کد خبر: ۱۴۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
برگی از تاریخ دیار سومین حرم اهل بیت(ع)؛

۸دی ‌۸۸؛ شیرازی‌ها زنگ پایان «جنگ هشت ماهه» را به صدا در آوردند/ روزی که پیشتازی مردم شیراز در ثبت حماسه بصیرت تاریخ‌ساز شد

بی‌شک روز ۸دی ۱۳۸۸ در تاریخ پیوند مردم سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران، ثبت خواهد ماند؛ چراکه مردم بابصیرت شیراز این روز را حتی قبل از حماسه ۹دی آن سال ثبت کردند و زنگ پایان «جنگ هشت ماهه» را به صدا در آوردند.
به گزارش سرویس تاریخ و حماسه شیرازه، وحشی‌گری فتنه‌گران در عاشورای ۸۸ بیشتر از این‌که برای آن‌ها یک اقدام رو به جلو باشد، صفی مستحکم از مردم را در مقابل‌شان قرار داد تا سیلی محکمی را اما نه از نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و قضائی که مستقیما از آحاد ملت روی صورت خود احساس کنند.

پس از اهانت بی‌سابقه فتنه‌گرانی که میرحسین موسوی آن‌ها را «لشگر خداجو» نامید، خشم مقدس مردم طی هشت ماه دفاع مقدس نه از سر بازی‌های جناحی که به دلیل غیرت مذهبی و ملی‌شان فوران کرد.

شیرازی‌ها جلوتر از کشور

اگرچه طبق فراخوانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مختلف، بنا بود مردم در تمام کشور در روز ۹دی در خیابان‌ها حاضر شده و با فتنه‌گران اتمام حجت کنند، اما مردم شیراز، یک روز جلوتر از سایر شهرها و در ۸دی، به خیابان‌های سومین حرم اهل بیت علیهم السلام آمدند تا با بار دیگر بصیرت مثال‌زدنی‌ خود را در دیار بیش از پنج هزار شهید ولایتمدار فارس را به اثبات برسانند.

صبح ۸دی؛ تجمع در میدان شهرداری

مردم شیراز صبح سه شنبه ۸دی در میدان شهدا (شهرداری) تجمع کردند؛ در این تجمع چندین هزار نفری شعارهایی علیه برخی شخصیت‌های فتنه داده شد، هم چنین شعارهای بسیاری در حمایت از حریم ولایت فقیه و رهبری توسط امت حزب‌الله از سوی مردم انقلابی فریاد زده شد. 

در پایان اما پس از قرائت قطعنامه پایانی، عاشقان ولایت با حضور در حرم حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند. 

در قسمتی از این قطعنامه آمده است: «ما عزاداران عاشورای حسینی در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای اعلام می‌داریم که برای صیانت و دفاع از حریم ولایت لحظه‌ای از پای ننشسته و تا خون در رگ ما جاری است به فتنه‌گران و منافقین اجازه نمی‌دهیم تا اهداف پلیدشان را در این کشور به اجرا بگذارند».

در پایان نیز از مسوولان قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌های مربوطه خواسته شده بود تا با شناسایی و برخورد سریع و قانونی با عوامل فتنه و اهانت کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم و عزاداران و نماز گزاران حسینی از هر گونه تساهل و تسامح در برابر خط نفاق پرهیز کنند.

عصر ۸دی؛ تجمع حماسی در میدان گاز

اما شور و غیرت شیرازی‌‌ها بیشتر از این بود که صرفا با یک تجمع در میدان شهرداری به پایان برسد.

عصر همان روز ۸دی، یکی از خودجوش‌ترین تجمعات طی سال‌های اخیر در شیراز رخ داد که در تاریخ ماندگار شد؛ در حالی‌که تا دقایق آخر هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی و عمومی‌ای صورت نگرفته بود، مردم غیور شیراز فوج‌فوج خود را به میدان گاز و در مقابل مجتمع فرهنگی امام خامنه‌ای می‌رساندند تا با صدایی بلندتر از صبح، شعارهایی را سر دهند که از عمق وجودشان برخاسته بود؛ مرگ بر منافق، رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش مي‌كنيم، سبز فقط سبز حسين(ع)، منافق بي‌ريشه، ايران كوفه نمي‌شه، مرجع آمريكايي اين آخرين اخطار است، بالروح بالدم لبيك يا خامنه‌اي، لعن علي عدوك يا حسين(ع) و شعارهایی علیه فتنه‌گرانی نظیر کروبی و میرحسین موسوی و ... سردادند.

تجمعات پراکنده

اما علاوه بر این تجمعات گسترده، تجمعات پراکنده‌ای نیز در برخی نقاط شیراز از سوی مردم انقلابی تشکیل شد تا عصبانیت خود را از اقدامات فتنه‌گران نشان دهند. این تجمعات که حتی در ساعات پایانی دی نیز صورت گرفته بودند، یک صدا خواستار محاکمه  شخصیت‌های فتنه‌گر بودند.

 ۸دی؛ سند افتخار شیراز

بی‌شک روز ۸دی ۱۳۸۸ در تاریخ پیوند مردم سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران، ثبت خواهد ماند؛ چراکه مردم بابصیرت شیراز این روز را حتی قبل از حماسه ۹دی ۱۳۸۸ثبت کردند؛ روزی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک آن و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است و حماسه ۹ دی عامل در هم پیچیده‌شدن بساط فتنه و فتنه‌گران و حادثه‌ای ماندنی در تاریخ است.

بنابرگزارش شیرازه، در تصاویری که شیرازی‌ها ۸دی ۱۳۸۸ در دل تاریخ ثبت کردند، این حماسه غیرت ملی و بصیرت و میثاق امت با ولایت نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان