقت معازه موبايل فروشي در روستاي دهشیخ، بلافاصله ماموران انتظامي شهرستان لامرد براي بررسي موضوع به محل اعزام و شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان احتمالي را در دستور كار خود قرار دادند.

مهراب زارع‌پور، افزود: ماموران انتظامي پس از تحقيقات فني و تخصصي و گشت زني‌هاي هدفمند، موفق شدند در اين خصوص 2 نفر سارق مغازه را در روستاي دهشيخ شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی لامرد تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان، یک دستگاه تبلت، 87 دستگاه تلفن همراه، 3 دستگاه ساعت هوشمند، 18 عدد پاور بانک، 24 عدد هندزفری، 15 عدد شارژر و کابل مربوطه، یک دستگاه اسپیکر و 4 دستگاه تب سنج، 11 عدد ایرپاد و كيف آن، 9 عدد انگشتی پشت گوشی و 2 دستگاه شاتر بلوتوث مسروقه كشف و ضبط شد.

زارع پور با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 6 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

اين مقام انتظامي به شهروندان توصيه كرد براي پيشگيري از سرقت به هشدارها و توصيه‌هاي پليسي توجه كنند و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و يا تردد افراد مشكوك و ناشناس مراتب را سريعا با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

ترخيص 71 دستگاه موتورسيکلت رسوبي در خرامه
                                                                              
فرمانده انتظامي خرامه از ترخيص 71 دستگاه موتورسيکلت رسوبي در اين شهرستان خبر داد.

زمان اله کریمی، اظهار داشت: از ابتداي طرح تسهيل ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي تا کنون، 50 دستگاه موتورسيکلت از پارکينگ اين شهرستان رفع توقيف و ترخيص شده است.

وي ادامه داد: طرح تسهيل در ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي در راستاي جلب رضايت عمومي و برگشت اموال مردم به آنها توسط پليس راهور در سطح شهرستان و همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

فرمانده انتظامي خرامه با اشاره به وجود تعداد 646 دستگاه موتورسيکلت رسوبي در پارکينگ‌هاي اين شهرستان، تصريح کرد: مهلت 2 ماهه اجراي طرح تسهيل، فرصت بسيار مناسبي براي ترخيص موتورسيکلت ها است.

كريمي گفت: مالکان و متصرفان قانوني موتورسيکلت هاي رسوبي مي توانند براي ترخيص موتورسيکلت خود و استفاده از مزاياي اين طرح كه همچنان ادامه دارد به مراکز پليس +10 مراجعه کنند.

کشف زمین‌خواری 70 ميليارد ریالی در خرامه                                                                                                             

فرمانده انتظامي خرامه از کشف زمين خواري 7 هكتاري به ارزش 70 ميليارد  ريال و دستگيري 7 نفر در اين زمينه  خبر داد.

زمان اله کریمی، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار کرد: در پي شکايت نماينده اداره منابع طبيعي خرامه مبني بر يک فقره زمين خواري به ميزان 70 هزار متر واقع در روستاي معزآباد جابری اين شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان خرامه، افزود: با دستور مقام قضائي و انجام اقدامات انتظامي، ماموران به همراه نمايندگان منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام و 7 هكتار زمين تصرف شده را از يد متصرفان خارج  و به بيت المال بازگرداندند.

کریمی با اشاره به اينكه در اين خصوص 7 نفر دستگير و به مرجع قضائي معرفي شدند، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش زمين‌‌هاي رفع تصرف شده، 70 ميليارد ريال برآورد شده است.

اين مقام انتظامي تعامل و همکاري دستگاه قضا با پليس در مقابله با زمين خواران و متجاوزان به حقوق بيت‌المال را بسيار موثر دانست و از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضي ملي توسط افراد سودجو را براي اقدام قانوني به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.

 سارقان احشام در دام پليس آگاهي فيروزآباد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضاي 4 نفره باند سارقان احشام و کشف 17 فقره سرقت در شهرستان فیروزآباد خبر داد. 

کاووس حبیبی، اظهار داشت: در پي سرقت‌هاي سريالي احشام در سطح شهرستان فیروزآباد و روستاهاي اطراف و ايجاد جو بدبيني و نارضايتي در بين دامداران منطقه، رسیدگی به موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان فیروز آباد قرار گرفت.

وي گفت: کارشناسان تمامي صحنه‌هاي سرقت را بازدید و موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي در اين خصوص 4 نفر سارق حرفه‌اي احشام كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و آنان را دستگير كنند.  

رئیس پلیس آگاهی استان، با بيان اينكه متهمان در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی به 17 فقره سرقت احشام اعتراف كردند، افزود: اين سارقان حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

جمع‌آوري  51 معتاد متجاهر در کوه چنار

در اجراي طرح هاي پاكسازي مناطق آلوده کوه چنار که طي شبانه روز گذشته در سطح اين شهرستان به اجرا درآمد، 51 نفر معتاد متجاهر جمع آوري شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کوه چنار، بيان كرد: طرح منطقه‌اي پاکسازي مناطق آلوده شهرستان کوه چنار طي 24 ساعت گذشته با حضور فعال کلانتري‌ها، نيروهاي يگان امداد و پليس‌هاي تخصصي در چندين نقطه شهرستان به اجرا در آمد. 

لطف الله محمدی هدف از اجراي اين طرح‌ را پاكسازي مناطق آلوده از وجود معتادان پرخطر عنوان کرد و گفت: اجراي چنين طرح‌هايي به صورت ويژه و مستمر در دستور کار اين فرماندهي قرار دارد.

وي افزود: در اجراي اين طرح، 51 معتاد متجاهر جمع آوري و جهت درمان به مراكز مجاز ترک اعتياد معرفي شدند.

کشف برنج قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامي بوانات از كشف 599 کيسه برنج خارجي قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون ريال در بازرسي از یک دستگاه کامیون خبر داد. 

ابوالحسن مزارعی، بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی "بوانات" در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حين کنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه كاميون حامل برنج مشکوک و آن را متوقف کردند. 

وي افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از آن خودرو، 599 کيسه 40 کيلويي برنج خارجي قاچاق به وزن 24 تن و 100 كيلوگرم کشف کردند. 

فرمانده انتظامي بوانات با بيان اينكه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را 2 میلیارد و 800 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامي آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طي 14 روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سيدابوالفضل مسعودي، بيان كرد: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده با هدف افزايش احساس امنيت در بين شهروندان و تنگ كردن عرصه بر خرده فروشان مواد مخدر با همکاري پليس هاي تخصصي و كلانتري هاي تابعه در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان مواد مخدر، موفق شدند 17 كيلو و 700 گرم انواع مواد مخدر را كشف و 29 نفر معتاد و خرده فروش را دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده تصريح كرد: توقيف 97 دستگاه وسايط نقليه متخلف، دستگيري 16 نفر سارق و پلمب 35 واحد صنفي متخلف از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح بود.

مسعودي با بیان اینکه اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي همچون گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده افرادي كه اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر مي‌كنند گزارش آن را با تلفن 110به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ س/ م                                        
نظرات بینندگان