کد خبر: ۱۴۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
روایت ویژگی‌های شهید سلیمانی از زبان خبرنگار جبهه مقاومت؛

حاج قاسم مرد میدان بود و به حرف‌هایش عمل می‌کرد

حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت در نشستی مجازی به بیان ویژگی‌های علمدار جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نشست سیاسی مجازی بصیرت از پنجره جبهه مقاومت به مناسبت حماسه ۹ دی، بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی با حضور حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت در سوریه و عراق به همت مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج فارس به صوت مجازی برگزار شد.

حسن شمشادی اخلاص در عمل را یکی از ویژگی‌های حاج قاسم برشمرد و ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی هیچ کاری برای ریا و دیده شدن نمیکرد هنوز آنطور که باید حاج قاسم را نمیشناسیم، دست نوشته هایی است که همیشه به دیگران توصیه می‌کرد چه با تفکر در این وصیت نامه حاج قاسم می‌توان به اعماق وجودی شهید سلیمانی پی برد.

خبرنگار جبهه مقاومت تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی همیشه با  تدبیر و فرماندهی در مناطق حضور پیدا می‌کرد و با شجاعت و درایت نیروها را راهنمایی می کرد. همیشه خودش در وسط میدان بود میدان را بررسی می کرد و بعد نیروها را فرا می خواند مانند کسانی که پشت میز می نشینند نقشه را نگاه می کنند و نیرو را هدایت می کنند نبود.

وی با توجه به هشتگ حاج قاسم مرد میدان عمل ابراز داشت: حاج قاسم مرد میدان عمل خدمت و اطاعت از رهبری بود حمایت از رهبری و ولایت پذیری راز شهادت حاج قاسم بود.

شمشادی ادامه داد: حاج قاسم یک فرد انقلابی به معنا بود که در مکتب امام خمینی رشد کرد و در مکتب مقام معظم رهبری سربازی کرد و در وصیت نامه خود نوشت بنویسید سرباز حاج قاسم سلیمانی که این کار ریا نبود و باور قلبی حاج قاسم بود.

حاج قاسم، ذوب در ولایت و بیطرف در جناح بندی سیاسی بود. در وصیت نامه خود خطاب به سیاسیون کشور، تاکید بسیاری بر رعایت اخلاقیات و مبانی اسلام دارد.

شمشادی با اشاره به اینکه حاج قاسم انقلابی بود و اهل جناب بندی نبود و روی اصول که اصل آن ولایت و انقلابی بود کوتاه نمی آمدند گفت: حاج قاسم که در جنگ هشت ساله ایران و عراق چه در صحنه های جنگ ان سوریه عراق دمشق و غیره از ولایت‌پذیری و خط سریع انقلاب کوتاه نمی‌آمد حاج قاسم بسیار صبور بود و با استقامت و ایستادگی می کرد و خستگی جسمی در روحی شان تاثیر نمی‌گذاشت.

به گفته خبرنگار جبهه مقاومت، یکی از راههای محبوبیت حاج‌قاسم به جز از حب اهل بیت (ع) و توسل به ائمه اطهار (ع) وقتی گفت مرد میدان بود حرف نمی‌زند و برخلاف دیگران که مدام حرف میزنند ولی عمل نمی کنند ساعت ها و سال ها حرف می زدیم ولی وقت عمل کار دیگری می کنیم.

حاج قاسم درایت سیاسی بالایی چه در داخل و هم در خارجمنطقه‌ای که مبارزه می کرد، داشت.  میگفت هر کس می‌خواهد شهید شود اول باید شهید باشد زیرا حالات و رفتار مشخصی دارد. شهادت لحظه‌ای نیست و برای هرکس زمانی سپری می‌شود از جمله چند روز یا چند سال قبل از شهید شوند، شهید بودند.

سردار در وصیت نامه خود لحظه لحظه با خدا عشق بازی می کند و در بخشی از وصیت نامه ایشان آمده است: امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/ ر/ م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان