کد خبر: ۱۴۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
پویش «عشق به حاج قاسم» در شیرازه؛ ۹-

برایم جالب بود که حاج قاسم یک سرباز اهل تسنن را پاسدار انقلاب نامید/ هر ایرانی می‌تواند در این مکتب یک حاج قاسم باشد

محمدجلیل آق، جوان اهل سنت در خاطره‌ای از حاج قاسم گفت: برای من جالب بود که حاج قاسم در لوح تقدیر از من که یک سرباز بودم ، آن هم یک سرباز اهل تسنن بعنوان پاسدار انقلاب نام می برد.
به گزارش سرویس رصد خبر فرهنگ و حماسه شیرازه؛ محمد جلیل آق ساکن روستای شورحیات شهرستان آق قلا در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری در خصوص شهید سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: درست است حاج قاسم شهید شد ولی یاد و خاطرش هنوز در میان ما زنده است.

گلستان ما نوشت: وی افزود: با شهادت حاج قاسم روح تازه ای در امت اسلام و خصوصا ایران دمیده شد و روحیه شهادت طلبی، ایثار و ولایتمداری مضاعف گردید، این را من به عنوان یک شهروند اهل تسنن ترکمن می گویم که شاید تا قبل از این خیلی با این مفاهیم آشنا نبودم، هر ایرانی می تواند با الگوبرداری از مکتب آن شهید والامقام یک حاج قاسم و پشتیبان ولایت فقیه باشد.

برایم جالب بود که حاج قاسم یک سرباز اهل تسنن را پاسدار انقلاب نامید/ هر ایرانی می‌تواند در این مکتب یک حاج قاسم باشد
وی به خاطراتش از دوران سربازی اشاره کرد و گفت: بنده در سال 74 در پادگان شهید بهشتی لشگر41 ثاراله کرمان مشغول به گذراندن خدمت مقدس سربازی بودم، پس از مدتی به عنوان منشی دفتر فرماندهی پادگان حضرت صاحب الزمان(عج) تیپ2 سیرجان مشغول به خدمت شدم.

آق ادامه داد: آن زمان 19 سال داشتم، حاج قاسم فرمانده لشگر41 ثاراله کرمان بودند، ایشان به لحاظ ویژگی های اخلاقی یک فرمانده به تمام معنا بودند و به همه از جمله سربازان احترام می گذاشتند اما در کار هم بسیار جدی بودند.

این جوان اهل سنت با اشاره به اینکه یک خاطره از حاج قاسم عزیز دارم که شاید شنیدنش خالی از لطف نباشد، تصریح کرد: سال 75 طی مراسمی که به نظرم تودیع و معارفه بود، حاج قاسم لحظه ای از مقابل من عبور کردند (با توجه به اینکه من سرباز منشی دفتر بودم) بعد از مراسم، به وسیله تریبون اسامی چند نفر را جهت معرفی به دفتر قضایی اعلام کردند که نام من هم در میان آن ها بود.

آق ادامه داد: به خودم گفتم خدایا من که عمل خلافی انجام ندادم چرا باید به دفتر قضایی بروم، خلاصه رفتم و دیدم اسم من به پیشنهاد سردار سلیمانی جهت تشویق معرفی شده بود، که یک لوح تقدیر و نیم سکه بهار آزادی به من اهدا کردند که جدا از ارزش مادی هدیه، ارزش معنوی آن بود.

وی افزود: برای من جالب بود که حاج قاسم در لوح تقدیر از من که یک سرباز بودم آن هم یک سرباز اهل تسنن بعنوان پاسدار انقلاب نام برده بود و این خیلی با ارزش بود که یک فرمانده در حد حاج قاسم خود را در مقام یک سرباز می داند، چیزی که حتی در وصیت نامه خود هم آورده بود که روی سنگ مزارم فقط بنویسید سرباز ولایت قاسم سلیمانی.

این شهروند ترکمن اضافه کرد: خیلی از شهادت این فرمانده عزیز ناراحت شدم ، صبح روز جمعه سیزدهم دی که خبر آسمانی شدن این بزرگوار از زیرنویس شبکه های تلویزیونی پخش می شد احساس عجیب و غمناکی بهم دست داد، شوکه شدم، بطوری که شاید ما برای از دنیا رفتن نزدیکانمان اینقدر ناراحت نشدیم، خانواده من هم بسیار ناراحت شدند.
انتهای پیام / س
نظرات بینندگان