کد خبر: ۱۴۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری پزشک قلابی تا به دام افتادن مزاحم كينه‌توز اینستاگرامی

مهم‌ترین اخبار‌حوادث روز استان را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه‌ مشاهده کنید.
 به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبارحوادث روز استان را می توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

200 كيلو ترياك در  شيراز  كشف شد

فرمانده انتظامي استان از کشف 200 کیلو و 500 گرم تریاک در منزلي در خيابان  پودنكشهرستان شيراز خبر داد.

رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس با همكاري كاركنان انتظامي شهرستان‌هاي جهرم و زرين‌دشت استان، با انجام اقدامات فني و تخصصي از وجود يك محموله مواد مخدر در يك منزل مسكوني در بلوار  پودنك  شهرستان شيراز مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از يك وانت نيسان كه در حياط  منزل پارك بود، 200 كيلو و 500 گرم ترياك كه به صورت بسيار حرفه‌اي در كفي اتاق و سيلندر گاز جاسازي شده بود كشف شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: مواد مخدر زمينه ساز ساير جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي است و پليس استان فارس با سوداگران مرگ برابر قانون برخورد خواهد كرد.

افزایش 17 درصدی کشفیات سرقت در فارس

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: در 3 ماهه سوم سال جاری، کشفيات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است.

محمد عبادی نژاد، اظهار داشت: در 3 ماهه سوم سال جاری، با کاهش 7 درصدی جرائم نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان روبرو بوده ایم.

وی ادامه داد: در این مدت،  تصادفات رانندگی 21 درصد و مجروحان تصادفات نیز 14 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به کشفيات مواد مخدر، افزود: طی 3 ماهه سوم سال جاری، بالغ بر 13 تن انواع مواد مخدر كشف شده است که با افزایش 14 درصدی روبرو بوده است.

عبادی نژاد با بیان اینکه در این مدت به صورت ميانگين در هر دقيقه، 7 تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 برقرار شده است، گفت: 42 درصد از تماس ها عملیاتی و بقیه تماس ها نیز راهنمایی وارشاد بوده است.

پزشک قلابی دستگير شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگيري پزشک قلابی که حدود 480 ميليون ريال از شهروندان كلاهبرداري كرده بود خبر داد.

حشمت سلیمانی، اظهار داشت: در پی مراجعه 5 نفر از شهروندان به پليس فتا مبني بر اينكه در فضاي مجازي با دكتري آشنا و وي اقدام به كلاهبرداري از ما كرده است كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.

وي افزود: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی، مطلع شدند كه متهم فردي مذكر دارای مدرک تحصیلی دیپلم است كه با سوء استفاده از عنوان پزشکی، حدود 480 ميليون ريال بابت ويزيت از شهروندان کلاهبرداری كرده است.

رئیس پلیس فتا استان، عنوان داشت: افسران پلیس فتا با تلاش شبانه روزی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی آن را در مخفيگاهش در شيراز دستگير كنند.

سليماني  با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه انگيزه خود را کسب مال و جایگاه اجتماعی بیان كرد، گفت: شهروندان فریب تبلیغات کاربران فضای مجازی را نخورند و حتما در مورد مسائل پزشکی و درمان خود پس از کسب اعتماد و اطمینان كامل، اقدام به واریز وجه و انجام ویزیت كنند.

اين مقام انتظامي به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir (مرکز ثبت فوریت های سایبری) با ما در ارتباط باشند.

کشف 64 فقره سرقت در  داراب

فرمانده انتظامی  داراب  از کشف 64 فقره سرقت و دستگيري 38 سارق در 3 ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد، در تشریح اقدامات پلیس، بيان كرد: ماموران پليس آگاهي  داراب  با تلاش شبانه روزی و اقدامات فني، موفق به کشف 64 فقره سرقت و دستگیری 38 سارق طي 3 ماهه گذشته شدند كه در مقايسه با بازده زمانی سال قبل، 9 درصد افزایش نشان مي‌دهد.

وي افزود: از سرقت‌های کشف شده، 6 فقره سرقت از اماکن خصوصي، 7 فقره احشام، 10 فقره کش روی و 41 فقره سایر سرقت‌ها می‌باشد.

فرمانده انتظامی  داراب  با بيان اينكه ماموران پليس آگاهي در اين بازه زماني، موفق به كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 12 ميليارد ريال شده‌اند، تصريح كرد: در این زمینه 14 قاچاقچی دستگیر و تحويل مراجع قضایی شده‌اند.

مزاحم كينه توز اینستاگرامی دستگير شد

فرمانده انتظامی فسا  گفت: عامل تهدید و ایجاد مزاحمت از طریق اینستاگرام، توسط پلیس فتا اين شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

 محمدهاشم قسام ، اظهار کرد: با ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع ایجاد مزاحمت و تهدید از طریق اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: علیرغم حذف اکانت صفحه مذکور، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند عامل ایجاد مزاحمت که خواستگار سابق دختر شاکی بود را در کمترین زمان شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی  فسا  با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام جویی بیان کرده است، گفت: برخی از کاربران با تصور بر پنهان ماندن هویتشان در فضای مجازی، این محیط را دستاویزی برای تسویه حساب شخصی خود انتخاب كرده‌اند لیکن کارشناسان پلیس فتا با تلاش های شبانه روزی، با این گونه ناامنی برخورد قانونی خواهند کرد.

کشف موتورسيکلت 5 میلیاردی قاچاق در  لارستان

فرمانده انتظامي  لارستان  از كشف يك دستگاه موتورسيکلت قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در اين شهرستان خبر داد.

داود امجدی اظهار داشت: ماموران انتظامي  لارستان  در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حين گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت ۶۰۰cc  خارجي و بدون پلاک برخورد و با اقدامات فني آن را متوقف كردند.

وي با بيان اينكه كارشناسان ارزش موتورسيكلت مكشوفه را 5 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص یک نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي  لارستان  از شهروندان درخواست كرد در صورت مشاهده هرگونه کالای خارجي قاچاق و موارد مشابه، بلافاصله مراتب را به پلیس 110 اعلام كنند.

کشف 66 راس گوسفند قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامي  سرچهان  از کشف 66 راس گوسفند قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

محسن لشکری، بيان كرد: مأموران انتظامي  سرچهان  حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 66 راس گوسفند قاچاق را كشف كنند، خاطر نشان كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير شد.

فرمانده انتظامي  سرچهان  با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش احشام مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

كشف سم‌هاي کشاورزی 5 میلیاردی قاچاق در فیروزآباد 

فرمانده انتظامي فیروزآباد از كشف يك هزار و 550 بسته سم کشاورزی خارجي قاچاق به ارزش 5 میلیارد و 150 ميليون ريال خبر داد.

مهدی جوکار ، اظهار داشت: در راستاي طرح مقابله با قاچاق كالاهاي خارجي، ماموران انتظامي  فيروزآباد  هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به یک سواري پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي با اشاره به اينكه در بازرسي از آن خودرو، يك هزار و 550 بسته سم کشاورزی خارجي قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص راننده دستگير شد.

فرمانده انتظامي  فیروزآباد  ارزش سم‌های کشاورزی كشف شده را برابر نظر كارشناسان، 5 میلیارد و 150 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگیری 2  سارق و کشف 20 فقره سرقت درون خودرو 
 
فرمانده انتظامی  ممسنی  از شناسایی و دستگیری 2 سارق و كشف 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 محمد نیکبخت  بيان كرد: طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجارشکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران طی 48 ساعت اخیر پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، موفق شدند 2 نفر سارق حرفه‌اي را شناسايي و آنان را دستگير كنند.

فرمانده انتظامی  ممسنی  با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت درون خودرو اقرار كردند، عنوان داشت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

کشف 30 کیلو حشيش در عملیات مشترک پلیسي

در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر  اقليد  و شهركرد، 2 سوداگر مرگ دستگیر و 30 کیلو حشيش کشف شد.

در پي دریافت خبری مبنی بر اینکه 2 نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای قصد انتقال مقداري حشيش با خودرو وانت نيسان از استان بوشهر به گيلان را دارند كه بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر  اقليد  قرار گرفت.

با تحقيقات فني و تخصصي و هماهنگي با مقام قضائی، مشخص شد خودرو فوق در محورهاي مواصلاتي شهركرد در حال تردد مي باشد.

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر  اقليد  موضوع را به پليس شهركرد اعلام و ماموران انتظامي آن شهرستان موفق شدند وانت نيسان را در محورهاي مواصلاتي توقيف و در بازرسيي از آن، 30 کیلو حشيش كشف كنند.

در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از تحقیقات پلیسی برای سير مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي شدند.

سارقان در حركت با 25 فقره سرقت روانه زندان شدند/كشف 3 ميليارد اموال مسروقه از مخفيگاه متهمان

فرمانده انتظامی  رستم  از شناسایی و دستگیری اعضاي باند 3 نفره سارقان در حركت و كشف 25 فقره سرقت سريالي از كاميون‌هاي در حال حركت خبر داد.

قربانعلی روستا، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت سريالي از خودروهاي باري در حال حركت و همچنين پارك شده در پاركينگ‌هاي جاده‌اي در محورهاي مواصلاتي رستم به ياسوج، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي با بيان اينكه اين مسئله باعث نگراني رانندگان و ايجاد جو ناآرامي در محورهاي مواصلاتي شده بود، گفت: كارآگاهان پليس آگاهي موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي به سرنخ هايي در اين زمينه دست پيدا كنند.

فرمانده انتظامی  رستم  تصريح كرد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي و تحقيقات  محسوس و نامحسوس، اعضاي باند 3 نفره سارقان در حركت را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان در يكي از محله‌هاي اين شهرستان دستگير كردند.

روستا با بيان اينكه سارقان در بازجويي اوليه به 25 فقره سرقت از خودروهاي باري در حال حركت و همچنين پارك شده در پاركينگ‌هاي جاده‌اي اقرار كردند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعداد زيادي اموال مسروقه شامل تلویزیون ال‌ای‌دی، تستر، سینک ظرفشویی، چادر مسافرتی، رنگ روغنی، فرش و ... كشف شد.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

كشف 14 قبضه سلاح شكاري قاچاق در فارس

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از كشف 14 قبضه سلاح شکاري قاچاق در جاساز يك سواري پرايد در محور اصفهان – شيراز  خبر داد.

كاووس محمدي در تشريح جزئيات اين خبر افزود: در اجراي طرح سراسري مبارزه با سلاح‌ و مهمات غيرمجاز در فارس، ماموران پليس امنيت عمومي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك سواري پرايد سلاح قاچاق را از استان‌های غربی بارگیری و قصد ورود آن به شيراز دارد كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي تصريح كرد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي در محور  اصفهان-شيراز  حين کنترل خودروهاي عبوري، خودرو پرايد مورد نظر را شناسايي و آن را متوقف كردند.

معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 14 قبضه اسلحه شکاري قاچاق که به طرز ماهرانه‌اي در سپر جاسازي شده بود کشف شد، عنوان داشت: در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

محمدي  با بيان اينكه مبارزه بي امان با دارندگان سلاح‌هاي غير مجاز به صورت ويژه در دستور كار پليس فارس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك و يا اطلاع از فعاليت افرادي كه آرامش مردم را برهم مي‌زنند بلافاصله موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.

كشف 42 تن روغن‌هاي خوراکی‌ احتكار در  فيروزآباد

فرمانده انتظامي  فيروزآباد  از کشف 42 هزار کیلوگرم روغن‌هاي خوراکی احتکار به ارزش 4 ميليارد ريال در اين شهرستان  خبر داد.

مهدی جوکار  در تشریح اين خبر بيان كرد: با توجه به كمبود شديد روغن در بازار و شيطنت افراد سودجو در زمينه احتكار نيازهاي ضروري و روزمره مردم، ماموران انتظامي فيروزآباد با اقدامات فني و تخصصي از احتكار مقدار زيادي روغن خوراكي در يك انبار در خيابان  جهاد  مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار، موفق شدند 42 هزار کیلوگرم روغن خوراکی احتكار را كشف كنند.

فرمانده انتظامي  فيروزآباد  با اشاره به معرفي 2 نفر از مالكان آن انبار به مراجع قضائي، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال احتكار را 4 ميليارد ریال برآورد كرده‌اند.

هشدار پليس آباده درخصوص پيشگيري ازسرقت احشام

فرمانده انتظامي شهرستان آباده در راستاي پيشگيري از سرقت احشام، هشدارهايي را به شهروندان توصيه كرد.

سیدابوالفضل مسعودی ، بيان كرد: اگر چه پليس متولي حفظ نظم و امنيت در جامعه به شمار مي رود، اما شهروندان مي‌توانند با رعايت نكات ذيل در پيشگيري از سرقت احشام پليس را ياري كنند.

-در فصول پاییز و زمستان احشام روستائیان به روستاها منتقل می شود که این امر به جهت سرمای شدید هوا در ساعات شب؛ همچنین به دلیل یخبندان و عدم تردد اهالی در کوچه‌ها احتمال سرقت را افزایش می‌دهد.

-دامداران باید در سرشماری احشام از پلاک داغ و شماره کوب به نام شخص دامدار استفاده کنند و نسبت به تعیین صلاحیت چوپان در نگهداری دام اقدام کنند.

-از فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری کنيد و نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام حتما اقدام شود.

-از توقف گله احشام در کنار جاده‌ها و محورهای مواصلاتی خودداری کنيد و حتی الامکان نسبت به افزایش تعداد چوپانان و نگهبان اقدام کنيد و نسبت به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام اهمیت دهبد.

-در صورت مشاهده خودرو یا افراد غریبه ای که در اطراف و محل نگهداری دام تردد دارند، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهيد.

 -از ارائه هرگونه اطلاعات اعم از تعداد چوپان ها، نگهبان ها و احشام خود به افراد ناشناس امتناع كنيد و از ورود افراد غریبه به محل نگهداری و چرای دام ها خودداری کنيد.

-دامداران آمار احشام خود را در طول ساعات مختلف شبانه روز کنترل كنند و  محل نگهداری آنها را به سیستم های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته و ... مجهز کنند.

-استفاده از سیم خاردار و یا هر موانع فیزیکی دیگری در اطراف محل نگهداری دام ها برای پيشگيري از سرقت ضروری است.

-استفاده از حیوانات نگهبان اهلی مانند سگ و ... در اطراف محل نگهداری دام ها نیز می تواند در امر کاهش سرقت مؤثر باشد.

 -مالکان و افراد چوپان گله هر چند وقت یکبار در طول روز از دام و احشام خود سرکشی کنند، و از گرفتن هرگونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری كنند و تا حد ممکن به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.

- در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك مراتب را سريعا به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

 انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان