کد خبر: ۱۴۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

اجرای بیش از ۵۰۰۰ برنامه در دهه بصیرت استان فارس/ «بصیرت فاطمی» به معنای بازخوانی تاریخ و شناخت مدافع بصیر است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای بیش از پنج هزار برنامه در سطح استان با ۹ عنوان در دهه بصیرت خبر داد و گفت: وقتی «بصیرت فاطمی» را مطرح می‌کنیم، به معنای بازخوانی تاریخی است که ببینیم در تاریخ چه اتفاقی افتاد كه امروز نام حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک مدافع بصیر و آگاه نسبت به ولی خودش مطرح است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با عنوان اینکه دهه اول شهادت حضرت زهرا (س) با دهه بصیرت تقارن پیدا کرده است، گفت:  از همین جهت شعار این دهه  از 9 تا 19 دی ماه "بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی" انتخاب شده است. کلمه هایی نظیر فتنه، لحظه شناسی، بصیرت،  آگاهی، شهادت، مقاومت و انتقام سخت در واقع گل کلام و سخن نشست‌های فرهنگی و سیاسی این روز ها هستند.

وی افزود: وقتی می‌گوییم بصیرت فاطمی، یعنی باید یك بازخوانی نسبت به تاریخ داشته باشیم و ببینیم در تاریخ چه اتفاقی افتاد كه امروز نام حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک مدافع بصیر و آگاه نسبت به ولی خودش مطرح است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با عنوان اینکه جامعه ما باید بصیرت و شناخت کافی داشته باشد، ابراز داشت: به واسطه بصیرت بالا باز شناسی میکنیم و در مواقع فتنه تغییر موضع می دهیم. بهترین مصداق آن در دهه گذشته بود. خیلی ها اعتراض کردند و اعتراض تبدیل به اغتشاشات شد و عده ای سود جو اموال عمومی را تخریب کردند و همان مردمی که اعتراض کردند با باز شناسی، اعترض و اغتشاش را از یکدیگر تشخیص دادند. پس اگر بصیرت باشد انسان می تواند در مواقع حیاتی خودش را نجات دهد.

رضایی با اشاره به بصیرت و جریان شناسی مردم کشورمان، بیان داشت: اگر امروز حرف از حق و باطل و فتنه مطرح می شود برای عبرت انسان ها از تاریخ و فتنه های گوناگون است. این دهه که به نام بصیرت نام گذاری شده از این نسل امروزی جریان ها و مواضع را بشناسد و باعث دشمن شناسی بشود. 

اجرا بیش از ۵ هزار برنامه در دهه بصیرت استان فارس

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس؛ بیش از ۵ هزار برنامه در سطح استان در ۹ عنوان بصیرت و ولایت مداری، محوریت خواص، توجه ادیان الهی به ارزش ها و کرامات انسانی، ترویج مکتب شهید سلیمانی، تولی و تبری بصیرت و استکبار ستیزی، تکریم شهید و شهادت، ایران قربانی تروریسم، انتقام سخت و حمله موشکی ایران به عین الاسد، کمک مومنانه، گفتمان سازی، فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره ملی شعر حاج قاسم همراه با شرکت ۱۲ کشور در روز ۱۳ دی ماه به در حرم مطهرشاهچراغ و موکب هایی مردمی توزیع ماسک و لوازم بهداشتی و وسائل درمانی برپا خواهد شد.

امضای طومار الکترونیکی، تکریم از خانواده شهدا مدافع حرم، کرسی های آزاد اندیشی، مسابقه کتابخوانی از کتاب های مقاومت، رزمایش های کمک های مومنانه، آزادی زندانی ها جرائم غیر عمد، طرح نذر خون، نشست های بصیرتی در دانشگاه و حوزه های علمیه، کرسی آزاد اندیشی با موضوع عوامل فتنه از دیگر برنامه های پیش بینی شده این دهه است.

وی از ویژه برنامه روز نهم دی ماه خبر داد و گفت: برای بزرگداشت روز ۹ دی نیز یك فراخوان عمومی به مردم داده می‌شود تا هر كسی با موتور یا خودرو خود در خیابان از ساعت ۱۵ در خیابان‌های اصلی شهر با پرچم‌های متناسب با روز بصیرت، ۹ دی و روز بیعت حركت كند كه همین برنامه را هم در روز ۱۳ دی‌، سالروز شهادت سردار سلیمانی انجام خواهیم داد كه برخی از مسیرهای این حركت به گلزار شهدا منتهی خواهد شد.

به گفته رضایی؛ در شهرستان‌هایی که وضعیت زرد دارند قاعدتا با رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا مراسم با حضور جمعیت کم و در فضای باز در زمان محدود برگزار خواهد شد و ما در وضعیت خاص کرونایی قرار داریم اما غافل از سلامت مردم نباید باشیم و از این جهت عمده برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام/ ح / م
نظرات بینندگان