کد خبر: ۱۴۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
گزارش «شیرازه» از ۱۶۴مین صحن علنی شورای شهر شیراز؛

از اختصاص زمین به قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگوران تا پیوستن کوچه قهر و آشتی به نقشه شهر شیراز

تغییر کاربری و استفاده از زمین پارک حاشیه‌ای سه‌راه دارالرحمه به‌منظور اختصاص به قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران از سوی اعضای شورا به تصویب رسید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در مین۱۶۴مین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، طی طرحی یک فوریتی به اصلاح مصوبه‌ای درباره تعیین تکلیف حقوق غارسین و مالکان محور کوهسار مهدی (عج) -پروژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی- پرداختند، بر همین اساس موضوع یادشده با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد. 

در دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری در قالب لایحه‌‌ای یک‌فوریتی پرداخت یک میلیارد ریال به‌منظور تقدیر از کادر درمان و پرستاران بیمارستان‌های نمازی و علی اصغر(ع) را ارائه کرد و اعضای شورا نیز لایحه یادشده را به‌منظور بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارائه کردند. 

در ادامه، لایحه یک فوریتی دیگری مبنی بر اخذ مجوز انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از سوی شهرداری ارائه شد، این مجوز مربوط به خرید و تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری شیراز با برآورد ۵هزار میلیارد ریال بدون تشریفات بود که در این زمینه نیز اعضای شورا مقرر کردند لایحه یادشده برای بررسی به کمیسیون‌های عمران، حمل‌‌ونقل و ترافیک و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال شود.

احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز

 دیگر دستور کار شوراییان در این روز به احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز اختصاص یافت؛ در این دستور کار که از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارائه شد، شهرداری شیراز مجوز یافت تا با هماهنگی با دستگاه‌های مربوط و نیز بازنگری آیین‌نامه مربوط به نام‌آوران و مشاهیر شیرازی در زمینه یادشده خدمات ارائه‌ کند. 

طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا ارائه شد و براساس آن با تغییر نام باغ خانواده فرهنگ واقع در فرهنگ شهر به نام "بوستان کتاب"،  نامگذاری پارک واقع در بلوار شهید رجایی نبش کوچه ۸ به نام "فرهنگ"، نامگذاری پارک محله‌ای واقع در بلوار شهید کسایی به نام "سه‌کنج"،  نامگذاری پارک چهار هکتاری واقع در جبل دراک به نام "کوکب شیرازی" که شهرداری مکلف است در آن پلاکی نیز در خصوص معرفی کوکب شیرازی نصب کند، نامگذاری معبر بی‌نام مجاور پارک کشتکاران و خانه‌ محله مهدی‌آباد به نام "شهید اسمعیل حدادی"، موافقت شد. 

در ادامه همچنین با نامگذاری میدان واقع در تقاطع بلوار تلاش و بلوار پارسیان در رکن‌آباد به نام "آتش‌نشان"،  نامگذاری کوچه ۱۸ خیابان میرزای شیرازی شرقی به نام "شهید محمد‌حسین نجابت"، نامگذاری کوچه ۸ بلوار جمهوری اسلامی به نام "شهید رحیم صادق‌زاده"، نامگذاری کوچه ۱۶ بلوار غدیر جنوبی به نام "شهید داریوش رجبی"، نامگذاری کوچه ۲ بلوار شهید هاشمی‌نژاد به نام "شهید بهزاد زاهدی‌نژاد"، نامگذاری کوچه ۵ممیز ۲ خیابان نور واقع در شهرک گلستان به نام "شهید مجتبی مسیح زاده" و نامگذاری کوچه ۱۰ بلوار جهاد واقع در شهرک گلستان به نام "شهید سید ‌محمد‌مهدی ابراهیمی" نیز موافقت گردید.

افزون بر این، برخی معابر باارزش تاریخی از جمله، کوچه نارنجستان قوام، کوچه امام‌ زاده زنجیری، کوچه امام‌زاده ابراهیم(ع)، کوچه بغیری‌ها،  کوچه امام‌زاده سید ذوالفقار(ع)، کوچه چاپرخانه، کوچه نصیرالملک، بازار سراج‌ها، کوچه اسکندری،کوچه مسجد مولا، کوچه بازارچه حاج اصغر،کوچه حکیم‌السلطنه،کوچه هفت‌پیچ، کوچه حاجی‌رجب، بازار شمشیرگرها، کوچه قهر و آشتی، کوچه قشو رشو، کوچه صابونی‌ها و بازار علاقه بندها نیز در محدوده شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی به نقشه پیوست.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کاری دیگر به طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره ساماندهی کوچه ادیان واقع در بلوار کریمخان زند پرداختند؛ بر این اساس شهرداری باید ظرف مدت یک ماه لایحه ساماندهی این کوچه را همراه با پیوست فرهنگی و اجتماعی  تهیه کرده، به شورا ارائه کند. 

در ادامه جلسه نامه فرمانداری شهرستان شیراز درباره ایراد به مصوبه‌ای درخصوص حذف لوپ جنوب‌غربی تقاطع غیرهمسطح غدیر بررسی شد که همه اعضای شورا بر این مصوبه اصرار کردند. 

ایراد دیگر فرمانداری در خصوص قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری، دستور کار بعدی شورای شهر بود که اعضای شورا  ماده‌واحده‌های آن را اصلاح کرده، به تصویب رساندند. 

در پایان نامه فرمانداری شیراز که در آن به مصوبه‌ای درباره بهای ارزش افزوده ناشی از تغییرکاربری املاک توسط مراجع قانونی ایراد وارد آورده بود، با اصرار شوراییان بدون تغییر، دوباره تصویب شد. 

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان