کد خبر: ۱۴۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۹
آیت‌الله دژکام در همایش بصیرتی بسیجیان شیراز:

دعوت به سوی خدا بدون بصیرت نمی‌شود/ نماد بصیرت امروز حاج قاسم سلیمانی است

امام جمعه شیراز در همایش بصیرتی بسیجیان ناحیه بقیه‌الله(عج) به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و نهم دی ماه گفت: دعوت به سوی خدا بدون بصیرت نمی‌شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در همایش بصیرتی بسیجیان ناحیه بقیه‌الله(عج) به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و نهم دی ماه با اشاره به اینکه دعوت به سوی خدا بدون بصیرت نمی شود، گفت: کسانی که می‌خواهند دعوت کنند نیاز به بصیرت دارند لذا کسانی که با خدا پیمان می‌بندند باید دعوت همراه با بصیرت کنند که نماد بصیرت امروز حاج قاسم سلیمانی است.

وی علم و آگاهی را یکی از پایه‌های بصیرت دانست و افزود: تحلیل سیاسی نوعی آگاهی است اما این تنها کافی نیست لذا باید آموزش فقه در دستور کار باشد زیرا فقه باعث شناخت حلال و حرام می‌شود.

کسی که مومن است اگر ایمان نداشته باشد به گمراهی می‌رود

دعوت به سوی خدا بدون بصیرت نمی‌شود/ نماد بصیرت امروز حاج قاسم سلیمانی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس ایمان به خدا، قرآن، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع)، امام زمان(عج) را یکی دیگر از پایه‌های بصیرت عنوان کرد و گفت: کسی که مومن است اگر ایمان نداشته باشد به گمراهی می‌رود چرا که در صف دشمنان امام حسین(ع) کسانی بودند که می‌دانستند حق با امام حسین (ع) است اما ایمان نداشتند.

آیت‌الله دژکام با خواندن آیه شریفه از قرآن کریم اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند سعادتمند شوند باید ارادت را به اهل بیت(ع) نشان دهند و غیر ممکن است که محب اهل بیت(ع) در آتش جهنم رود و محب اهل بیت(ع) بهشتی هستند و دشمن آنان جهنمی است.

وی با اشاره به اینکه دعوت کار پیامبر(ص) بود و امروز این دعوت ادامه دارد، بیان کرد: امروزه روحانیون و طلاب کسانی هستند که مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنند و علما بعد از پیامبر(ص)، کار دعوت را دارند و بعد از علما بسیجیان به علت اینکه این راه را بهتر از دیگران می شناسند باید هدایت‌گر باشند.

امام جمعه شیراز مقاومت جمهوری اسلامی به خاطر دعوت به سوی خدا دانست و گفت: 8میلیارد انسان در حال نفس کشیده شدن در جهان هستند که چند نفر از این تعداد مسیر خدا را بلد هستند؟! لذا اگر طلاب و بسیجیان ساکت شوند و دعوت به سوی خدا را متوقف کنند چند نفر هدایت می‌شوند؟! لذا دعوت به سوی خدا کار مهمی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: کسانی که بصیر می‌شوند، می‌توانند زمینه‌ساز ظهور شوند لذا زمین نورانی می‌شود به نور خدا که با ظهور امام زمان (عج) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان