کد خبر: ۱۴۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
فرماندار شیراز:

واحدهای غیرفعال و آسیب‌دیده از کرونا احیا شوند/ نقش موثر بانک‌ها در مدیریت مشکلات اصناف آسیب‌دیده

فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر ضرورت احیای واحدهای غیرفعال و آسیب‌دیده از کرونا گفت: خوشبختانه تسهیلات ویژه باشگاه‌ها و طرح‌های ورزشی خسارت دیده از شیوع کرونا ابلاغ شده است که متقاضیان واجد شرایط می توانند موضوع را از اداره ورزش و جوانان پیگیری کنند.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، محمدرضا امیری فرماندار شیراز در نهمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شیراز که با حضور اعضای کارگروه و روسای بانک‌های عامل در محل فرمانداری شیراز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان شبکه بانکی شهرستان در ایام شیوع ویروس کرونا، از ارائه ۱۱۵۴۲ پرونده جمعا به مبلغ 3 هزار و 560 میلیارد ریال به سیستم بانکی شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی شیراز خبر داد.

۳۰ هزار فرصت شغلی مورد حمایت شدند

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش های ارایه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، ازمجموع پرونده‌های ارائه شده از ابتدای اجرای این طرح تا کنون، تعداد ۷۶۴۶ پرونده به مبلغ دو هزار و 284 میلیارد ریال پرداخت نهایی شده است و تعداد ۳۶۵۶ پرونده به مبلغ هزار و 183 میلیارد ریال درحال پرداخت است که با احتساب مبالغ ذکر شده، تعداد ۳۰ هزار فرصت شغلی مورد حمایت این طرح قرار گرفته است‌.

فرماندار شیراز با یادآوری نقش موثر بانک‌ها در مدیریت مشکلات پدیدآمده ناشی از بیماری کرونا و افزایش تاب‌آوری اصناف آسیب دیده، بر ضرورت مشارکت فعال بانک‌ها در اجرای طرح اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

موظف بودن سیستم بانکی به رسیدگی از طرح‌های ارائه شده 

نماینده عالی دولت در شهرستان از معرفی ۲۱۸ طرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی با تثبیت تعداد ۲۱۸ شغل به سیستم بانکی شهرستان خبر داد و تاکید کرد: سیستم بانکی موظف است رسیدگی و تعیین تکلیف طرح‌های ارائه شده و معرفی نماینده ویژه جهت این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز بار دیگر بر ضرورت احیای واحدهای غیرفعال و آسیب دیده از کرونا تاکید کرد و افزود: خوشبختانه تسهیلات ویژه باشگاه‌ها و طرح‌های ورزشی خسارت دیده از شیوع کرونا ابلاغ شده است که متقاضیان واجد شرایط می توانند موضوع را از اداره ورزش و جوانان پیگیری کنند.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان شیراز ضمن قدردانی از زحمات پرسنل بانک‌ها، بر ضرورت فعال تر شدن کمیته وصول مطالبات بانکی نیز تاکید و‌ خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شد.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان