کد خبر: ۱۴۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۹
واکاوی فتنه ۸۸ و حماسه ۹دی در گفتگو با «شیرازه»؛

انتخابات را در فتنه ۸۸ بهانه تغییر محتوای جمهوری اسلامی قرار داده بودند/ حماسه ۹دی باطل‌السحر جنگ احزاب و انقلاب مخملی بود

غلامرضا صفرپور، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با «شیرازه» به واکاوی فتنه ۸۸ و حماسه ۹دی پرداخت و گفت: ۹دی روز هرس شاخ و برگ‌های زائد از شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران، روز حجامت جمهوری اسلامی از خون‌های آلوده و کثیف میکروب‌های سیاسی و روز باط‌ل‌السحر جنگ احزاب و انقلاب مخملی بود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، غلامرضا صفرپور گفتگو با ابن رسانه به واکاوی فتنه 88 پرداخت و با اشاره به مفهوم فتنه اظهار کرد: فتنه در ادبیات قرآنی و روایی ما معانی مختلف و متعددی دارد که آزمون و ابتلا و شرک و بت پرستی و اختلاف و تزلزل در مبانی اعتقادی، فریب دادن و همچنین عذاب و بلا از جمله این مفاهیم است.

وی با بیان اینکه فتنه در ادبیات فارسی به معنای بلوا و آشوب آمده است و یک حالت غبارآلودی است، افزود: فتنه مثل پاره‌های شب تار است که نیاز به مه شکن و چراغ راهنما و قطب نما دارد که در فتنه های اجتماعی و سیاسی، این قطب نما همان بصیرت و بینش سیاسی است.

انتخابات را در فتنه ۸۸ بهانه تغییر محنوای جمهوری اسلامی قرار داده بودند/ حماسه ۹دی باطل‌السحر جنگ احزاب و انقلاب مخملی بود

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: بارها رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشاره کرده‌اند و هشدار دادند که به فرموده حضرت علی علیه السلام فاصله بینایی تا بینش بسیار زیاد است، پس در شناخت فتنه هم بینش لازم است و هم بینایی.

صفرپور در ادامه این گفتگو با شیرازه، یکی از راه‌های انحراف از صراط مستقیم و انقلاب و نهضت‌ها را فتنه دانست و افزود: جریان گوساله سامری در قرآن ذکر شده همچنین این همه قصص الانبیا که اشاره به فتنه دارند برای عبرت گرفتن ما و شما است.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام و امت اسلامی امتحانات زیادی را به خودش دید که خیلی ها متاسفانه مردود شدند، عنوان کرد: جریان شورای سقیفه، خونخواهی قتل عثمان و قران سر نیزه کردن در بحث حکمیت، همه این ها باعث شد که انقلاب صدر اسلام پیامبر، بعد از ۵۰ سال منحرف شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سال ۱۱هجری رحلت پیامبر است و سال ۶۱ هجری قیام اباعبدالله، رخ داد، افزود: کسانی که به جنگ با امام حسین برخواستند، نه مشرک بودند و نه کافر بلکه مسلمان پیشانی بسته نماز شب خوان بودند که عنوان می‌کردندبرای رضای خدا سر ابا عبدالله را از قفا جدا کردند.

صفرپور در ادامه می گوید: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد فتنه‌های بسیاری بودیم، به طور مثال، اولین فتنه بحث لیبرال مسلک‌ها بود که بازرگان اعلام کرد، جمهوری دموکراتیک یا جمهوری دموکراتیک اسلامی و حضرت امام (ره) در این باره فرمودند؛ «اسلام دموکراسی و یا دموکراتیک نیست که شما می‌خواهید پیش بند و پسوند بگذارید جمهوری اسلامی، یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد». 

وی ادامه داد: فتنه دوم تجزیه طلبی و بحث فتنه قومی بود، خلق کرد و عرب و بلوچ و... که می‌خواستند ایران را به پنج ایالت تقسیم کنند.

مسوول معاونت برسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید فارس با بیان اینکه در فتنه سوم قرار بود حزب خلق مسلمان شریعتمداری را در مقابل حضرت امام(ره) قرار دهند، افزود: فتنه بعدی فتنه بنی صدر بود که منافقین می‌خواستند بنی‌صدر را علم کرده و در مقابل حضرت امام قرار دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی به فتنه باند مهدی هاشمی نیز اشاره کرد که قرار بود منتظری را مقابل حضرت امام قرار دهند و در ادامه عنوان کرد: همه این فتنه‌ها با حضور مردم در صحنه و تدبیر حضرت امام(ره) خنثی شد.

صفرپور همچنین به فتنه‌های بعد از رحلت حضرت امام هم اشاره‌ای کرد و اولین فتنه بعد از جنگ را فتنه تجزیه‌طلبان و عبور از گفتمان امامین انقلاب عنوان کرد.

وی اظهار کرد: به بهانه سازندگی بعد از جنگ روحیه ساده زیستی، قناعت پیشگی و شهادت‌طلبی به سمت روحیه تجمل و آقا زاده‌ها و رفاه طلبی و به نوعی کاپیتالیست و سرمایه‌داری و مکتب لیبرالیسم غرب رفت که هنوز هم این روند ادامه دارد.

این مدرس علوم سیاسی، فتنه کوی دانشگاه را از دیگر مواردی نام برد که فتنه‌جویان خواستند دانشجویان را در مقابل حضرت آقا قرار دهند همچنین فتنه ۸۸ که برنامه‌ریزی کرده بودند که خواص در مقابل رهبری معظم  انقلاب بایستند و اما فتنه ۹۸ که مقرر شده بود مردم را در مقابل رهبری معظم انقلاب قرار دهند.

صفرپور با بیان اینکه تا زمان انتخابات و فتنه ۸۸، ما انتخابات زیادی را پشت سر گذاشته بودیم، گفت: اما اولین انتخاباتی بود که بحث کمیته صیانت آرا، تقلب، رنگ سبز و به نوعی انقلاب مخملی و رنگی در آسیای میانه و قفقاز مطرح شد از طرفی نیز میر حسین موسوی یک روز قبل از انتخابات با مجله تایمز گفتگو کرد که تغییر شروع شده و این تغییرات ادامه دارد و من ذره ای از این تغییرات کوتاه نخواهم آمد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: منظور آنها از تغییرات، جمهوری اسلامی را از محتوا انداختن، بود، که در شعارهای بعد از انتخابات چهره حقیقی آنان را مشخص کرد؛ شعار های ساختار شکنانه ای مثل مرگ بر اصل ولایت فقیه.

وی با اشاره به اینکه روز عاشورا پرچم اباعبدالله را به آتش کشیدند و شعار می‌دادند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است، اظهار کرد: اما مردم بیدار ما حماسه ۹دی را آفریدند، 9دی در حقیقت مبین کوثر و ابتر بود.

صفر پور ادامه داد: ۹دی روز هرس شاخ و برگ‌های زائد از شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران، روز حجامت جمهوری اسلامی از خون‌های آلوده و کثیف میکروب‌های سیاسی، روز باطل السحر جنگ احزاب و انقلاب مخملی بود.

وی با تاکید بر اینکه، ۹دی ظرفیت و توانمندی انقلاب در مدیریت بحران را نشان داد، تصریح کرد: شکست تئوری‌ها و توطئه‌های غرب بر علیه ایران نشان دادن اقتدار و استحکام درونی نظام و آشکار شدن چهره های حقیقی برخی از خواص و کنار رفتن نقاب از چهره ی فتنه گران از دیگر دستاوردهای نهم دی ماه است.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸خواص را می توان به چهار دسته تقسیم کرد،اظهار داشت: عده ای آلت و ابزار دست نظام سلطه شدند، عده ای با اشتباه محاسباتی فتنه گران را همراهی کردند(نامه سرگشاده آقای هاشمی به مقام معظم رهبری بدون سلام و خداحافظی)، دسته سوم خواص، ساکتین فتنه بودند و دسته چهارم راه یافتگان بصیرت و تأسی گرفته از ولایت،آنان که ولایت را همراهی کرده دست به افشاگری زدند.

صفرپور به این نکته نیز اشاره کرد که قطعا فتنه‌های آینده سخت تر و غبارالود تر خواهد بود و تنها مسیر و شناخت حق و باطل همانند زمان حضرت علی (ع ) این است که به گفته حضرت امام پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به کشور آسیبی نرسد.

مدرس دانشگاه شیراز بر این باور است که ملاک و معیار شخصیت‌ها و همه ما باید تبعیت از ولایت فقیه و حضرت آقا باشد تا اگر در آینده فتنه ای صورت گرفت ما همواره پشت سر ولایت و مقتدا و مولای خود باشیم که زمینه ساز ظهور باشد.

انتهای پیام/س / م


برچسب ها: صفرپور ، 9دی ، فتنه 88
نظرات بینندگان