کد خبر: ۱۴۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
در ۱۴۰مین جلسه شورای آموزش و پرورش فارس مطرح شد؛

از تاکید بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تا توسعه مدارس امین در فارس

استاندار فارس در ۱۴۰مین جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت عملیاتی شدن سند تحول بنیادین گفت: اقدامات مناسبی در راستای تبدیل این سند به برش‌های خردتر انجام شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عنایت‌اله رحیمی در ۱۴۰مین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس بر پرداخت سهم ۵درصدی عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش تاکید و خطاب به شهرداری‌هایی که تاکنون دستگاه کارت‌خوان نصب نکرده‌اند، گفت: آن تعداد از شهرداری‌های استان که در این زمینه هنوز اقدامی نکردند، موظف‌ هستند، ظرف مدت یک هفته در این زمینه اقدام کنند؛ در غیر این صورت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اخطار لازم را به شهرداری‌ها خواهد داد و پس از آن موضوع به سازمان تخلفات اداری ارجاع می‌شود. 


از تاکید بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تا توسعه مدارس امین در فارس

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین افزود: اقدامات مناسبی در راستای تبدیل این سند به برش‌های خردتر انجام شده است.

ضرورت توسعه مدارس امین در فارس

 استاندار فارس همچنین بر ضرورت توسعه مدارس امین در فارس نیز تاکید و بیان کرد: با توجه به تاثیری که این موضوع بر مصور سازی نواحی آسیب پذیر می گذارد،باید این کار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

رحیمی با اشاره به کلیت طرح مدارس امین، اظهار کرد: برپایه این طرح، روحانیون در مدارس حدود سی ساعت در هفته فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی انجام می‌دهند.

وی به ضرورت اجرای طرح آجر به آجر هم اشاره و تصریح کرد: بر اساس این طرح مردم نیز در ساخت مدارس مشارکت می کنند که به این ترتیب حس تعلق خاطر در افراد ایجاد می شود که در این خصوصآموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید با همکاری یکدیگر این طرح را تقویت کنند.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه طرح آجر‌به‌آجر تضعیف‌کننده عملکرد خیران نیست،گفت: طرح آجر‌به‌آجر با نیت فراگیری فرهنگی و ایجاد احساس تعلق خاطر به اماکن عمومی صورت  می‌گیرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تامین زمین برای مسکن ملی فرهنگیان نیز اشاره کرد و افزود: شرکت عمران شهر صدرا و راه و شهرسازی فارس و لارستان مکلف‌اند که زمین مورد نیاز آموزش و پرورش را مهیا کنند و هم‌اکنون جز در شیراز در بیشتر شهر‌های استان فارس مشکل تامین زمین وجود ندارد و پاسخگوی نیاز‌ها هستیم. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه هم‌اکنون بسیاری از والدین از تعطیلی مدارس به دلیل حضور مداوم فرزندان در خانه نگران‌ هستند، اظهار کرد: لازم است برای اوقات خارج از ساعات مدارس برنامه لازم اندیشیده شود و این امر با فرهنگ‌سازی بیشتر در آموزش و پرورش پیگیری شود.

رحیمی در پایان تامین زمین برای ساخت اردوگاه دانش‌آموزای را در شهر صدرا مصوب کرد و بر استفاده از باغ‌های شهرداری، امکانات مشترک هلال احمر، سازمان‌های بسیج و سپاه، شرکت نفت، باشگاه‌های دولتی و خصوصی سازمان ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها برای تامین‌ اردوگاه در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان