کد خبر: ۱۴۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
سریال تلخی که در دیار شهر حرم سوم اهل بیت(ع) تکرار می‌شود:

نمود کم‌رنگ فضاسازی شهر شیراز در مناسبت‌های دینی و انقلابی؛ کم‌کاری یا اهمال مدیریت شهری/ ضعفی که در ایام بصیرت و فاطمیه نیز تکرار شد

متاسفانه عملکرد شهرداری شیراز در گرامیداشت و تطبیق فضای شهری مطابق با مناسبت‌ها بسیار ضعیف بوده و بررسی کیفی و کمی تبلیغات صورت گرفته، نشان می‌دهد که یک بی تفاوتی و کم کاری فاحشی در حال صورت گرفتن است، کم کاری که در شأن مدیریت و پارلمان شهری سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی نیست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  ۱۲ سال از تعبیر رهبر معظم انقلاب در توصیف شیراز به عنوان دیار سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام می‌گذرد و اگر بخواهیم نموداری از عملکرد شهرداری در حوزه تبلیغات شهری مطابق با مناسبت‌های مختلف مذهبی و انقلابی ترسیم کنیم، مطمئنا پایین ترین خط این نمودار در سالیان اخیر خواهد بود.

متاسفانه عملکرد شهرداری شیراز در گرامیداشت و تطبیق فضای شهری مطابق با مناسبت‌ها بسیار ضعیف بوده و بررسی کیفی و کمی تبلیغات صورت گرفته، اعم از بنرها و پرچم‌ها نشان می‌دهد که یک بی تفاوتی و کم کاری فاحشی در حال صورت گرفتن است، کم کاری که در شأن مدیریت و پارلمان شهری سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی نیست.

حال فرقی ندارد مناسبت مذهبی مهمی مانند ماه محرم باشد یا یک مناسبت انقلابی همچون ۹ دی و حتی شهادت سرداری که همه برایش اشک ریختند، سیاه پوشیدند و تصویرش را بر خودرو و محل کسب خود زدند، اما شهرداری خیر!!

در این بین اگر نگاهی مقایسه‌ای در گرامیداشت سردار دل‌ها، با کشورهای دیگر چون لبنان، عراق و حتی نوار غزه داشته باشیم، بیشتر به عمق فاجعه فرهنگی پی می‌بریم،

 فاجعه‌ای تلخ برای شهری که هم مزین به حرم اهل بیت علیهم السلام و هم پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است.

مشخص نیست که شورای شهر، کمسیون فرهنگی، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و ده ها سازمان و رده مربوطه و زیر مجموعه آن چگونه می‌توانند سفارش تندیس و تابلو و المان و تقدیر از فعالان ورزشی و هنری داشته باشند، اما در پی تقدیر از رشادت‌های بزرگانی چون حاج قاسم نیستند و حماسه‌ای چون ۹ دی را به راحتی با نصب چند بنر محدود بر روی پل عابر پیاده‌های مشخص، پشت سر می گذارند و فکر نمی‌کنند که اگر همین رزمایش بصیرت نبود، شیراز در دام آشوب و تخریبی بود که در سال ۹۸ شاهد آن بودیم.

و تاسف آنکه شورای شهر و شهرداری شیراز، با آن همه اعتبارات و ادعای مدیریت و مسئولیت فرهنگی بر شهر، باید به زور عضوی از شورا به نصب چند پارچه مشکی در ماه محرم آنهم یک روز بعد از شروع بپردازد که در مقایسه با عملکرد یک هیئت کوچک محلی، اصلا قابل قیاس نیست.

حال باید خیلی دقت کرد که نامه اداره اطلاع رسانی شورای شهر شیراز در اعتراض به درج نام و لوگو شورا در تبلیغات شهری در آستانه حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت حاج قاسم را بعد از حدود چهار سال استفاده مکرر در بنرهای مختلف سیاسی و فرهنگی، یک کار عامدانه ندانست.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان