کد خبر: ۱۴۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

حمایت آیت‌الله دژکام از ایجاد و ساماندهی شورایعالی قرآن استان فارس

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس از ایجاد و سامان یافتن شورایعالی قرآن استان فارس ذیل این شورا حمایت کرد و گفت: با همسوسازی تشکل‌های قرآنی در راستای جامعه‌سازی قرآنی و هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها، شاهد یک تحول جدی در فعالیت‌های قرآنی باشیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، ۱۱۵مین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس امروز با سه رویکرد تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، خانواده متعالی و ارتقای سیستم صوتی شهری در راستای آگاهی‌بخشی در شهر و پدافند غیرعامل به صورت مجازی (وبینار) و با میزبانی دفتر امام جمعه شیراز امروز برگزار شد.

حمایت آیت‌الله دژکام از ایجاد و ساماندهی شورایعالی قرآن استان فارس

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) به مسلمانان و تبریک زادروز حضرت عیسی مسیح(ع) به هموطنان مسیحی و دیگر مسیحیان جهان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی با دیدگاه هماهنگ‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در سراسر استان و به ویژه شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع)، رویکرد جدیدی را در پیش روی همگان باز کرده است تا با سازماندهی، ساماندهی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، مؤثرتر از پیش بتواند در ساحت فرهنگی در سطح استان تاثیرگذار باشد.

تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس تحسین همگان را برانگیخت

وی با بیان اینکه تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، با شیوه‌ای که در استان فارس انجام شد، نه تنها همه کنش‌گران فرهنگی سراسر استان را درگیر کرد و تحسین همگان را برانگیخت، ابراز امیدواری کرد: این شیوه یک الگوی موفق کشوری باشد و بتوانیم همه دیدگاه‌ها را در آن بگنجانیم و به بیشینه همسویی فرهنگی و تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ادامه بیان داشت: طرح خانواده متعالی نیز پس از بررسی‌ها، اکنون برنامه‌ای روشن و پویاست که از دیدگاه بنده همه، جایگاه همه سازمان‌ها در این برنامه به درستی چینش شده است.

حمایت از تشکیل شورایعالی قرآن استان فارس

آیت‌الله دژکام با اشاره به تشکیل شورایعالی قرآن استان فارس اظهار داشت: این شورا ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فارس تشکیل خواهد شد که از ایجاد و سامان یافتن آن حمایت می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه سازوکار و ساختار شورایعالی قرآن استان فارس، دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: با همسوسازی تشکل‌های قرآنی در راستای جامعه‌سازی قرآنی و با هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری‌ها، شاهد یک تحول جدی در فعالیت‌های قرآنی باشیم.

بحث ساماندهی تبلیغات شهری در راستای برطرف شدن نگرانی‌های کنش‌گران فرهنگی، اجتماعی و هنری از دیگر اظهارات رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس مبنی بود که در دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی باشد و هم‌اکنون دغدغه جدی فرهنگی و اجتماعی در این زمینه وجود دارد.

آیت‌الله دژکام به بحث روی طرح ایجاد برند شهری با پیگیری شهرداری شیراز نیز در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: روی این طرح، کار کارشناسی جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان