کد خبر: ۱۴۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
مدیر حوزه علمیه منصوریه:

اطاعت از دستور ولی امر، پیام‌ ایام فاطمیه(س) است/ حاج قاسم سلیمانی مصداق این پیام در جامعه امروز است

مدیر حوزه علمیه منصوریه با تاکید بر اینکه یکی از پیام‌های ایام فاطمیه(س) اطاعت از دستور ولی و صاحب امر و رهبری است، گفت: یکی از مصادیق اطاعت‌پذیری در جامعه امروز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی  شیرازه،  مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) به همت کانون فرهنگی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مسجدالرجاء شیراز برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق مدیر حوزه علمیه منصوریه و امام جماعت مسجدالرجاء در این مراسم با اشاره به فرازی از خطبه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز یاران امام حسین(ع) اطاعت پذیری است.

وی در ادامه در خصوص اطاعت پذیری اضافه کرد: این وصف در نوجوان ۱۳ ساله قاسم بن الحسن و حتی در پیرمردی چون حبیب بن مظاهر نمایان است، همچنین این وصف در روایات بیان شده که یکی از ویژگی های بارز یاران امام زمان(عج) هم است، از این رو حضرت فاطمه(س) در این فراز اشاره به این وصف مهم یعنی اطاعت پذیری می کنند.

مسئول قرارگاه تبلیغی_جهادی عمار منصوریه خاطرنشان کرد: اگر جامعه بشری از اهل بیت(ع) و دستورات خداوند تبعیت داشته باشد موجب نظم و انضباط در جامعه می شود.

مدیر حوزه علمیه منصوریه بیان کرد، اطاعت پذیری را یکی از ارکان مهم ایمان برشمرد و عنوان کرد: همانطور که خداوند متعال فرموده اند شرط ایمان اطاعت است، کسانی که ایمان آورده اند مومن هستند که هم اطاعت از دستورات خداوند را دارند، ثانیا اطاعت از دستورات پیامبر(ص) و ثالثا تبعیت از دستورات اهل بیت(ع) را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مصداق بارز اطاعت پذیری و تبعیت از دستور خدا و ولی خدا بوده اند، اظهار کرد: هنگامی که افرادی که هجمه به سوی بیت خدا آوردند و درخواست دیدار را داشتند، حضرت(س) این ها را نپذیرفتند، همچنین هنگامی امیرالمومنین(ع) درخواست کردند فرمودند یا علی(ع) چون شما امام من هستید من می پذیرم و به خواست حضرت(ع) این ها را پذیرفتند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پیام های ایام فاطمیه(س) اطاعت از دستور ولی و صاحب امر و رهبر است، افزود: یکی از مصادیق اطاعت پذیری در جامعه امروز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

مسئول قرارگاه تبلیغی_جهادی عمار منصوریه تصریح کرد: امروز نیز اطبا بیان می کنند که اگر می خواهید پیشگیری از کرونا را داشته باشید روزانه دو کار را انجام دهید که یکی از آنان استنشاق و دوم قرقره کردن گلو است، این مطلب در آموزه های دینی ما نیز آمده است، لذا اگر از دستورات اهل بیت(ع) در زندگی دنیایی تبعیت کنیم زندگی و جامعه ما نظم پیدا می کند اگر امروز افرادی را می بینم که احتکار می کنند نشئت از فاصله گرفتن مکتب اهل بیت(ع) دارد.

وی در پایان گفت: حضرت فاطمه(س) در خطبه ای می فرمایند خداوند اطاعات و پیروی از ما را سبب برقراری نظم در جامعه و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است، لذا اگر گروهی اطاعت پذیر از دستورات اهل بیت(ع) هستند موجب نظم اجتماعی در امت می شود.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان